Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door DJ_Doerak_Tucker
#1690424
DJ heeft steeds het één na het ander, als het ene weg is duikt er wel weer ergens anders iets op. Zo ook nu weer, zijn plek midden op zijn kop (wondje wat niet wilde genezen) het ik m.b.v zilverwater (uitwendig) binnen 5 dagen helemaal gaaf gekregen. Nu zag ik al een aantal dagen dat de huid bij zijn snorharen iets onrustig was, nu zit naar dus ook een stipje bloed, een piepklein wondje. Hij ligt ook redelijk vaak te rollen in het gras en drukt daarbij zijn snoet over het grasveld, dat zou ook een oorzaak kunnen zijn, maar heeft hij dan jeuk en schuurt hij daarom of komt het plekje alleen van het schuren zelf ???

Ook onder zijn oog (ook op linkerhelft van zijn kop) heeft hij al een tijdje een kalig plekje, lijkt nu weer íets beter te gaan.

Ik probeer foto's te plaatsen, hoop dat het lukt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
En nog één van de andere kant, welke nog wel helemaal gaaf is.


Hij krijgt als medicatie Puur Oor, pijn compositum, corta RX en zilverwater.

Wat ik aan zijn menu heb veranderd: Ik heb rund er helemaal uit gegooid omdat hij veel jeuk had, dat lijkt nu écht een stuk minder te zijn. Hij krijgt hoofdzakelijk kipfilet, kippenhartjes, kippenlever, eendenrugstuk, haaskarkas, zalmkop, zalmlijf, makreel, parelhoenkarkas, biogarde en ei. Af en toe knoflook en zeewier.
Laatst gewijzigd door DJ_Doerak_Tucker op vr 23 jul 2010, 10:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#1690832
DJ en Doerak schreef: DJ heeft steeds het één na het ander, als het ene weg is duikt er wel weer ergens anders iets op. Zo ook nu weer, zijn plek midden op zijn kop (wondje wat niet wilde genezen) het ik m.b.v zilverwater (uitwendig) binnen 5 dagen helemaal gaaf gekregen. Nu zag ik al een aantal dagen dat de huid bij zijn snorharen iets onrustig was, nu zit naar dus ook een stipje bloed, een piepklein wondje. Hij ligt ook redelijk vaak te rollen in het gras en drukt daarbij zijn snoet over het grasveld, dat zou ook een oorzaak kunnen zijn, maar heeft hij dan jeuk en schuurt hij daarom of komt het plekje alleen van het schuren zelf ???

Ook onder zijn oog (ook op linkerhelft van zijn kop) heeft hij al een tijdje een kalig plekje, lijkt nu weer íets beter te gaan.

Ik probeer foto's te plaatsen, hoop dat het lukt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
En nog één van de andere kant, welke nog wel helemaal gaaf is.
Volgens mij is het momenteel heel erg met de pollen. Al mijn honden hebben plekjes en/of jeuk. Dat onderste dingetje, bij de snuit, is dat geen wratje?
#1691151
Dat zou ook nog kunnen, het is inderdaad in het voorjaar begonnen. Nee hij heeft geen wratje, je bedoeld de één na laatste foto? Dat is een geïrriteerde plek waar een stukje is gaan bloeden.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door