Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door M@rina
#1690994
Mijn hemel ??? Ik heb Saar en Teun net een enkel geitenribje afgesneden.  Ik geef ze die net en ze hebben allebei dat ding heel doorgeslikt  :o :o :o
Kan dat geen kwaad ???
Door Truus
#1691002
Nooit enkele geven altijd op een rijtje. Hou het goed in de gaten en bij twijfel naar de DA.
Zat er vlees aan? In het bootendocument wordt hier voor gewaarschuwd.
Door M@rina
#1691034
Ow jee... ik houd ze heeeeel goed in de gaten. Waar moet ik op letten?

De zenuwen gieren nu al door mijn keel.

De ribben hadden vlees erop en ze hebben ook wat kvv gehad. Ze eten al een tijdje kippen- eenden  en kalkoen nek en hele visjes. dus ze zijn wel wat bot gewend.
Laatst gewijzigd door M@rina op vr 23 jul 2010, 19:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Emmanuelle
#1691040
babbel schreef: De ribben hadden vlees erop en ze hebben ook wat kvv gehad. Ze eten al een tijdje kippen- eenden  en kalkoen nek en hele visjes. dus ze zijn wel wat bot gewend.
Hopelijk komt alles goed!  Maar dat is wel schrikken, ik zou toch ook heel ongerust zijn in jouw geval. Hou ze dus maar heel goed in de gaten.

Ik zou niet durven zeggen dat je honden dan bot gewend zijn, als ze alleen maar kippen, eenden en kalkoennekken gewend zijn.
Die botten stellen helemaal niet zoveel voor, ten opzichte van geitenribben.
Hopelijk komt alles goed, maar dus in geen geval meer een enkele rib geven. Dan kun je beter het stuk rib in twee doen door door het bot te snijden, maar niet door een enkele rib te geven.
Laatst gewijzigd door Emmanuelle op vr 23 jul 2010, 19:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Anne in Zweden
#1691052
Oef, da's schrikken! Hou ze maar goed in de gaten inderdaad, en bij het minste vreemde gedrag waarvan je denkt: dat lijkt op pijn of groot ongemak, meteen naar de da. Hopelijk komt het allemaal langs de natuurlijke weg weer goed!

Hoe groot waren de ribjes?
Door 202Spots
#1691058
Anne in Duitsland schreef: Hoe groot waren de ribjes?
En hoe groot zijn Saar en Teun??

Ohh ik zie net de cockerfoto...medium maat hond,gelukking geen mini hondje.
In de gaten houden en misschien extra probiotic geven om met de vertering te helpen.
Ik gebruik ook wel papaya tablet als er erg veel bot is gegeten.
Laatst gewijzigd door mahuni op vr 23 jul 2010, 19:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Door M@rina
#1691061
Ze zijn ongveer even groot 40cm en wegen rond de 11 á 12 kg.

Het ribje was zo'n 15 cm ongeveer ???  met een lapje vlees er aan ik heb het harde stuk niet gegeven (dat waarmee de ribben aan elkaar zitten) alleen het ribje zelf met vlees.
Hoelang moet ik ze in de gaten houden, als ze morgen niet kunnen poepen is het dan niet pluis?
Door 202Spots
#1691094
Ja..'t is wel vrij lang he? Houd ze nog 'n paar uur in de gaten om te zien of ze soms gaan overgeven.
Als ze het uit zichzelf niet gaan uit kotsen dan zal het wel verteren, en als er genoeg spiervlees aan zat
dan zal de ontlasting wel goed zijn, en anders waarschijnlijk beetje hard.
Wacht eerst maar tot morgen.
Door M@rina
#1691098
Dank je wel, Dory Je stelt me een beetje gerust.
Ik houd ze goed in de gaten tot nu toe gaat het prima met ze, ze zijn gewoon zichzelf, alleen ik niet....
Door 202Spots
#1691110
babbel schreef: Dank je wel, Dory Je stelt me een beetje gerust.
Ik houd ze goed in de gaten tot nu toe gaat het prima met ze, ze zijn gewoon zichzelf, alleen ik niet....
Toen Tor 'n halve kalkoen nek in 1 keer had door geslikt, had IK zelf er meer last van dan hij.. :-\
Als Saar en Teun nu geen rare dingen doen dan vald het hopelijk mee, en is er morgen ook niks aan de hand met de ontlasting
Wel 'n rot les om op deze manier te leren,maar ik weet zeker dat het je nooit meer zal gebeuren! ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door