Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1692866
Vorige week had ik erg mooie lamsbouten, deze zijn prima voor de grote hond. Maar m.i. wat veel voor de cairn terrier (ong 500gr, zou voor een keer wel kunnen maar wel erg veeeuul)
Wat zou ik een kleinere hond kunnen geven waar ie wat langer mee bezig is. Heb het ook wel es in de boom gehangen, dat was wel erg grappig trouwens, maar ik doel nu dus meer op het knaag-en trekwerk
Wat geven jullie bv als "recreatie-bot"?
Geitenrib/lamsrib heeft ie ooit wel es gehad maar dan moet ik hem naar verhouding veel voeren om een verantwoorde portie ribben te geven.
#1693066
Runderstrot geef ik hem niet omdat ik het idee heb dat hij heftig reageerd op rund.
Lamstrotjes is haphapknaagknaag opperdepop. Hij kauwt alles er nauwkeurig hoor en slikt niet enorme stukken zo in, dat is zeker het probleem niet het is alleen allemaal zo snel op....
Hazenrug doet hij wel iets langer over dan gemiddeld, en ook eendenrug is ook zo op.
Ik zou eens een ree/hert strot/nek kunnen proberen misschien?

Tegenstelling ja ik weet (hij reageerd goed op gedroogd rundvlees) als ik hem een pensstaafje geef doet hij over 1 zo'n klein dingetje ongeveer net zo lang als een eendenrug.... :-\

Het is ook verder geen probleem maar als ik de grote hond zo zie scheuren en trekken en kangen aan bv een flinke bout kan ik me zo voorstellen dat het voor die kleine ook wel es leuk is dat te doen, zonder meteen halve kilo's te moeten voeren....
#1693821
Krokrib, als je daar aan kunt komen.
Een stuk penslap of krijgt hij dat al? Lams- of geitenribben per 2 geven, dan valt het qua gewicht ook nog wel mee.
Zalmkop, daar is zelfs mijn Golden Retriever wel ff zoet mee. Ik snij die doormidden ivm een te groot gewicht en is dan toch best nog wel knaagwerk.
#1693827
Souris schreef: Vorige week had ik erg mooie lamsbouten, deze zijn prima voor de grote hond. Maar m.i. wat veel voor de cairn terrier (ong 500gr, zou voor een keer wel kunnen maar wel erg veeeuul)
Wat zou ik een kleinere hond kunnen geven waar ie wat langer mee bezig is. Heb het ook wel es in de boom gehangen, dat was wel erg grappig trouwens, maar ik doel nu dus meer op het knaag-en trekwerk
Wat geven jullie bv als "recreatie-bot"?
Geitenrib/lamsrib heeft ie ooit wel es gehad maar dan moet ik hem naar verhouding veel voeren om een verantwoorde portie ribben te geven.
Ik vind dragend bot van grotere dieren niet geschikt. Dus bouten zijn voor mij een no-no, ook voor een grote hond. Het veroorzaakt overmatig slijtage en bovendien kan een kies op zo'n bot breken. En ik vind dat zonde. En dit soort dingen gaan altijd goed. Totdat ze fout gaan. Ik geef geen recreatiebot. Hun hele week maaltijd is 1 grote recreatie, dus ik vind het wel mooi zo. Dus wat ik gewoon geschikt vind: kleine of halve zalmkoppen, geitennek, lamsnek, grote stukken kopvlees, flinke kipkarkassen of haaskarkassen. Dat soort dingen.
#1693851
met kleintjes kan het soms wat ""lastiger "" zijn , maar mijn kleine barfmonster van 6 kilo heeft zich net heerlijk uitgeleefd op een fazantkarkas (compleet ) die verdeel ik in porties en aanvallen geblazen ,ik heb ook hele eenden voor ze en verdeel het ook in porties , verder parelhoen konijn etc , het is vaak even meer werk maar wel te doen hoor , konijnenkoppen vinden de kleintjes hier ook heerlijk knaagwerk
#1694138
@Lizzy: de lamsbout was ook niet om op te eten zeg maar alleen al het vlees wat erop zit, de botten begint ze niet eens aan, was ook niet mijn intentie om die op te voeren.
Maar ik ga vanallesennogwat eens proberen, hij eet gewoon snel of misschien moet ik hem vaker sardientjes geven die vind ie heel erg vies heheheh daar doet ie dan heeeeeel erg lang over ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door