Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1691920
Hallo allemaal,

Ik ben Joyce 27 jaar, kom uit Limburg en samen met mijn vriend in het bezit van een boxer. Wij voeren op dit moment KVV, van smuldier dan de vleescompleet glutenvrij. Ik weet dat hier de meningen over verdeeld zijn.

De reden waarom ik me aangemeld heb op barfplaats.nl is niet omdat ik echt wil gaan barfen. Wel wil ik graag andermans ervaringen lezen, meer informatie en inzicht krijgen in het voeren van vlees.

Nu mijn vraag. Onze boxer, bijna 1 jaar oud is overgegaan op vlees omdat haar ontlasting niet goed was (royal canin vanuit fokker mee gekregen), veel krabben, veel oorontsteking. Op vlees ging het snel goed. Waar ik me nu wat zorgen om maak is dat ze een hotspot gekregen heeft. Nu kan dat altijd wel, naar dierenarts geweest waar ze antibiotica kreeg en een zalfje. Hotspot was snel weg maar 6 weken later kwam het weer terug. Ze heeft de hotspot onder haar oren en verschillende plekken.

Ik ben mij nu aan het afvragen waar het vandaan komt. Iemand gaf me al het idee dat het een rundvlees allergie kon zijn (volgens mij kreeg ze de eerste namelijk toen we een keer een paar rollen naturis rundvlees gaven, daarna echter weer terug op smuldier gegaan). Maandag zal de dierenarts bellen over een allergietest, wil graag weten wat ze daar uit kunnen halen namelijk. Wil graag weten of het van binnen of buitenuit komt.

Heeft iemand een hond met een rundvlees allergie? hoe uitte zich dat bij die hond? Ik denk namelijk dat een vlooienallergie bijvoorbeeld eerder naast de staart hotspots moet geven of vergis ik me hier in?
#1691979
Hoi Welkom op BP.

Hoe lang staat je hond al op vers? Door over te gaan op vers gaat t lichaam vaak ontgiften en dat kan er erg heftig aan toen gaan.
Onze hond heeft dit ook gehad incl hotspots.

Als je een voedingsallergie wilt uitsluiten dan moet je 6 tot 8 weken alles van één diersoort, bijv eend,  voeren en verder niets bij geven, zelfs geen koekje.
Het liefst zelf samenstellen, maar als je dit niet durft/wilt kan je Haaksbarf geven. Hier zitten geen toevoegingen in zoals rijst oid.
Hoe t bij andere kvv 's precies zit weet ik niet. Je hond kan nl ook op bijv de lijnzaadolie zitten die in veel kvv's wordt verwerkt.

Oh ja en een ABkuur kan ook heel wat aanrichten, dus dat duurt een tijdje voordat dat weer uit t lichaam is.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door