Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Natasja22
#1675831
1 van mijn katten spuugt van vers...wat kan ik daar aan doen?
Heb liever dat hij wel vers eet ipv blik rommel. :-[
Het is niet koud, dus daar ligt het niet aan.

Gisteren heeft hij Bandit biologische vleesmix uitgekotst
Door Esthertjuh
#1675937
Natasja22 schreef: Hij is het niet gewend, zou het dat ook kunnen zijn?
Kleinere beetjes misschien?
Kleine beetjes kunnen inderdaad helpen.
Dan kun je steeds een beetje meer gaan geven.
Schrokt hij erg?
Door Natasja22
#1675943
nee dat valt wel mee, maar hij komt uit Zweden en was daar alleen graanvrije brokjes van Orijen gewend ???
Gebruikersavatar
Door koekje
#1676100
kotsen kan allerlei oorzaken hebben; haarbal, virus, darmobstructie, stress, ander voer, andere soort voer, etc. bij ineens kotsen op een andere voermethode klinkt het mij logisch dat hij moet wennen aan de andere vorm van vertering. dat gaat vanzelf over door gewoon rauw aan te blijven bieden, zodat zijn maag en de ph-waarde daarvan daar aan kan wennen.
Door Naakies
#1692991
Hier spugen ze ook nog steeds als ze te veel of te snel eten. Of als ze te lang niks gegeten hebben. Zou dus eerst ook kleine beetjes geven.
Door Limpy
#1694307
Hou anders ook in de gaten bij welke diersoorten hij spuugt (zo kwam ik er achter dat mijn poes niet tegen koe en lam kan)

Of spuugt die bij alles? Dan sluit ik me bij de rest aan....
Door Lexi
#1703740
Vanochtend vond ik twee plasjes slijm met een heel klein brokje vlees in. Lexi eet pas rauw en ze is erg gretig. De stukjes vlees die de uitspuugt zijn wat vettere stukjes. De rest blijft wel netjes binnen. Is dit een kwestie van wennen of moet ik het bakje eerst even doorspitten de volgende keer en de vettere stukjes eruit halen?
Gebruikersavatar
Door koekje
#1704004
Voerde jij er nog brok bij? Daar zou ik mee stoppen, Dat geeft namelijk een andere zuurgraad aan de maag, waardoor kotsen in theorie sneller op kan treden. Voor kittens verder natuurlijk meerdere keren per dag voeren.
Stukken puur wit hard vet snij ik altijd wel van de dingen af voordat ik ze aan de katten geef.
Door Lexi
#1704037
Ik geef geen brok meer sinds een paar dagen.

Ik heb wel het vet mee doorgedraaid... dus dat zal wel wat zwaar gevallen zijn. Vooral als je meeweegt dat mevrouw gisteren bijna twee ons vlees heeft weggewerkt terwijl ze zelf nog net geen kilo weegt. Vandaag heeft ze alles netjes binnengehouden. Vanochtend rundvlees en vanmiddag kip met runderlever.

De klontjes vet zal ik dan uit de andere porties vissen...
Door petra1717
#1810614
Hallo

Mijn poezen eten nu alle twee best veel soorten vlees.
Maar bij bandit eten ze het vlees alle twee trager op. Een poes geeft telkens over. Ik heb het twee keren gegeven. Maar ik geef nu dat niet meer. Ik geef Darf, Bibi, Carnibest en Haaksbarf (5soorten). Dat eten ze met plezier. Het is snel op en niemand geeft over. Ook vragen ze echt om het eten.
Volgens mij kunnen ze er heel veel van opeten. Maar ik weeg het wel af, anders is het ook niet goed voor hun gezondheid.
Door Rianne145
#1812351
Mijn kater heeft de eerste 3 maanden ook regelmatig gekotst. Na verloop van tijd werd dat beter, zijn maag moest er volgens mij gewoon aan wennen. Ik heb hem toen een tijdje kleinere porties gegeven.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door