Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door deja
#1695290
Ik was er helemaal klaar mee ze laten alles staan zelfs van de week hun kwartel, je zag ze afvallen.
Ik heb het bijna een jaar vol gehouden en ze hebben van mij ook niets anders gehad maar het bleef een drama.
Aldoor afval wat bleef staan en de maaien in mijn groene bak bromvliegen op zolder waar het eten stond.
Nou had het helemaal gehad.
Ze staan nu op blik en kuikens en eten weer als bouwvakkers dus neem bij deze afscheid van kattenbarf.
Mijn honden gaan perfekt op barf maar die eten ook alles metteen op, nooit problemen.
Groetjes Marjan.
Door Benjy en Misty
#1695913
Ik heb ook al vele pogingen gedaan. Hier lukt het ook echt niet. Shirley al helemaal niet maar Minou slechts een deel. Strakjes naar de markt om nog eens kippenhartjes en maagjes te proberen. Wat blijft staan gaat de vriezer in en droog ik daarna. Hier haal ik het weg voordat er wat op kan komen.
Door Anthraciet
#1695927
Hier is het wat de katten betreft ook nog steeds niet geweldig :-X

Tot mijn grote verbazing willen de 2 jongsten eigenlijk alleen maar brokjes eten :o
De jongste heeft bij ons nog nooit brokken gehad, wel als kitten waarschijnlijk (geboren in een stal bij een ruitervereniging) en de een-na-jongste heeft het alleen het eerste jaar gehad. En beiden willen steeds minder barf eten, soms een paar hapjes en dan stopt het weer... geef ze al blikvoer erbij, maar zelfs dat laten ze de laatste tijd regelmatig staan :o

Ik ontdekte dat ik nog een kleine verpakking brokjes in huis had (dacht dat alles al weg was...), en heb gisteren de 2 jongsten een klein beetje daarvan gegeven. Eten als bootwerkers, niet normaal meer! :o

Ik wil het nog niet opgeven, daar ben ik te eigenwijs voor, maar vond het wel erg opvallend.... en dat terwijl de 3 oudsten, die dus jaaaaaaaren brok gegeten hebben, gek zijn op barf!
Echt ongelovelijk die katten! :-X
Door *Flip*
#1695991
Eigenwijze katten, probeer je zo goed mogelijk voor ze te zorgen.... :(

Hier at Flip Barf altijd met smaak. Als kitten heeft hij ook brokjes gehad en die blijven het lekkerst. Hij heeft een tijd bij mensen verderop mee gegeten, met hun afgesproken dat ze brokken (voor zwerfkat Rakker) niet meer buiten laten staan als ze er niet zijn. Zelf is de hele familie allergisch voor katten, dus binnen eten geven ging ook niet. Toen heeft Flip weer een tijd goed gegeten.

Tot dat wij 2wkn op vakantie waren, Flip was 2 wkn alleen. De buren voeren en knuffelen hem wel, maar dat was wrs niet voldoende. Meneer op onderzoek uit bij de andere buurvrouw, zij heeft 2 katten in de schuur (lees: kattenpaleis) wonen. Flip kon ook door dat luikje en daar heeft hij zichzelf de laatste week voorzien van brokken. Samen met de buurvrouw een luikje met magneetjes voor aan halsbandjes van haar katten gekocht. Nu kan Flip niet meer naar binnen en hebben haar katten weer eten.

Flip eet nu thuis, maar lang niet zo veel meer. Hij was ook wel aan gekomen van de brokken, dus is het niet heel erg. Wat ik wel vervelend vind is dat hij bijna niets meer lust. Kwartel, eend, lam, zalm, hert, paard, parelhoen en konijn werden altijd met smaak gegeten, nu eet hij alleen nog maar haas, wildmix, rund, kuikens, kip, orgaan en een beetje markreel uit blik.

Sinds kort hebben de zwerfkat, Rakker geadopteerd (samen met Flip Jut & Jul vd buurt ;D ). Ooit van iemand geweest die hem niet meer wilde en maar op straat liet zwerven. Hij is heel klein, super aanhankelijk en dol op Barf, terwijl hij van andere buren vaak brokjes kreeg.
In ons schuurtje zit nu het oude kattenluik van het kattenpaleis, Rakker krijgt daar eten en slaapt in een verhuisdoos vol oude lakens. Ik zit gelukkig nooit meer met restjes, alles dat Flip laat staan schrokt Rakker op
Flip kan pas sinds zondag niet meer bij de brokken van de buren, dus ik heb goede hoop dat als ik hem steeds weer de vieze dingen die ooit lekker waren voor blijf zetten het wel goedkomt.

Wat mij trouwens op viel, van brokken krijgt Flip een harde buik. Leek wel alsof er een ballon in zat. Nu hij geen brokken meer eet is dat helemaal over. Hebben meerdere katten hier last van?
Door deja
#1696281
Nou ik weet ook niet of ik direct aan brokken begin ze krijgen nu blikvoer met kuikens en ik zal er af en toe een barfhapje tussendoor geven.
Kippennek  of kippenpootje of parelhoenvleugeltje karkasje van de kip dat gaat er nog wel in maar ze zijn nu weer gek op eten en dat vind je toch ook wel weer leuk, ik had er zoveel werk aan en dan nog niet opeten 11 maanden lang op laatst zakt de moed in je schoenen.
Wil het voorlopig op blikvoer doen dan hoef ik niet na te denken krijgen ze wel alles en dan dagelijks een kuiken en af en toe een barfhapje, ik heb natuurlijk genoeg in huis met 2 grote honden.
Door Eranthe
#1696334
Ik herken dit wel. Ik heb een asiel poes die geen vers gewend is. Toen ze vorig jaar hier kwam wonen, schotelde ik haar van alles aan vers voor en begon ze enthousiast te eten. Van allerlei spiervlees en organen at ze. Bot wilde ze niet, maar gaandeweg liet ze steeds meer staan en ging mevrouw in staking. Ik nog wat blik voer gehaald en proberen te mengen, maar blik moet ze al helemaal niet. Uiteindelijk ben ik gezwicht voor die eigenwijze poes. Ze krijgt stik dure brokken zonder granen en troep. Ik baal daar als een stekker van, vooral omdat ik hier zoveel variatie aan vlees heb liggen. >:(
Heel af en toe, maar dat is maar zelden, dan eet ze wat rauwe kipfilet en ze lust kuikens. Iedere dag eet ze twee kuikens en alleen maar 's avonds. Die kregen ze in het asiel ook. Ze heeft daar ook heel lang gezeten, misschien dat dat er ook wat mee te maken heeft en is haar eetpatroon een gewoonte die er ingeslopen is.
Door Limpy
#1696592
Ow wat kunnen katten stronteigenwijs zijn... :-\
Eranthe schreef: Ik herken dit wel. Ik heb een asiel poes die geen vers gewend is.
Ze heeft daar ook heel lang gezeten, misschien dat dat er ook wat mee te maken heeft en is haar eetpatroon een gewoonte die er ingeslopen is.
Ouwe Limpy heeft ook een poos in het asiel gezeten maar die is zo gretig op barf....
De jongeren hier zouden ook liever br*kken krijgen maar lusten gelukkig ook wel (bijna alle) vlees.

Maar wel balen als het niet lukt als je zo lang je best doet!

Maar ze eten iig wel kuikens, hebben jullie gewoon parttime-barfers.
Door deja
#1696812
Ik heb ze vanochtend blik gegeven en vanavond ieder een kuiken en een kippennek en dat was wel op.
Maar hoef mij nu geen zorgen te maken over te korten want ze krijgen blik en dat is totaal.
Als ze lever en nier hadden werd er altijd gespuugd, ik had dan de indruk dat ze dat totaal niet binnen kregen want ze aten er wel wat van (alleen als er kokend water overheen was geweeest) maar even later lag alles weer op de trap (vloerbedekking) ik kreeg er op het laatst wat van, en ga ze nu geven wat ze wel lekker vinden en hoef dan verder ook niet meer na te denken met wat moeten ze nu en wat moeten ze morgen.
En heb nu weer blije eters tenminste.
Door Eranthe
#1697755
Limpy´s aai-assistente schreef: Ow wat kunnen katten stronteigenwijs zijn... :-\
Ouwe Limpy heeft ook een poos in het asiel gezeten maar die is zo gretig op barf....
De jongeren hier zouden ook liever br*kken krijgen maar lusten gelukkig ook wel (bijna alle) vlees.

Maar wel balen als het niet lukt als je zo lang je best doet!

Maar ze eten iig wel kuikens, hebben jullie gewoon parttime-barfers.
Haha, partime barfers ;D

Ik heb wel eens geprobeerd om haar meer kuikens voor te schotelen of in de ochtend, zodat ik de brok achterwege kon laten, maar tot op heden nog niet gelukt. Laatst een muis aan haar gegeven, maar daar doet ze niks mee, hooguit eens een mep tegen aan geven zodat ie door de kamer vliegt. :D
Maar goed, ze eet in ieder geval iets aan rauw. Eigenwijs beest. :-X

Mijn andere kat is heel anders. Hij is ruim zeven maanden en heeft bij de fokker als vers gekregen. Eenmaal hier ben ik gelijk zelf gaan samenstellen en daarnaast eet hij prooien. Hij geniet echt van zijn eten en krijgt nooit brokken.
Door deja
#1698181
Mevroi Kruim schreef: Ik zou dan toch eerder voor kvv dan voor brok gaan eerlijk gezegd.
Ik heb ook al kvv geprobeerd maar daar weigeren ze helemaal van te eten barf ging dan nog beter.
Maar ben eigenlijk niet van plan ze op de brok te zetten maar op blik volgens mij zit daar minder graan in of is dat niet zo.
Ze staan nu op s'morgens blik om een uur of 5 ieder een kuiken en een barfhapje er bij iets van nek of karkas of parelhoenvleugel en dan als ik naar bed ga krijgen ze ook nog een schaaltje blik.
Ik kan het goed in de bak merken ze produceren weer veel en veel meer maar eten op het ogenblik ook ernorm.
Ik blijf ze wel kuikens en barfhapjes geven.
Door Limpy
#1698194
Ligt eraan welk merk je geeft.
Hier was poes blixa ook een mega-zeikwijf die geen kvv bliefde en die gaf ik animonda blikjes omdat daar amper graan in zit (want daar spuugde zij juist van bij de simpele blikvoertjes en daarom wilde ik haar dus op vers zetten) en daar deed ze het wel goed op (achteraf was zij geen kvv-poes maar een echte barfer)
Door Eranthe
#1698400
Mevroi Kruim schreef: Ik zou dan toch eerder voor kvv dan voor brok gaan eerlijk gezegd.
Eet ze niet! >:(
Ik heb al zoveel toeren uitgehaald... en gek hoor, want mijn inmiddels overleden kat die een mega voedsel allergie had, die kon ik met dertien jaar nog overzetten naar vers. Het kan dus wel.
Laatst gewijzigd door Eranthe op vr 30 jul 2010, 00:12, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door