Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Yorick
#167600
www.fiersj-b.be Er staan wel geen gegevens in van de hondenvoeding, nog niet. Ze adverteren in de Woef : €1 per kg op basis van kippenvlees, volwaardige maaltijden voor kat & hond. Ik heb besteld, dat zou handig zijn. Vroeg me af of er iemand ervaring mee heeft. Zaterdag zou er geleverd worden. En de samenstelling weet ik dan hopelijk ook, ze zeggen dat er reeds verschillende fokkers zijn overgestapt van Duck op hun voeding, het bevat géén granen.
Door Lizzy
#167604
Dit zegt mij niets, dit voer en deze fabrikant.

Ik hoop dat ze werkelijk verstand hebben van hondenvoer..... (en dat is niet gezegd). En ik ben inderdaad zeer benieuwd naar de analyses en wat er nog meer in dit voer behalve kippenvlees.

Ik ben benieuwd! Als het goed in elkaar zit, dan is het natuurlijk wel heel fijn dat Belgie eindelijk een 2de fabrikant van versvlees erbij krijgt, zodat er meer te kiezen valt!
Laatst gewijzigd door Lizzy op do 16 sep 2004, 11:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Yorick
#167612
Dat dacht ik dus ook Lizzy. Ik had zo gedacht, tot ik zeker weet wat erin zit geef ik hen deze voeding 4 maal per week maar enkel 's avonds of 's ochtends en de rest geef ik ff duck omdat mijn carnibest bijna op is. Ik heb een analyse gevraagd, zodra ik deze heb 'gooi' ik hem even op het forum hier zodat jullie jullie mening kunnen zeggen hé! Ben benieuwd, er staat in de advertenie letterlijk: op basis van kippenvlees zonder kleur- of smaakstof. Zoals je kan zien op hun site hebben ze een uitsnijderij in wild en gevogelte en ze werken samen met 3 DA voor de samenstelling. Ik houd je op de hoogte!
Door Paul_Barte
#167785
Is beslist een goed adresje!!! De hondenvoeding is ff afwachten natuurlijk maar een paradijs voor 'onderdelen'!!!!!!

Indien je daar als pariculier kunt kopen zit je goed ;D ;D
Door Yorick
#167807
Bedankt Paul! Ja, als je hondenvoeidng bestelt dan kan je alle soorten karkassen ook bijkrijgen (tegen betaling maar dat is echt niet veel) Ik vraag me wel af hoe ze het doen want ze vragen €1/kg en zelfs voor thuislevering komt er niets bij, dat vind ik dan wel vreemd dus ik hoop dat de samenstelling groen licht krijgt van jullie!
Gebruikersavatar
Door Binno
#167842
Dit bericht heb ik zonet als antwoord op mijn mailtje naar de firma ontvangen. Helaas geen samenstellingen of analyses, waar ik echter wel om gevraagd had... :(
(ik heb hen onmiddellijk een mailtje teruggestuurd en nogmaals gevraagd naar de volledige samenstelling/analyse...) ;)


Geachte,

Naar aanleiding van Uw email kan ik je volgende punten bevestigen :

1) Dit nieuw product is er gekomen op vraag van verschillende verbruikers die ons gecontacteerd hebben, vandaar dat er nog weinig info te verkrijgen is.

2) Ter info : wij leverden 60 % v/d grondstoffen aan een producent in de streek van waasland, wij zagen daar hoe onze producten zonder enige koeling of EEG - normen
werd verwerkt naar hond/ en katten-voeding. Bij zo'n soort van mensen verkiezen wij liever niet mee samen te werken want ons beleid en doel is van geheel andere aard.

3) Zoals je al zal gemerkt hebben zijn wij een uitsnijderij van wild en gevogelte zodoende hebben wij dagelijks ongeveer 300 kg snijlingen over die van zeer hoge kwaliteit zijn. Bij het fileren van kippefilets bestemd voor de "betere" slagerijen worden al onze producten volledig ontvet en alle kippefilets met een " mindere" kwaliteit worden niet gebruikt vandaar dat we met deze "resten" dagdagelijks hondenvoer produceren.

4) Naar versheid van onze producten kan niemand ons verslaan denk ik : dagdagelijks slachting; in de namiddag gefileerd en tegen 17.00 uur verwerkt/geportioneerd tot hondenvoeding.

5) Naar verpakking toe hebben we : 4 x 250 gr. aan 1 euro/kg.
: per kg. aan 1 euro/kg voor grote verbruikers en makkelijker mee te werken

6) Tot op de dag van vandaag hebben we maar één product die we nu proberen te lanceren.

7) Als je eventueel goeie adressen zou hebben voor eventuele verdelers dan zouden wij deze graag ontvangen !



Hoogachtend verblijven wij,




Van de Woestijne Bart
Gedelegeerd-bestuurder
NV FIERS J&B
Laatst gewijzigd door Binno op do 16 sep 2004, 19:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Timmy
#168134
[quote="Binno"]2) Ter info : wij leverden 60 % v/d grondstoffen aan een producent in de streek van waasland, wij zagen daar hoe onze producten zonder enige koeling of EEG - normen werd verwerkt naar hond/ en katten-voeding. Bij zo'n soort van mensen verkiezen wij liever niet mee samen te werken want ons beleid en doel is van geheel andere aard.[/quote]

O? Ik zou dan wel eens de naam van die producent willen weten... denk dat m'n vriendin bij de RVV daar errug blij mee zou zijn...

Gr.
Linda
Gebruikersavatar
Door Angelique
#168141
[quote="Timmy"]
[quote="Binno"]2) Ter info : wij leverden 60 % v/d grondstoffen aan een producent in de streek van waasland, wij zagen daar hoe onze producten zonder enige koeling of EEG - normen werd verwerkt naar hond/ en katten-voeding. Bij zo'n soort van mensen verkiezen wij liever niet mee samen te werken want ons beleid en doel is van geheel andere aard.[/quote]

O? Ik zou dan wel eens de naam van die producent willen weten... denk dat m'n vriendin bij de RVV daar errug blij mee zou zijn...

Gr.
Linda
[/quote]

Ook in België 8)
Door Paul_Barte
#169331
[quote="Yorick"]
Vraagje, zou ik deze voeding zelf kunnen laten analyseren eventueel in een labo?
[/quote]

Ja hoor, geen probleem. Als je een complete analyse wilt van ook de vitamines en mineralen moet je rekenen op een kleine 10.000 euro ;D ;D ;D
Door Charlotte
#169454
[quote="Paul_Barte"]
maar een paradijs voor 'onderdelen'!!!!!!

[/quote]

Ik zat ook al zo :o achter de pc!! Wauw!! Ik wil ook wel zo'n snijderij om de hoek ;D
Door Yorick
#170196
[quote="Paul_Barte"]
[quote="Yorick"]
Vraagje, zou ik deze voeding zelf kunnen laten analyseren eventueel in een labo?
[/quote]

Ja hoor, geen probleem. Als je een complete analyse wilt van ook de vitamines en mineralen moet je rekenen op een kleine 10.000 euro ;D ;D ;D
[/quote]

Oei! :-[ Zoveel, geen optie dus ..... Het ziet er er erg goed uit en word gesmaakt door beiden maar dat wil niets zeggen natuurlijk. Ik houd jullie op de hoogte.
Door Nelly
#171585
Yorick, waar ligt dat plaatsje ergend in België? Niet alleen voor hondenvoer, maar ook voor mensenvoer :P Als ik het goed begrepen heb leveren ze niet bij particulieren aan huis?
Gr. Nelly.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door