Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door ladyluna
#1694101
hoi.wilde me aanmelden  ben ik al  sinds 2006 lid :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: dus hallo weer :D
ik heb drie ab en sinds 17 dagen 6 pups ,nu wil ik de pups op kvv doen ..nu zou ik graag info willen  wat je op de eerste dag kan geven en hoe vaak en hoeveel en tweede dag enzo..oja wilde beginnen met smuldier,dan krijgen me andere honden ook ... alvast bedankt ;)
Laatst gewijzigd door ladyluna op ma 26 jul 2010, 19:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1694116
Volgens mij geef je zelf je antwoord al. Je wilt ze smuldier geven, dus geef je op de 1ste dag (dat is over een dag of 10) Smuldier  :biggrin2:. Mengen met melk is meestal niet nodig, puppies beginnen vanzelf van het vlees te happen. Op die leeftijd voer ik naar behoefte met als uitgangspunt zo'n 10%. Wat over blijft is voor mams :)
Door ladyluna
#1694128
dus ik kan gewoon direct smuldier geven ??ik moet ze eerst niet even laten wennen aan tartaar of zo?? en gewoon een beetje en dat dus opvoeren  naar hoeveel ze willen .. dat gaat leuk worden ze drinken zich nu al klem in melk ;D ;D ;D ik wilde eigenlijk met vier weken beginnen maar merkt aan sugar ( de moeder) dat ze er telkens tegen aan hikt ,wil ze zolang mogelijk op fulltime melk houden maar  merk aan haar dat het niet meer zo fijn vind ..
Gebruikersavatar
Door lauraV
#1694471
je kunt ze als ze een week of 4 a 5 zijn al wat voeren om de moeder te ontlasten ;)
Door ladyluna
#1694503
[quote="lauraV"]
je kunt ze als ze een week of 4 a 5 zijn al wat voeren om de moeder te ontlasten ;)
[/quote]
dat weet ik ,mijn vraag was juist hoeveel de eerste dag en tweede dag enzovoort  en wat
Door Hanny
#1694517
Als de moederhond het niet redt om tot de vier weken haar pupjes te voeden, dan kun je pupmelk bijgeven.
Er wordt vanuit gegaan, dat pupjes met vier weken kunnen beginnen met vleesvoer. Natuurlijk zijn er eigenaars, die dat eerder geven en dat zal dan ook wel goed gaan, maar de voorkeur ligt bij vier weken.
Hier krijgen de pupjes de eerste dagen echt maar een klein beetje, een theelepeltje of zo. Hier wonen Borderterriers en die zijn aanzienlijk kleiner, dan de pups bij jou.  Ik vind het wel prettig om even rustig aan te doen.
Binnen een aantal dagen zitten ze op vier maaltijden per dag. Ze eten hier nooit geen 10%, maar dat zal per ras wel verschillen.
Ze krijgen hier Energique in het begin en later verschillende voertjes.

Hanny
Door ladyluna
#1695167
dank jullie wel ,ik ga beginnen met 4 weken en dan langzaam opbouwen ... laat jullie wel weten hoe het gaat :biggrin2:
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door