Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Dreetje
#1687184
Ik ben bezig mijn honden aan bot te laten wennen.
Nu heb ik laatst kippenekken gekocht alleen lust 1 van de 2 dit niet.
Is hiervoor een alternatief?
Gebruikersavatar
Door Madera
#1687217
mysmoothcollies schreef: Kalkoennekken? Mijn honden zijn er gek op... :D ;D. Verdeel ze zijn wat groter, dus ze hebben echt fff wat te doen. In het begin voor de zekerheid even op een paar plaatsen iets inknippen...
kalkoennekken zijn best hard, lijkt me geen beginnersbot. Eendennekken is idd een goede optie
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#1687238
kippenvleugels?

Kalkoennek is ook zacht bot.. Kalkoenen die geslacht worden zijn ook nog erg jong. anders zouden de meeste nekken die verkocht worden veel groter en zwaarder ziijn.
Kalkoennek van een ouder dier kan makkelijk de 500 gram halen  ;)
Door 202Spots
#1690220
Nee ik geef nooit geen hele kalkoen nek, en zou het zeker niet aan 'n beginner geven,
kipkarkas , vleugels of kwartel is makkelijker om mee te beginnen,eenden nek kan ook harder zijn dan kip nek.
Door mysmoothcollies
#1690816
*marianne* schreef: kalkoennekken zijn best hard, lijkt me geen beginnersbot. Eendennekken is idd een goede optie
Mijn Kalkoennekken zijn absoluut niet hard! Ik kan ze zo inknippen en zelfs doorknippen met een goede schaar! ;)
Door 202Spots
#1691003
Sommige kalkoen nekken kunne misschien zachter zijn dan anderen :-\
Buiten het feit dat ik alleen grote harde nekken kan krijgen, vind ik het dood eng om 'n hele nek aan 'n schrokker te geven die de
hee nek in 1 keer probeerd op te zuigen en door te slikken zonder er op te kluiven.
De kalkoen nekl is groot genoeg om de keelgat van de hond dicht te stoppen.
Bo is ook zo'n schrokker,en na dat Torro dat 1 keer geflikt heeft, durf ik het niet aan om de hele nekken te geven.
Hier alleen gemalen nekken en de rest van de kalkoen ook alleen maar gemalen gegeten,
Wanneer je 'n beleefde eter hebt en zachte kalkoen nekken,dan is het misschien 'n ander verhaal.
Gebruikersavatar
Door WillyP
#1692238
Het ligt eraan hoe de hond eet inderdaad en hoe groot de kalkoennekken zijn. Ik had van de polier eerst altijd nekken van zo´n 500gr. Voor mijn hond geen probleem, het is een nette eter en zal alles eerst heel goed kraken. De kat eet ook kalkoennek, maar dan van de kleinere. En dan eet ze ook het bot, dus zo heel hard is het dan ook niet.
Door saluki
#1694735
Ik had laatst konijnenbotjes niet hard maar wel scherp, dus die heb ik maar niet meer gegeven.
Ik geef nu alleen nekken van kip, eend en parelhoen en lams ribbetjes en dit gaat prima.  ;D
Door mysmoothcollies
#1695035
202Spots schreef: Sommige kalkoen nekken kunne misschien zachter zijn dan anderen :-\
Buiten het feit dat ik alleen grote harde nekken kan krijgen, vind ik het dood eng om 'n hele nek aan 'n schrokker te geven die de
hee nek in 1 keer probeerd op te zuigen en door te slikken zonder er op te kluiven.
De kalkoen nekl is groot genoeg om de keelgat van de hond dicht te stoppen.
Bo is ook zo'n schrokker,en na dat Torro dat 1 keer geflikt heeft, durf ik het niet aan om de hele nekken te geven.
Hier alleen gemalen nekken en de rest van de kalkoen ook alleen maar gemalen gegeten,
Wanneer je 'n beleefde eter hebt en zachte kalkoen nekken,dan is het misschien 'n ander verhaal.

Mijn ene hond is een behoorlijke schrokker, juist met wat grotere vleesbotten gaat het beter ::) In het begin heb ik ze ingeknipt en ik knip ze nog regelmatig door wanneer ik een oneven aantal heb ofzo. Het is al 2x voorgekomen dat de kalkoennek weer naar buiten kwam omdat ze 'm te gulzig op at. Daarna ging de kalkoennek met smaak weer naar binnen. ;D Als je het niet aandruft om ze in een keer te voeren zou ik ze gewoon in kleinere stukken doorknippen. Ik vind het juist fijn dat de nekken wat groter zijn en dat ze wat te doen hebben, eendenekken e.d. is hap slik weg....eigenlijk vind ik dat enger. Het in- of doorknippen gaat bij mijn kalkoennekken eigenlijk heel makkelijk, gewoon met de keukenschaar ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door