Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Sas
#1694552
Hallo allemaal,

regelmatig lees hier van alles, maar schrijf eigenlijk nooit... tot nu en ook nog op advies van Cindy. Ik had er zelf nog niet eens aan gedacht!! Dus ik zal mij maar weer even kort voorstellen ;)
Mijn naam is Saskia en ik heb twee laboradors, een rasechte zwarte dame Amber en een blonde onbekende mix Chipppy.  En om die laatste gaat het verhaal.

Sinds ruim een jaar heeft Chippy een zwelling op zijn linker achterpoot, die zwelt en weer wegtrekt. De dierenarts zei dat het niets was. Dit jaar groeide hij weer groter en hij kreeg er last van bij het lopen. Dus ik een afspraak gemaakt, ook gelijk voor controle en inenting. Kom ik daar.... bult weg! Ik moest maar weer bellen als het er weer zat. Dus afgelopen vrijdag heb ik gebeld, ze hebben geprikt en gisteravond wordt ik gebeld dat er mastcellen inzitten. Stadium is niet bekend, dat schijnen ze niet uit cytologie te kunnen halen. Ze willen hem donderdag opereren.
Van de verhalen van internet wordt je niet vrolijk, van honden die het nog jaren overleven tot honden die levendig en vrolijk zijn en binnen 6 maanden dood!
Goed..ik heb dus niet geslapen vannacht en vanmorgen gebeld met de Ottenhorst. De oncoloog is met vakantie, nou moet die man natuurlijk ook vakantie hebben, maar waarom uitgerekend nu :(
Dus ik denk dat ik maar even wacht, ik wil het allerbeste voor hem! Of hebben jullie nog andere tips?
En natuurlijk goede ervaringen, daar heb ik vanochtend wel behoefte aan :)

groetjes Saskia
Door Lizzy
#1694562
Dit is beroerd nieuws.... Wat gek ook joh, bulten die komen en gaan en ineens kanker blijken te zijn :-\. Ik zou zelf gewoon een van de andere DA's bellen die opgeleid zijn door Johan de Vos van de Ottenhorst: http://www.kankerbijdieren.nl/klinieken/. Als je in Zuid Holland woont: ik kan je Arno Roos van de de Korte Akkeren echt aanbevelen. Hij zit in Gouda/Moordrecht.
Door Sas
#1694567
Hallo Lizzy,

bedankt voor je snelle reactie. Ik heb net alle berichten zitten lezen over mastcellen op BP om de tijd te doden totdat De Overlaet bereikbaar is! Zij zitten hier in Oss, maar ik ben ook bereid om naar Terneuzen te rijden, het maakt mij helemaal niets uit!
Sinds vrijdag is die tumor al weer de helft kleiner, ik denk zelf dat er ontstekingscellen bijzitten. Maar wat dan wel weer raar is is dat er geen abces onder zit, anders had hij dat vrijdag wel gemerkt. Het zijn "vaste cellen" het is geen onderliggend vocht.
Door marsieyenna
#1708398
Hoi Saskia,

Ik lees net je bericht , ik ben net terug van vakantie.
Het komt me akelig bekend voor.
Xayenne mijn labrador teefje van vorig jaar 7 jaar heeft precies hetzelfde gehad.
Ik bracht haar voor de operatie en de bult was weg, de dag erop was het er weer.
Ze is toen geopereerd.
Een maand later had ze ergens anders een bultje ( weer geopereerd )
Het was allebei een mastocytoom graad 2 randen schoon
Het ligt er erg aan waar het zit, maar is belangrijk dat het wel helemaal weg gehaald wordt ( voor zover je dat zeker kunt weten )

Ik heb me toen verdiept in verschillende mogelijke behandelingen.

Xayenne heeft uiteindelijk een nabehandeling met Omega Matrix en Varimune gekregen ( Peter Klaver )
en ze is heel goed opgeknapt, haar weerstand is verhoogd.
6 augustus hebben we haar 8e verjaardag gevierd en dat had ik vorig jaar niet gedacht.
Het kan zeker ook goed aflopen.

Als je meer wil weten stuur me maar een pb dan geef ik je mijn telefoonnummer.

Sterkte en blijf positief denken !
Marijke
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door