Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door bas rouge
#169085
Vandaag op vleesjacht gegaan. De oogst was karig, slechts 1 kilo kippevleugels maar, er schijnt vlakbij een goede islamitische slager te zijn. Daar ga ik volgende week mijn geluk maar eens beproeven.

Hondjes dus voor het eerst kippevleugels. Voor Bolke (kleintje), was het het leukste. Hij pakte het aan en vertrok al pruttelend naar een veilige plek met z'n prooi. Hij heeft er daarna echt een tijd lekker op liggen knagen. Ook Rein knipte er keurig stukken af en krunschte het vleugeltje echt goed. Barousse niet. Ze pakte het aan, kauwde een paar keer flink en slikte het in 1 keer door.

Het was erg leuk om de honden zo bezig te zien. Het was ook echt een verrassing voor ze, dat ze ook deze vleugels mochten eten. Botten kennen ze wel en penslappen ook -ook die slikt Barousse in 1 keer door, die komen daarna nog wel een paar keer terug - maar dit was nieuw.
Leuk om dit voorzichtig uit te proberen.
Door Lizzy
#169146
Nou, klinkt hartstikke goed hoor! Heb je de vleugels ingeknipt of met de hamer bewerkt? Of hebben de honden ze zelf goed bewerkt? Als je het eng vindt: kippennekken zijn ook altijd prettig om mee te beginnen!

Groetjes, Lizzy
p.s., oh ps, ik ga deze even verhuizen want de categorie is meer bedoeld om het hele menu erop te zetten, OK?
Door bas rouge
#169173
Ja, dank Lizzy, voor het verplaatsen. Zat zelf al te twijfelen waar ik 'm zou zetten.

Nee, heb de vleugels niet ingeknipt. Twee van de drie hebben de vleugels goed bewerkt. Nummer drie niet, alhoewel die m.i. de gehele vleugel wel tussen haar kaken heeft plat"geslagen". Ik ben benieuwd naar morgen.
Door Lizzy
#169487
En?

Ik denk dat je voor nummer 3 de vleugel dan zelf even in moet knippen met bijv een snoeischaar of hakbijltje of iets. Of houdt de vleugel vast (met een washandje voor meer grip) en laat hem er aan kluiven. Misschien leert hij dan dat hij het niet in 1 keer naar binnen moet proppen.
Laatst gewijzigd door Lizzy op zo 19 sep 2004, 10:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Door bas rouge
#169506
Het is prima gegaan. Geen van de honden heeft ergens last van en ook hun ontlasting was prima. Voor herhaling vatbaar!
Ik zal nummer drie extra in de gaten houden. Het is wel een grote hond, misschien is voor haar een vleugel ook wel te klein en moet ze de volgende keer iets groters.
Na een wandeling/zwempartij bij Reeuwijk liggen ze nu allemaal tevreden met een Kong op hun plek.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door