Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Bobby
#168655
Ik dacht misschien krijgt Bobby te weinig hij is nu mooi op gewicht een golden retriever reu van 32 kilo.
Hij krijgt nu 500 gram Bibbi per dag en eens in de twee dagen nog fyto eigenlijk omdat hij dat lekker vindt ;D ik kijk daar wel iest anders tegenaan ;).
Maar goed nu zat ik wat te lezen hier en misschien is het een optie als ik het in de kong doe??
Dan moet hij er meer moeite voor doen,want als ik Bibbi roep is zijn bak al leeg.
Verder krijgt hij lamshart en dat vindt hij ook lekker dat krijgt hij 1 maal per week,en ook runderhart en rundergehakt hebben we al geprobeerd en dat vindt hij ook lekker.
Kippenvleugels hebben we ook geprobeerd,maar ook als we het vasthouden dan kauwt hij er niet op en dan blijft het hangen en gaat hij spugen.
Dus dat vonden we niet zo"n succes,nou had ik zitten lezen plat slaan,maar ook dan komt het eruit.
En het blijkt wel dat hij er niet op kauwt :oniet wat ik jullie zie beschrijven in iedergeval.
Dus ook in dat zijn alle tips welkom,want volgens mij vindt hij het wel lekker teminste voor zolang het erin blijft ;)

Groetjes monique
Door Lizzy
#169109
Als hij te dun wordt, kun je ook iets meer versvlees geven. Maar misschien is het leuk om hem zo langzamerhand ook eens een stuk bot te geven waar hij zich een beetje op uit kan leven? Een stuk kalfswervel of rib ofzo. Natuurlijk moet je dit langzaam opbouwen. Voor meer info over botten, zie het "honden en het eten van botten" document in de Barfplaats bieb.

En misschien vind hij een hele/rauwe sardien ook wel lekker! Of een heel rauw ei, met schil (beide buiten geven!). Veel honden vinden dat ook helemaal super leuk.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#169119
Hoi Monique, 500 gr is niet echt weinig hoor, Gitte weegt ongeveer 37 kg (hoop ik) en krijgt 550 gr. Sommige honden worden nu een keer makkelijker dik :(.
Jij hebt dus duidelijk een schrokop, dan is een Kong misschien wel een leuk idee. Ik heb bij Gitte ook het idee dat ze meer voldaan is als ze de CB uit haar Kong moet peuteren dan als ik het haar zo uit haar bak geef.
Als botten zou je anders lams of kalfsribben kunnen proberen, die zijn zo groot dat ie die met geen mogelijkheid in 1 keer naar binnen kan werken.
Misschien ook een idee om er niet bij te blijven als je hond botten eet, maar in een andere ruimte gaan staan, dat kan soms helpen om het schrokken te verminderen, aangezien sommige honden gaan schrokken omdat ze bang zijn dat je het misschien afpakt.
Door diana
#169239
mijn honden wegen ongeveer 32 en 37 kilo
ze krijgen
iets minder en de ander iets meer dan een pond c.b
per dag
s,morgens wat groente, of biogarde
heel af en toe wat biofoodbrokjes
die ik nog heb van het pension , maar boy laat ze staan
lady eet xe wel op , maar dat = mar goed ook anders gaat ze galspugen
het gaat dan om 1 handje hoor
zo,n 25 brokkies.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door