Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Exect
#1688107
Hallo
ik weet niet of ik hier goed zit by discussie,, maar heb een dringende vraag .
Mijn shishu is bevallen van een vijfling haha :D wel bewust gedekt hahahahah :-*, maar ze is enorm mager nu . hoeveel moet ik nu geven aan voeding ,?? misschien iemand  die shushu,s fok kan mij helpen...
Dank je .. grt Henk te Thailand
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1688147
2 tot 3  x zoveel als normaal, minstens. Het is een flink nest voor een Shih- Tzu, dus zal er flink gegeten en gedronken moeten worden.
Door Netty
#1688959
maar Henk, als je bewust je hond hebt laten dekken, dan had je vooraf deze info toch moeten weten.
niet lullig bedoelt hoor, maar ik bekijk vooraf eerst wat je kunt verwachten......
dus ook dat ze meer moeten eten dan normaal.... :-X
Door Exect
#1688967
Netty schreef: maar Henk, als je bewust je hond hebt laten dekken, dan had je vooraf deze info toch moeten weten.
niet lullig bedoelt hoor, maar ik bekijk vooraf eerst wat je kunt verwachten......
dus ook dat ze meer moeten eten dan normaal.... :-X
Het gaat er bij mij alleen om nu omdat ze zo mager is , natuurlijk weet een ieder1 wel dat als er baby,s zijn er meer gegeten wordt maar zij is extreem mager nu daarom is mijn vraag en er is al iiemand in dit topic  die antwoord geef  hoeveel meer ?? dus daarom
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1689360
Exect schreef: Het gaat er bij mij alleen om nu omdat ze zo mager is , natuurlijk weet een ieder1 wel dat als er baby,s zijn er meer gegeten wordt maar zij is extreem mager nu daarom is mijn vraag en er is al iiemand in dit topic  die antwoord geef  hoeveel meer ?? dus daarom
Volgens mij stond in je eerste reactie al een richtlijn van hoeveel meer te geven. Verder ga ik met Netty mee, je had wat eerder advies kunnen vragen, dan had je wellicht door tijdens de dracht al meer te gaan voeren voorkomen dat ze nu zo mager is. Ze moet nu gewoon veel eten, verspreid over een keer of 6 per dag en dat moet dan ook goed voer zijn, dus genoeg vleesbotten, spiervlees e.d Vooral bot is nu belangrijk anders krijgt ze een calciumtekort en ligt ze in notime gestrekt. Veel vocht is ook belangrijk, anders is ze zo opgedroogt en kun je de pups zelf gaan spenen en daar zit in de regel niemand op te wachten.
Door Exect
#1689377
Angelique schreef: Volgens mij stond in je eerste reactie al een richtlijn van hoeveel meer te geven. Verder ga ik met Netty mee, je had wat eerder advies kunnen vragen, dan had je wellicht door tijdens de dracht al meer te gaan voeren voorkomen dat ze nu zo mager is. Ze moet nu gewoon veel eten, verspreid over een keer of 6 per dag en dat moet dan ook goed voer zijn, dus genoeg vleesbotten, spiervlees e.d Vooral bot is nu belangrijk anders krijgt ze een calciumtekort en ligt ze in notime gestrekt. Veel vocht is ook belangrijk, anders is ze zo opgedroogt en kun je de pups zelf gaan spenen en daar zit in de regel niemand op te wachten.
Hallo Tijdens de dracht heeft ze 400 gram per dag gehad  van veel verschillende soorten vlees +bot . het is alleen nu na de bevalling dat ze zo erg mager is .  ze  kreeg/krijgt nu  reen biefstuk +runder beifstuk , eend  kip totaal kompleet  krokodiillen vlees  , noketoch is een soort  kwartel . struisvogel vlees  schaap.kan wel even doorgaan , heb meer dan 14 soorten totaal . kost een beetje maar heb ej ook wat. mischien moet ik melk er bij geven.??
De pups zien er top uit  zijn in 5 dagen al meer dan 100 gram aangekomen.
Laatst gewijzigd door Exect op do 22 jul 2010, 15:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#1690210
nee geen melk aan je hond geven.
Je kunt wel vaker wat vetter vlees geven aan haar. Heeft ze echt nodig. rundbiefstuk en reebiefstuk is heel mager. Lijkt me dat je nu ook beter het vettere vlees van het rund kunt geven. Dus de borstlappen. Geit en  lamsvlees. Eend met het vet eraan is ook goed.
Door Exect
#1694653
Hallo
Even bijpraten over de pups en in iedergeval over de moeder .
Sorry ik krijg het niet voorelkaar om haar de moeder dikker te krijgen geef enorm veel zelfs zo dat z e af en toe weigerd te eten.
Ze zit nu op z,n 600 gram per dag verdeeld in 4x . De pups waarvan er 1 helaas is overleden doordat de moeder snacht,s er op had gezeten ,,kon het niet meer redden ze had te veel ademshaling,s probleem ,,,,,de rest pup,s groeien en drinken  er op los wegen nu na 9 dagen al meer dan 300 gram .Ik heb 2 grote vetten eenden laten malen in z,n geheel zodat de moeder het makkelijk kan eten . (ze is een  onderbijter. )).
GT Henk te Thailand
Gebruikersavatar
Door lauraV
#1694736
ah ,wat jammer van t pupje ....
ik weet niet wat ze wogen bij geboorte ( van die kleine frummels), maar 300 gram in 9 dagen lijkt me wel ok  ;) .
vertel eens wat meer over de puppenkinders , reutjes /teefjes , kleur enz.
een foto zegt natuurlijk veel meer he !!  ;D ;D
ben dol op babyfoto`s ;)
Door Exect
#1694763
De pups, zijn 2 reutje,s en 2 dametje,s en de overleden was ook een dame,tje .Ze zijn harlekijn 2 kleurig bruin /wit .. Ja fotos zal niet weten hoe??? heb het al eens geprobeerd maar ging niet./ haha ze hebben net weer gegeten .
Gebruikersavatar
Door Sammy1980
#1694795
Exect schreef: De pups, zijn 2 reutje,s en 2 dametje,s en de overleden was ook een dame,tje .Ze zijn harlekijn 2 kleurig bruin /wit .. Ja fotos zal niet weten hoe??? heb het al eens geprobeerd maar ging niet./ haha ze hebben net weer gegeten .
Als je wilt mag je ze wel mailen naar me, dan zet ik ze online voor je :biggrin2:
Door Hanny
#1694967
Wat ik niet zie in het menu, is de hoeveelheid lever, die vermeerderd moet worden als je de hoeveelheid voer vermeerdert.
Ik heb geleerd, dat lever (vit a d ) nodig is om de calcium goed op te laten nemen. Misschien kun je dat nog regelen. Vit. d tabletjes??? Maar, dat moet dan wel te koop zijn.
Mijn teefje van 6 kilo at wel een kilo voer per dag, toen ze haar nest van 6 zoogde. Ze was na het werpen ook mager, maar dat trok snel weer bij.
Mocht je haar graag wat extra laten drinken, dan is een beetje bouillon van een stukje kip wel lekker. Drinkt beter dan puur water en er komt dan makkelijk wat extra vocht naar binnen.
Ik kan aan mijn teefjes, als ze zogen, geen extra vet voer geven, dat sjeest er dan zo doorheen. Gaat dat bij jou dan wel goed?

veel succes,
Hanny
Gebruikersavatar
Door Sammy1980
#1694988
Exect schreef: bellofd alleen moet ze nog even maken vanavond  vast bedankt
Is goed, zie ze vanzelf verschijnen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door