Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door lalabebe
#1694308
Bikkel had al een melktandje wat dubbel leek, soort van siamese tweeling snijtand.
Nu is die gewisseld en is de blijvende tand ook dubbel. Kent iemand dit??Afbeelding
Ik krijg de foto alleen niet groter :-[ :-[
Door **Jolanda**
#1694570
Hmm apart... Het is volgens mij een misvormt tandje, op de foto lijkt het 1 dikke tand...Ik herken het in ieder geval niet. Zolang hij er geen last van heeft zou ik er niks aan laten doen, hooguit een laten zien bij de DA als je daar toevallig voor iets anders bent.
Door Lizzy
#1694610
Do schreef: hier kun je het beter zien
http://www.postimage.org/image.php?v=gxqKvi

maar als de foto goed kijk zie ik geen dubbele tand
het is 1 tand, wel met een apparte vorm
ben benieuwd als iemand het kent
Ah! Da's beter, dank je Do. Ik ben het met Do eens. Dit ziet eruit als een misvormt tandje.
Door Decibels
#1694630
het zit ook een beetje raar op elkaar...als je de ondertanden vergelijkt met de boventanden.
Door Do
#1694634
Decibels schreef: het zit ook een beetje raar op elkaar...als je de ondertanden vergelijkt met de boventanden.
de kaken zijn recht
de hond is in de houtgrijp gehouden
Door Decibels
#1694642
Do schreef: de kaken zijn recht
de hond is in de houtgrijp gehouden
kan er ook een foto van voren gemaakt worden....? (en een rofo graag van vk en rk....LOL)
Door Do
#1694656
Decibels schreef: kan er ook een foto van voren gemaakt worden....? (en een rofo graag van vk en rk....LOL)
dat kan maar niet door mij :biggrin2:
Door Suzanne
#1694725
Ik zou ook zeker even met de fokker overleggen als je hondje bij een fokker vandaan komt tenminste? Dan kan die daarmee rekening houden bij de rest van haar fok-plannen? Die herkent het misschien ook beter?

Suzanne
Door linda1985
#1694746
Ik vind zn hoektanden ook raar zitten.. of lijkt dit maar zo??
Laatst gewijzigd door linda1985 op di 27 jul 2010, 11:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Door **Jolanda**
#1694794
linda1985 schreef: Ik vind zn hoektanden ook raar zitten.. of lijkt dit maar zo??
Boven zitten 2 langere (hoek)tanden, daar tussen komt de hoektand van onder als de kaken op elkaar zitten. Ik denk dat bij deze hond de voorste hoektand boven nog niet helemaal door is ;)
Do schreef: interessant
http://www.de-em.nl/PDF/Tanden%20web.pdf
Indd interessant. Ik heb alleeen foto's bekeken en kwam er achter dat het dus niet normaal is dat Duster naast de gewone rij tanden en kiezen een kies heeft zitten (zeg maar op het gehemelte...kwam er toevallig gisteren achter en had nog niet bij Kyra gekeken of die dat ook had ::) )
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1694820
Suzanne schreef: Ik zou ook zeker even met de fokker overleggen als je hondje bij een fokker vandaan komt tenminste? Dan kan die daarmee rekening houden bij de rest van haar fok-plannen? Die herkent het misschien ook beter?

Suzanne
Volgens mij is de fokker inmiddels ingelicht  :biggrin2:
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door