Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door cindy5409
#1695343
Hoe portioneren de mensen met meerdere honden? Per hond of de hoeveelheid die je per dag nodig hebt voor alle honden?
Door Nynke
#1695351
bij mij ligt spiervlees en vleesbot ongeveer per pond in de vriezer, ze eten samen ook een pond per dag.

Als ik dus een pond kippennekken uit de vriezer haal en een pond spiervlees, gebruik ik op dag 1 de helft van de kippennekken, een derde van het spiervlees en een beetje orgaan, wat ik per ons ongeveer ingevroren heb. Op dag 2 eten ze dan de rest van de nekken, weer een derde van het spiervlees en een eitje. Op dag 3 haal ik dan wat ander vleesbot uit de vriezer en ik maak de rest van het spiervlees op  :) :)
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1695362
ik gooi alles per kilo in de vriezer, ze eten met elkaar een kleine 2 kilo per dag, wat ik overhou verhuis naar de volgende dag...
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#1695364
ik doe alles per portie in de vriezer.
bot per 200 gram
spier en orgaan per 100
Als het binnenkomt gooi ik het gewoon als kilo erin en als ik het eruit haal portioneer ik dat wat ik niet nodig heb
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#1695421
De honden hier eten samen een pond per dag, dus ik doe spiervlees. vlees/bot per pond in de vriezer.
Gebruikersavatar
Door choopy
#1695428
Hier eten ze gezamelijk ongeveer 1 1/2 kg per dag. Ze krijgen de ene dag dan 2 kg gezamelijk en de volgende dag 1 kg gezamelijk.
Alles gaat hier dus ook per kilo in de vriezer
Door JoNoMo
#1695580
Ik doe het spiervlees,orgaan en groentemix per portie in een boterhamzakje.
En dan in hun eigen la.
Botwerk gaat gewoon per kilo in de vriezer.
Door evenstar
#1695665
Alles gaat per kg of 2 kg in de vriezer.
Er gaat hier 4 kg per dag er door heen als er wat over blijft is voor de volgende dag.
Gebruikersavatar
Door Doezengek
#1695685
Hoi Cindy,

hier doe ik het als volgt. Ze eten samen ongeveer 650 gr vleesbot en 800 gr spiervlees per dag. Ik gooi alles per kg in de vriezer en wat dan overblijft schuift door naar de volgende dag. Orgaan heb ik ook gewoon voor alle 4 in 1 portie in de vriezer enverdeel ik met voeren.
Door Nadia
#1695769
Je hebt gezien hoe ik werk met bakjes en pakken.. Daar gaat gewoon een dagportie in. De katten delen samen 1 bakje voor samen 1 dagportie. Dus ze eten 100 gram spiervlees per kat. Dan portioneer ik per 200 gram.

Behalve het orgaan. Daar heeft iedereen een eigen bakje. Omdat ik de mixen voor een aantal weken klaar maak.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door