Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Migudu
#1694945
We gaan morgen toch weer naar de da, de oorschelp is me te vurig en hij heeft veel oorsmeer.
Waarschijnlijk zullen we dus weer 2 van die zalfjes krijgen, voor links en voor rechts.
Vrijdag wordt de "puur oor" geleverd, moet ik nu eerst de zalfkuur afmaken en dan pas beginnen met puur oor?
En hoe vaak?

Groetjes,
Gerda
Laatst gewijzigd door Migudu op wo 28 jul 2010, 20:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#1695027
Migudu schreef: We gaan morgen toch weer naar de da, de oorschelp is me te vurig en hij heeft veel oorsmeer.
Waarschijnlijk zullen we dus weer 2 van die zalfjes krijgen, voor links en voor rechts.
Vrijdag wordt de "puur oor" geleverd, moet ik nu eerst de zalfkuur afmaken en dan pas beginnen met puur oor?
En hoe vaak?

Groetjes,
Gerda
Je krijgt een antibiotica zalf? Maar moet je die kuur afmaken?
Door Migudu
#1695029
Ik weet het nog niet, maar ik ga er van uit dat we die krijgen...
En dat is dan, volgens mij, altijd voor een bepaald aantal dagen.
Toch??

Groetjes,
Gerda
Door Lizzy
#1695038
Migudu schreef: Ik weet het nog niet, maar ik ga er van uit dat we die krijgen...
En dat is dan, volgens mij, altijd voor een bepaald aantal dagen.
Toch??

Groetjes,
Gerda
Als je AB zalf krijgt en je moet die een aantal dagen geven: zou ik dat doen en daarna direct met de puur oor druppels beginnen.
Door bloemetje
#1695053
Kuurtjes altijd afmaken...

Maar dat Puur Oor is super hoor Gerda! Danny heeft nu al een paar keer weer gezwommen. Steeds van te voren iets invetten, drogen, druppies erin. Zaterdag vond ik het toch een heel klein beetje ruiken.. Dus toen even 2x daags druppies erin en sinds gisteravond ruik ik al niets meer  :)
Door Migudu
#1695057
Ik ben echt benieuwd naar dat spul hoor!
En idd een ooronsteking ruik je eerder dan dat je het ziet.
Zurig, bah!

Groetjes,
Gerda
Door Lizzy
#1695063
Als het een steeds terugkerend probleem is, raad ik je wel aan deze druppels langdurig te gebruiken. Ik zou zelf eerst 7 dagen 3 keer per dag druppelen. Heet aantal druppels staat op het flesje. Daarna een paar weken 3 keer per week. En dan daarna gewoon voorlopig 1 keer per week 1 druppel. Dat is ter verzorging. En daarmee voorkom je vaak dat oorontsteking terug komt. Als je hond dan weer gaat zwemmen, kun je best 3 keer per week of na elke zwembeurt weer druppels in het oor doen.
Door Lizzy
#1695079
Migudu schreef: Dankjewel hoor!
En...aangezien het natuurlijk is, nog een vraag..wordt het eerst erger?

Groetjes,
Gerda
Ik heb het spul nu bij echt vele honden gebruikt en het werd nooit eerst erger. Dus ik ga er vanuit dat dat bij jouw hond ook niet het geval zal zijn!
Door Migudu
#1696791
Nou, inderdaad...hij heeft Surolan meegekregen, 10 dagen en de elfde niets doen, de 12e dag weer even terug.
Ze raadde mij aan om ook als onderhoud oorcleaner of i.d. te gaan gebruiken.
Mijn kans om Puur Oor te gaan proberen.

Groetjes,
Gerda
#1697117
Oorcleaner van de da heb ik hier 1 keer gebruikt en daarna zo snel mogelijk in de prullenbak gekieperd: Bruin gilde het uit  :-X. Ik zweer zelf bij Prodier oordruppels (ook homeopatisch). In de zomer tijdens het zwemseizoen was het hier de eerste paar jaar een drama met meneer z'n oren: we zaten om de klipklap met een hysterisch kopschuddende hond bij de da. Ik kreeg hier het advies om de Prodier-druppels te gaan gebruiken en dat doe ik na elke zwembeurt. Hij heeft nu al jaren nergens meer last van  :).
Door Migudu
#1697160
Dan neem ik toch aan dat in Puur Oor en Prodier ongeveer dezelfde ingrediënten moeten zitten?

Off topic, we hadden een plaatsvervanger, de da is op vakantie.
Ze zei: Wat glimt die hond prachtig...
En toen ze dan hoorde van het voer, ging ze heel blij kijken!! :biggrin2:

Groetjes,
Gerda
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door