Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door lola woef
#1692786
ja misschien stomme vraag maar nu mijn hondje ouder wordt :-[ en niet meer als een jonge godin kan ronddartelen (ja gewrichten  :'(  )
worden haar nagels dus langer
ik heb haar nagels dus nooit hoeven knippen tot nu dus maar kan ik het beter vijlen of knippen (vijlen klinkt beter) en waar kan ik zo n hondenvijl ding halen (als dat beter is)
in elk geval bedankt voor het lezen :) en hopelijk voor wat antwoorden
:) :) :) :) :) :) :) :) :)
Door henneke
#1692811
ik vijl met een dremel , gaat perfect en mider gedoe dan met een vijl die je zelf heen en weer moet halen ooit een keer een hondenvijl gehad en die na 1 poging gekiept omdet er gewoon niets vanaf kwam .
Door Metaldog
#1693248
Ik gebruik ook altijd een dremel, ook in de trimsalon!!! Ideaal, alleen het geluid is even wennen voor de honden en de lucht die er vanaf komt.
Grtz Lisette
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#1693269
Ik knip altijd.
Mijn honden zijn dat gewend en reageren er totaal niet op.
Gelukkig hebben ze wel overwegend lichte nagels, en de paar zwarte doe ik op de gok net zo lang als de licht gekleurde.
Door Lil
#1693382
ik knip alle honden van pup af aan, dan groeit het leven niet zo snel door. Hier moeten ook echt alle honden geknipt worden en ze vinden dat geen probleem. Nou ja, Cayley was het niet gewend, maar nu vind ze het normaal. Ze hebben allemaal zwarte nagels, maar (AFKLOPPEN OP EIKENHOUT) het is nog nooit mis gegaan.
Door barbarella
#1694226
Ik durf zelf ook niet te knippen. Mijn oude dame en drie mannekes hebben allemaal zwarte nagels. Ik laat het doen bij de DA als ik er toch ben. Vooral bij onze dame van 16  :o moet het regelmatig gebeuren, want ze loopt niet zoveel meer als vroeger.  ::) We doen nu iets vaker kortere stukjes, want anders wordt ze te moe. Met 16 jaar mankeert ze natuurlijk wel eens wat en als ik dan toch bij de DA ben, laat ik meteen haar nagels knippen.  ;) Met vijlen heb ik zelf geen ervaring. Mijn tante doet het wel bij de nagels van haar teckelmixje, maar het duurt eeuwig en het hondje wordt er niet geduldiger van.  ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door