Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door cindy5409
#1691107
Hoeveel vriesruimte hebben jullie en hoelang doe je daarmee? Ik heb er al een kleine vriezer bij maar die dus dus gewoon te klein en nu voer ik alleen nog maar kvv. Moet dus een nieuwe komen maar hoe groot.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1691115
Ja das heel afhankelijk van je honden.
Wij hebben vandaag een nieuwe vriezer erbij gekocht.
Voorheen hadden we zo'n 250-300kg barfruimte, maar dat kwam neer dat ik iedere maand wat zou moeten bestellen om aan genoeg variatië te komen en ook dat ik niet supergroot kon inkopen wat uiteindelijk dus stukken duurder was.
Daarnaast verkopen we nog kvv, dus ook daar moest wat ruimte voor zijn.
Nu kunnen we dus een kilo of 500-600 kwijt, wat voorlopig wel genoeg is  :biggrin2:
Door Too
#1691125
Jij hebt meer dan 2 katten  ;), dan red je t niet met anderhalve vriezerlade... da's te doen met 2 katten

May Linn heeft meerdere honden én is besmet t barfvirus [dwz je hebt nooooit genoeg vriesruimte], bedenk hoe vaak je zou willen bestellen, hoeveel je in zo'n periode nodig hebt en tel daar 20%bij op...  ::)
Door orinake
#1691172
Hier lopen afwisselend 4 tot 7 honden rond (logeetjes die af en toe bijkomen).
3 vrieskisten, samen goed voor een 500kg barf denk ik.
En euhm ik kom plaats tekort :p
Ik heb nog een klein kistje te goed, maar nog geen tijd gehad om het op te halen.
Met die inhoud kom ik een maand of 4 toe :)
Door JoNoMo
#1691597
voor 3 newfies
1 grote vrieskist,2 vrieskasten met elk 7 lades en een vrieskastje met 4 lades en nog eigenlijk te kort ::)
Wij bestellen 1x per 2 maanden
Door TMG1961
#1691645
Veel en Veel te weinig, ben hard aan het zoeken op MP, biedt me eigen 3 keer in de rondte, mail me suf en bel maar helaas nog geen kist/kast op de kop kunnen tikken.

Als het een beetje meezit zou ik er morgen eentje kunnen hebben van 330 liter, denkelijk genoeg voor 1 hond.
Laatst gewijzigd door TMG1961 op za 24 jul 2010, 14:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door lauraV
#1691702
2 vriezers van 100 liter , hoe lang zou ik ermee doen tot de inhoud op is?
3/4 jaar tot een jaar schat ik , maar weet ik niet zeker want hij raakt niet leeg  :biggrin2: :biggrin2:
Door TMG1961
#1691708
lauraV schreef: 2 vriezers van 100 liter , hoe lang zou ik ermee doen tot de inhoud op is?
3/4 jaar tot een jaar schat ik , maar weet ik niet zeker want hij raakt niet leeg  :biggrin2: :biggrin2:
zo eentje wil ik ook, een nooit leeg rakende vriezer  ;D  ;D  :biggrin2:  :biggrin2:
Door cindy5409
#1691757
TMG1961 schreef: Veel en Veel te weinig, ben hard aan het zoeken op MP, biedt me eigen 3 keer in de rondte, mail me suf en bel maar helaas nog geen kist/kast op de kop kunnen tikken.

Als het een beetje meezit zou ik er morgen eentje kunnen hebben van 330 liter, denkelijk genoeg voor 1 hond.
Zijn we een beetje tegen elkaar aan het opbieden  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Kaio
#1691785
600 liter totaal
kist van 370 en kast met 7 laden
Voorheen hadden we alleen de kist en die inhoud gaat dan ongeveer 1 maand mee voor 2 newfs.
Door TMG1961
#1692135
cindy5409 schreef: Zijn we een beetje tegen elkaar aan het opbieden  :biggrin2:
Dat zou misschien wel eens heel goed kunnen, maar ik ben klaar met bieden. Als zwager kan heb ik de vriezer morgenmiddag  8)
Door cindy5409
#1692259
TMG1961 schreef: Dat zou misschien wel eens heel goed kunnen, maar ik ben klaar met bieden. Als zwager kan heb ik de vriezer morgenmiddag  8)
Dat schiet lekker op!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door