Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Robian
#1696456
In Robbie's urine zit bloed. Visueel zie je er niets van (de urine is gewoon geel).
De DA en ik hebben overlegd dat we het aan kijken, zolang Robbie geen moeite heeft met plassen.

De DA heeft het vermoeden dat het te maken heeft met Robbie's prostaat.

Is er een homeopatisch middel wat ik misschien kan gaan geven ter ondersteuning?
Dit zodat we straks niet in het traject gaan komen van castratie/chemische castratie/medicatie voor prostaat.
Door Borke
#1696469
Borke verliest wat bloeddruppeltjes, prostaat voelt normaal aan en heeft nergens last van.
Krijgt nu sinds een aantal weken maatwerk homeopathie gemaakt na telefonisch consult bij onze vaste homeopaat en heel langzaam verliest hij minder bloed, je zou Sita eens kunnen bellen voor advies:
http://www.homeo-natura.nl/
Door Robian
#1696748
@Borke
Dank je wel voor de tip. Ik heb al op haar site zitten kijken.

@HannekeKjell
Welke dosering gebruik je bij die zaagbladpalm en waarom gebruik je pompoenpitolie?
Door Robian
#1696750
Sanyo schreef: Heb totaal geen verstand van reuenkwaaltjes... ;)
Maar wel even een lekkere dikke knuffel voor je oude man :-*
Nee jij hebt verstand van oudewijvenzaken, daar moet je mij weer niets over vragen  ;D
Knuffel is met liefde in ontvangst genomen ;)
Gebruikersavatar
Door HannekeKjell
#1696762
Robian schreef: @HannekeKjell
Welke dosering gebruik je bij die zaagbladpalm en waarom gebruik je pompoenpitolie?
Van zaagbladpalm doe ik 1 capsule dagelijks door de groentenmix.
Ik heb een tijdje geleden hier om advies gevraagd en toen adviseerden Lizzy en Tannetje deze 2 supplementen
en het kon ook gecombineerd worden, vandaar. (In sommige middeltjes tegen prostaatklachten zit ook allebei.)

Ik heb het topic nog even opgezocht, misschien heb je er wat aan:
http://www.barfplaats.nl/forum/index.php/topic,71350.0.html
Door Sella
#1696922
Ik heb ooit van een holistisch da gehoord dat castreren bij prostaatproblemen niet nodig is.
Hij had het over een combi van chinese kruiden en een homeopatische aanpak.
Daar had hij toen al(3 jr geleden) al 8 heren weer normaal zonder bloed laten plassen zonder castratie.

Mischien ook iets om te overwegen?
Door *Axel*
#1696981
Hier snel eff reageren.

Axel had het ook, een paar dagen wel, een paar dagen normaal... maar herviel telkens.
met Ultraschall (echografie? Sorry, ik weet even de vertaling niet) zijn cystes bij de prostaat vastgesteld. Hij is gecastreerd  (met complicaties van de wond, zie topic van mij) maar heeft nu nergens meer last van. Geen bloedverlies meer.
Door Robian
#1697618
Zolang er geen cystes o.i.d. zijn is castratie voor mij geen optie.
Ik heb dit ook al met mijn DA besproken en hij zit wat dat betreft op dezelfde golflengte.

Omdat het een beginnend probleem is ga ik zaterdag eerst maar eens even in de stad op jacht naar zaagbladpalm of Prostavit.
En anders maar eens even internet afstruinen.
Behalve Prostavit zijn er nog meer merken die jullie aanraden?
Door Robian
#1823442
Vandaag weer naar de DA geweest met onze Rob voor prostaat controle.
Zijn prostaat was tot grote verbazing van de DA aanzienlijk geslonken  :groupwave2:

We gaan dus nog maar even door met de maximale dosis prostavit.
Hopenlijk slinkt hij nog verder en is het probleem daarmee onder controle.

Toen ik uit de praktijk kwam heb ik stiekum even een vreugde dansje gemaakt  :biggrin2:
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door