Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door geer
#168979
Zeg...dat enge melkgebit , hoe lang blijft dat eigenlijk zitten??? ;DIk zag vanochtend dat Sophie een melkvoortand mist en er 'iets' begint te groeien, maar op welke leeftijd begint dit en hoelang duurt het ongeveer??
Door gonny
#169002
;D ;D
boris en mientje zijn allebei volop bezig!!!
Boris is nu 5,5 maand en mientje 4,5 maand en hoelang het duurt??? geen idee!!! zal wel blij zijn als het over is dan ruiken ze weer wat aangenamer uit d'r giegeltjes.
al moet ik zeggen dat t bij Boris al niet meer zo stinkt!!
maar bij mientje!!! :-X :-X :-X
Door Erna
#169187
Sophietje is er vroeg bij, meestal zijn ze 4 maanden als ze beginnen met wisselen. Hoelang het precies duurt weet ik eigenlijk ook niet, maar met 6 maanden is zo'n beetje alles volledig gewisseld dacht ik. Het gaat best snel.

Let vooral op de hoektandjes, die willen bij bassen nog weleens een tijdje dubbel blijven staan.
Door diana
#169266
ik weet nog dat er bij lady een melktandje niet uit wilde zat te vast terwijl er al een nieuwe onder zat
ik had dat nooit gezien , maar mijn d.a zag het
hij heeft het melktandje eruitgehaald .
zodat de andere weer naar boven kon komen
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#169281
Saray is met 17 weken begonnen en morgen wordt hij 6 maanden.Alles gewisseld en kompleet.2 weken geleden had hij heel veel moeite met eten omdat er bijna geen kies meer in zat. Dus het gaat echt heel snel. :) :)
Door tieneke
#169396
diana schreef: ik weet nog dat er bij lady een melktandje niet uit wilde zat te vast terwijl er al een nieuwe onder zat
ik had dat nooit gezien , maar mijn d.a zag het
hij heeft het melktandje eruitgehaald .
zodat de andere weer naar boven kon komen
Ik heb er eentje bij Tara uitgesnokt :P
Zat er al langer dan een week terwijl de nieuwe tand steeds groter werd,het was met een groot pincet in 1 keer bingo! ;D ;D
Tandje bewaar ik nu in een klein baby-tandjes doosje ;D
Het enige tandje wat ik heb is dus van Tara-King 8)
Tinus wilde niets afstaan en slikte alles door :P
Door tieneke
#169398
Unique schreef: Saray is met 17 weken begonnen en morgen wordt hij 6 maanden.Alles gewisseld en kompleet.2 weken geleden had hij heel veel moeite met eten omdat er bijna geen kies meer in zat. Dus het gaat echt heel snel. :) :)
Die van ons hadden echt geen moeite met eten hoor! ;)
Alleen Tinus kon soms zo vreselijk kwijlen en schuimbekken ;D ;D
Door oebaya
#169428
Er is er hier één van 5 maanden en die heeft praktisch alles al gewisseld, zo ook zijn nestbroertjes en -zusjes. Allen zijn er wat hoektanden blijven staan, terwijl de nieuwe doorkomen, dat wordt dus werk voor de dierenarts.
Als Sophie dus aan het wisselen is, dan is het nu met een paar weken voorbij. Geef haar wel veel te kauwen, des te makkelijker wisselt ze en komen de nieuwe tanden door.
gr.
Nicolette
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door