Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door gonny
#169533
Hallo ik wil graag weten hoelang jullie 3 maaltijden per dag hebben gegeven?? Boris is nu dus 5,5 maand en ik liep er aan te denken om naar de 2 maaltijden per dag te gaan, maar twijfel eigenlijk toch nog!! dus vandaar mn vraag!
Door gonny
#169567
O, oke! en deden jullie dat van de één op andere dag??
stom hé, maar ik heb geen idee hoe ik dat met de vorige honden heb gedaan!!!! ben echt net Dory! (van nemo)
Door Ollie
#169694
[quote="gonny"]
O, oke! en deden jullie dat van de één op andere dag??
stom hé, maar ik heb geen idee hoe ik dat met de vorige honden heb gedaan!!!! ben echt net Dory! (van nemo)
[/quote]

Ja hoor, we deden dat gewoon van de ene op de andere dag! Maar die hoeveelheid die je nu geeft in 3 keer verdeel je dan gewoon over 2 keer!
Door gonny
#169781
[quote="Ollie"]
[quote="gonny"]
O, oke! en deden jullie dat van de één op andere dag??
stom hé, maar ik heb geen idee hoe ik dat met de vorige honden heb gedaan!!!! ben echt net Dory! (van nemo)
[/quote]

Ja hoor, we deden dat gewoon van de ene op de andere dag! Maar die hoeveelheid die je nu geeft in 3 keer verdeel je dan gewoon over 2 keer!
[/quote]ja dat snapte ik nog wel!! zo erg is het nog niet met me!!! ;D ;D
Door qyan
#169807
we hebben toen wel geprobeerd om het van de 1 op de andere dag te doen, maar qyan at dan te weinig.
we hebben dus van de maaltijd die hij tussendoor kreeg iedere keer een beetje af gehaald en dat bij zijn eten 's ochtends en 's avonds gedaan tot hij 's middags niets meer had.
in ongeveer 1,5 week afgebouwd als ik me goed herinner.
Door qyan
#169877
ik zou het gewoon uit proberen.
dus eerst gewoon kijken wat er gebeurd als je in 1x overgaat op 2 maaltijden.
misschien gaat het wel gewoon goed.
Bij Qyan was het gewoon teveel van het goede.
Nu moet ik er wel ff bij vermelden dat qyan toen nog niet helemaal op vers stond, maar voor het grote deel ook nog brokken kreeg.
Met vlees weet ik niet wat er had gebeurd eigenlijk ;)
Laatst gewijzigd door qyan op zo 19 sep 2004, 21:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ollie
#170146
[quote="gonny"]
[quote="Ollie"]
[quote="gonny"]
O, oke! en deden jullie dat van de één op andere dag??
stom hé, maar ik heb geen idee hoe ik dat met de vorige honden heb gedaan!!!! ben echt net Dory! (van nemo)
[/quote]

Ja hoor, we deden dat gewoon van de ene op de andere dag! Maar die hoeveelheid die je nu geeft in 3 keer verdeel je dan gewoon over 2 keer!
[/quote]ja dat snapte ik nog wel!! zo erg is het nog niet met me!!! ;D ;D
[/quote]

OOOOW ;D ;D ;D ;D ;D
Door Supermax
#170738
Hoi Gonny,
Een duitse dog moet je niet op maar 1 maaltijd per dag zetten. In ieder geval op twee houden. Onze Max krijgt nog steeds drie keer op een dag zijn brokken. Dus 's ochtends vroeg, dan tegen het eind van de middag en nog een beetje voor het slapen gaan.
Na het eten altijd twee uur rust in acht nemen ivm maagtorsies.
Ga er wel vanuit dat je voor je dogje een voerstandaard hebt? Hij moet niet met zijn kop te laag duiken om te kunnen eten.
Groetjes,
Mieke
Door gonny
#170818
nee ik ga Boris zeker niet op 1 maaltijd per dag zetten!! kan volgens mij niet in 1 bak!!! ;D ;D
ff zonder dollen, ik wil Boris op 2 maaltijden per dag zetten hoor!! en hij heeft idd een standaard, die (zag ik vandaag) behoorlijk scheef is geduwd, om al het vlees er maar uit te frutselen!!! ;D
Door Nelly
#171561
[quote="gonny"]
nee ik ga Boris zeker niet op 1 maaltijd per dag zetten!! kan volgens mij niet in 1 bak!!! ;D ;D
ff zonder dollen, ik wil Boris op 2 maaltijden per dag zetten hoor!! en hij heeft idd een standaard, die (zag ik vandaag) behoorlijk scheef is geduwd, om al het vlees er maar uit te frutselen!!! ;D
[/quote]Gonny, ik zou met Boris nog ff wachten met hem op 2 maaltijden te zetten. Het is een extreem groot ras, en ze zijn vrij gevoelig voor maagtorsies, hoewel dat risico bij kvv wel kleiner is. Ik zou lekker nog een maandje wachten.
Gr. Nelly.
Door gonny
#171579
ja, daarom twijfel ik dus ook zo!! en wat ook een punt is hij loopt dus rond de middag (de tijd van zijn 2e maaltijd) konstant achter me aan, en als ik in de buurt van de berging kom begint ie gelijk met kwijlen en bellen blazen, zelfs toen hij gisteren de portie erbij had gekregen!! dus ik hou het voorlopig nog maar op 3 maaltijden!! ;D
Laatst gewijzigd door gonny op di 21 sep 2004, 21:03, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door