Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door cindy5409
#1691441
Nu Digi besloten heeft  niet aan de kvv te gaan maar meteen te gaan barfen. Ik heb momenteel alleen kipenekken in huis. Neem aan dat ik die de eerste keren ook moet plat slaan. Moet ik ze dan nog kleiner knippen? En hoeveel % moet van het weekmenu vis zijn? Ik hoop binnenkort zee verse makrelen te krijgen. Mag die hier ook een stukje van hebben met graat en al? En reken ik die makreel dan onder spiervlees?

Sorry voor alle vragen van een barf-dummie
Door Nadia
#1691690
Je kunt ze wel de eerste paar keren plat slaan ja.. Kleiner knippen hoeft doorgaans niet.. (ik ben dan bang voor verstikkingsgevaar) Ik reken tussen de 5-10% vis. Meestal als je 1 visdag invoert kom je wel goed uit!

Makreel is een goede vette vis! is prima. als je alleen het vlees geeft zonder graat, valt het onder spiervlees. Geef je ook veel graat erbij valt het onder botvlees. Als je een klein makreeltje hebt kun je hem ook helemaal geven en valt het onder prooidier. Dit kun je dan van je totaliteit in je menu afhalen.

echter vind ik alleen kippennekken als vleesbot te karig! Ik zou zekker kijken voor nog iets erbij!
Door cindy5409
#1691764
Nee wil zeker niet alleen kippenek voeren. Maar heb nu niks anders. Voor een paar dagen kan dat toch wel?!Het was de bedoeling dat ze eerst kvv zouden gaan eten. Maar deze mevrouw wil meteen aan het barfen. :-\ Hoop volgende week toch echt een grotere vriezer te score. En dan kunnen we inslaan ook voor de honden.
Door Eranthe
#1691778
Nee hoor, het kan geen kwaad om een aantal dagen achtereen alleen kip te voeren. Toen ik net begon begon de zomervakantie. Een heleboel leveranciers hadden hun zaak gesloten. De eerste paar weken was ik aangewezen op het assortiment uit de supermarkt, waaronder dus kip. Daarna hebben ze veel variatie gekregen en ben ik veel minder kip gaan voeren.  ;)
Door Nadia
#1691796
ALS je wilt, ik woon in Nuth. Ik heb ook 2 barfende poezen. Ik heb nog wel wat klein spul wat je zou kunnen overnemen.. Dan hoef je niet direct groot in te slaan en kun je kijken wat je poezel blieft en wat niet.

Uiteraard komt het zich niet op een week. Maar als je wilt, is die optie er!
Door cindy5409
#1691896
Zo'n aanbod kan ik natuurlijk niet afslaan zou helemaal super zijn. Ben nog een echte dummie  ??? En volgens mij kan ik heel veel leren van jouw.

Was vanmiddag in Nuth :biggrin2:

Ik hoor wel wanneer het jouw zou uitkomen.
Door Nadia
#1692180
Ik ben morgen (zondag) de hele dag vrij dus heb dan alle tijd. Als je dan nog dingen wilt vragen kan dat uiteraard..

pb me maar of het uitkomt, dan stuur ik je mn gegevens die je nodig hebt!
Door Nadia
#1695347
Aan mij??

Uhh ff denken.. In iedergeval in duitsland. Volgens mij bij das futherhaus. Ja daar heb ik ze gehaald!

houd er rekening mee met portioneren, 1 schaaltje weegt 40 gram meer dan de ander, deze heeft een iets dikkere bodem. Als je goed voelt, voel je het ook. Maar ik had me er in het begin mee vergist.. Weet niet of ik dat gewoon toevallig heb.. Maar denk, laat het je wel even weten..
Ze zijn wel ideaal ja. Ga me er nog een paar bijhalen!
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door