Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door bascha
#1692187
Hallo,

Zoals eerder al op de forum vermeld: wij krijgen een hond erbij.
Natuurlijk gaat ook hij Barfen. We zetten hem om van brok naar barf. Ik heb gelezen dat als een hond gezond is dat goed gaat en je rustig moet beginnen. Dat wil ik dan ook gaan doen.
Nu zit ik alleen met mijn schema. Ik kan me n.l. niet meer herinneren op welke basis ik die % heb gekozen. Ik bedoel dus wanneer pak je 2% en wanneer 3, 4 of zelfs 5. Kan het me niet herinneren. Misschien moet ik die van Freule ook maar eens aanpassen. Ze was 6 maanden toen we haar kregen en ze is nu bijna 1 jaar.
Het is alleen als ik 2% pak lijken me de hoeveelheden zo klein.

Ik las nl bij het voorbeeld, gezonde hond en dan 2% maar ja, moet ik anders kijken welke hoeveelheid brokken hij nu kreeg? Maakt het nog wat uit dat hij ongeveer 2 maanden geleden een operatie heeft gehad en nu een "je weet wel"hond is. (zie jan, jans en de kinderen)


ben het echt kwijt. hij zal nu 5,1 kilo wegen.
iemand tips?
Door Too
#1692205
mwah... en teckel, 3% om mee te starten.. t Atkins-effect zal m wel wat laten afvallen als t te erg wordt geef je m gewoon een frukje extra [enn niet in de stress schieten over percentages, er is genoeg ruimte binnen de 'norm']

Hoe actief ben jij met je hond[en], hoe actief is hondje gewend... je moet mi ergens in t midden beginnen en vandaar uit verder gaan

T komt wel goed met deze man!
Door Lizzy
#1692293
Gaat het om een volwassen hond of om een pup?

Uit de Barfplaats bieb:

Een volwassen hond eet gemiddeld 2% tot 7% van het ideale  lichaamsgewicht. En de 2% is dan voor een hond van een groot ras. De 7% is voor een hond van een heel klein ras. Een hond die ouder is, gecastreerd is, weinig beweging heeft: die zou aan 1,5% van het lichaamsgewicht voldoende kunnen hebben. 2% tot 7% is staat gelijk aan 20 gram tot 70 gram per kilo lichaamsgewicht aan voer. De juiste hoeveelheden voer, voer je op het oog.

Een pup eet gemiddeld 5% tot 10% van het huidige gewicht. En de 5% is dan voor een pup van een groot ras. De 10% is voor een pup van een heel klein ras. Ook hier geldt dat de juiste hoeveelheden voer, voer je op het oog. 5% a 10% staat gelijk aan 50 gram tot 100 gram per kilo lichaamsgewicht aan voer.
Door bascha
#1692341
freule had 5% en hier zijn we mee begonnen toen ze 6 maanden was.  Ze is nu bijna 1 jaar. moet ik die dan niet aanpassen? doet het verder goed hierop. niet te dik. en bijna altijd alles op.

Hannes onze nieuwe hond is 4 en is 2 maanden geleden gecastreerd.
Door Nadia
#1692441
Als freule het goed doet op 5% zou ik het niet aanpassen..

Ik zou hannes op het zelfde menu zetten als freule. Ook 5% Dus wat je Freule geeft ook aan hannes geven. Je voert toch kleine nekken ed. Wellicht voor hannes even platslaan. En vandaaruit verder kijken..
Door bascha
#1692476
mijn denkt dat het beter is langzaam over te gaan van brokken naar barf. wilde gewoon vanavond kvv  geven.
zie het niet zitten hem nog een paar dagen brokken te geven
Door bascha
#1692836
doe ik ook. ben vandaag begonnen met kvv (aangezien hij niet alles op had dacht mijn man, laat ik hem dan ook maar wat brokken geven...grr)
tuurlijk at hij daar ook nog wat van. Dadelijk maar eens de brokken aan de buren kado doen.

morgen dan nog kvv en dan deels kvv en barf.

gaat vast goed komen...
Door TMG1961
#1693099
Ik wilde Pixie ook geleidelijk overzetten. Heb haar eerste maaltijd beetje KVV bij de brokken gedaan maar toen op aanraden van hier de brokken weggelaten en KVV eerste paar keer met wat kokend water overgoten en vanaf 4e maaltijd gewoon rauw. Derde dag heeft ze een eendennekje gehad die ik van Nadia had meegekregen om te proberen. Ging erin als koek. Nu krijgt ze nog hoofdzakelijk KVV maar het wordt steeds meer Barf
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door