Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door McClauds
#1695847
Hoi allemaal,

Vrijdag komt mijn pupperd en ik heb het volgende menu voor haar bedacht:

4 kg a 8% = 320 p/dg = 2240 p/wk

45% VB= 1008
25% SV= 560
10% OV= 224
10% Pens= 224
10% Groenten= 224

Maandag:
200 VB
125 Pens

Dinsdag:
200 VB
125 Groenten

Woensdag:
280 Spiervlees

Donderdag:
200 VB
100 OV

Vrijdag:
200 VB
100 Pens

Zaterdag:
200 VB
140 SV

zondag:
140 SV
125 OV
100 Groenten

Vleesbot: Kippennekken, eendennekken, kippenruggen, kip vlees-bot mix (is gemalen kipkarkassen). Gaandeweg ze ouder wordt, zal er meer eend, konijn en kalkoen bij komen. Ik wil ook regelmatig Zalmkoppen oid geven.

Spiervlees: hert, rund, paard, haas, geit, kalf (kip geef ik wat meer als ze wat meer diversere vleesbotten kan eten), lamstrot, geitenstrot

Orgaan: kippenmaagjes, konijnhart/long (1:1 hart/long), eendenlever, rundernier. Over een paar weken heb ik ook geiten en lams hart

Pens: Lamspens, runderpens en geitenpens.

De groenten wordt een mengelmoesje van van alles en nog wat.

Graag jullie mening!

groetjes
Claudia
Door Lizzy
#1696054
McClauds schreef: Hoi allemaal,

Vrijdag komt mijn pupperd en ik heb het volgende menu voor haar bedacht:

4 kg a 8% = 320 p/dg = 2240 p/wk

45% VB= 1008
25% SV= 560
10% OV= 224
10% Pens= 224
10% Groenten= 224
Prima percentages.
Maandag:
200 VB
125 Pens

Dinsdag:
200 VB
125 Groenten
Ik denk niet dat dit gaat werken, vleesbot met groenten en verder niks. Ik zou de groenten over 5 of 7 maaltijden verdelen en altijd mengen met spier of orgaanvlees. Want anders gaat pup het niet eten.
Woensdag:
280 Spiervlees

Donderdag:
200 VB
100 OV

Vrijdag:
200 VB
100 Pens

Zaterdag:
200 VB
140 SV

zondag:
140 SV
125 OV
100 Groenten

Vleesbot: Kippennekken, eendennekken, kippenruggen, kip vlees-bot mix (is gemalen kipkarkassen). Gaandeweg ze ouder wordt, zal er meer eend, konijn en kalkoen bij komen. Ik wil ook regelmatig Zalmkoppen oid geven.
Mag ik vragen waarom je gemalen botmix gaat geven? Ik zou dat lekker niet doen. Het voegt absoluut niks positiefs toe. Volgens mij staat er nu dat je eend gaat geven en dat daar later eend bij komt...? Alleen kip lijkt me erg eentonig dus ik zou daar zeker al eend en konijn aan toe voegen.
Spiervlees: hert, rund, paard, haas, geit, kalf (kip geef ik wat meer als ze wat meer diversere vleesbotten kan eten), lamstrot, geitenstrot

Orgaan: kippenmaagjes, konijnhart/long (1:1 hart/long), eendenlever, rundernier. Over een paar weken heb ik ook geiten en lams hart

Pens: Lamspens, runderpens en geitenpens.

De groenten wordt een mengelmoesje van van alles en nog wat.

Graag jullie mening!

groetjes
Claudia
Ziet er goed uit Claudia!
Door McClauds
#1696117
Lizzy schreef: Prima percentages.
Iemand had ze me ingefluisterd  ;) Nogmaals dank
Ik denk niet dat dit gaat werken, vleesbot met groenten en verder niks. Ik zou de groenten over 5 of 7 maaltijden verdelen en altijd mengen met spier of orgaanvlees. Want anders gaat pup het niet eten.
Ik ga het even aankijken, anders maak ik gewoon een mix met orgaan en groenten. Mijn huidige hond vindt groenten een heuse traktatie, dus ik heb daar niet zo bij nagedacht. Ik ga het gewoon even proberen. Lukt het niet dan mengen we de boel door elkaar, inclusief het eitje. Bedankt voor de tip.
Mag ik vragen waarom je gemalen botmix gaat geven? Ik zou dat lekker niet doen. Het voegt absoluut niks positiefs toe. Volgens mij staat er nu dat je eend gaat geven en dat daar later eend bij komt...? Alleen kip lijkt me erg eentonig dus ik zou daar zeker al eend en konijn aan toe voegen.
Ik kan niet goed inschatten wat zo'n pup weg kan werken. Daarom had ik vooral de kipproducten in m'n hoofd en eventueel eendennek, maar die leek me al aan de harde kant (kan ze natuurlijk platslaan). 'Later' had ik eendenkarkas in m'n hoofd. En omdat ik een behoorlijke variatie spiervlees en orgaan heb, dacht ik dat het niet erg zou zijn om qua vleesbot voornamelijk kip te geven. Maar dan is het calcium gehalte misschien ook niet zo best. Dat was trouwens ook de reden voor de gemalen kipkarkassen; Zou ze alles wel weg krijgen? Gemalen in ieder geval..

Dus ik zou ook al konijn kunnen geven? En kalkoen? En (jonge) geitenribben? Sowieso niet enkel, daar heb ik de waarschuwingen over gelezen.
Ziet er goed uit Claudia!
Bedankt!
Door **Jolanda**
#1696319
Ribben zou ik persoonlijk niet aan een beginnende barf hond geven. Ik vind ribben, hoe zacht ook, toch meer iets voor de gevorderde hond. Na 1jaar barf vind ik ze nog altijd de akeligste vleesbotten.
Kalkoennekken zijn misschien net wat te hard, daar zou ik ook even mee wachten. De rest van kalkoen is over het algemeen niet echt geschikt om te voeren.

Denk eens aan kwartelkarkasjes, parelhoenkarkas (delen) ect. Zijn allemaal zachte vleesbotten en zo heb je toch wat meer variatie.
Door Lizzy
#1698559
McClauds schreef: Iemand had ze me ingefluisterd  ;) Nogmaals dank
Aha :biggrin2:
Ik ga het even aankijken, anders maak ik gewoon een mix met orgaan en groenten. Mijn huidige hond vindt groenten een heuse traktatie, dus ik heb daar niet zo bij nagedacht. Ik ga het gewoon even proberen. Lukt het niet dan mengen we de boel door elkaar, inclusief het eitje. Bedankt voor de tip.
OK. Ja, je hebt er uitzonderlijke honden bij. Ik heb er zo 4. Maar als ik de hoeveelheid steen-en-been-klagers zie "mijn hond lust geen groentenmix", dan denk ik dat ik of super lekkere mix maak of ik 4 uitzonderingen op de regel heb :biggrin2:
Ik kan niet goed inschatten wat zo'n pup weg kan werken. Daarom had ik vooral de kipproducten in m'n hoofd en eventueel eendennek, maar die leek me al aan de harde kant (kan ze natuurlijk platslaan). 'Later' had ik eendenkarkas in m'n hoofd. En omdat ik een behoorlijke variatie spiervlees en orgaan heb, dacht ik dat het niet erg zou zijn om qua vleesbot voornamelijk kip te geven. Maar dan is het calcium gehalte misschien ook niet zo best. Dat was trouwens ook de reden voor de gemalen kipkarkassen; Zou ze alles wel weg krijgen? Gemalen in ieder geval..
OK, ik snap het. Nou, ik denk dat jouw pupsel de eendennek wel weg krijgt hoor. Hier at Biscuit ze ook met 8 weken al. Mocht ze er moeite mee hebben, kun je ze inderdaad even plat slaan.
Dus ik zou ook al konijn kunnen geven? En kalkoen? En (jonge) geitenribben? Sowieso niet enkel, daar heb ik de waarschuwingen over gelezen.
Ik geef ook vanaf 8 weken konijn. En haas. En parelhoen. En kip. En eend. Nou sla ik de haas flink plat want die vind ik hard. Kalkoen ligt eraan. Ik heb wel eens kalkoennekken gehad, dat waren net eendennekken. Maar in de regel vind ik kalkoen snoeihard en bijna onverteerbaar, zelfs voor mijn volwassen honden. Ik geef aan mijn pup geen geit/lamsribben. Ik vind er teveel calcium in zitten en ik vind ze ook erg hard. Ik wacht daarmee tot ze 12 maanden is. Dan mag ze met de rest mee eten.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door