Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Nika
#1688833
Hallo,

Ik ben Nika en heb een labrador pup van 4,5 maanden oud. Helaas heeft hij Giardia opgelopen en gevoelig darmen. Ondanks meerdere kuren komen wij maar niet van deze parasiet af. Gelukkig is hij er niet ziek van, maar het is wel vervelend. Door zijn gevoelige darmen moeten wij van de DA hele dure brokken van Royal Canin gebruiken. Dit kost me 60 euro per maand! Ik kreeg op een ander forum de tip om KVV te voeren omdat dit beter is voor de hond. Nadat ik me ingelezen heb, heb ik besloten om dit ook te gaan doen. Ik hoop dat hij zijn weestand op kan bouwen door de KVV en minder gevoelig wordt voor ziekte en huidproblemen. Maar....er is zoveel te krijgen. Ik weet echt niet waar ik moet beginnen. Zijn alle kvv's gelijk van kwaliteit? Waar moet ik op letten? Weet iemand een KVV die makkelijk verkrijgbaar is, niet te duur en goed voor een pup van 4,5 maand?

En hoe kan ik de overgang van brok naar KVV zo goed mogelijk maken? iemand nog tips voor me?

Groetjes Nika en Milo
Door Migudu
#1688898
Nee, ze zijn niet allemaal van gelijke kwaliteit.
Misschien dat het handig is een selectie te maken van kvv's zonder granen?
Succes en geluk met je pup!

Groetjes,
Gerda
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1688914
Welkom hier!
Giardia is een nare parasiet, waar moeilijk af te komen is.
Heb je al je hele huis ontsmet met stoomreiniger en dekens enzo in de vriezer gedaan, klinkt vrij rigoreus, maar wil wel helpen een herbesmetting te voorkomen.

Je vraag over kvv, er zit idd wel wat verschil in kvv's.
Ik zou omdat je een jonge opgroeiende hond hebt, iig kiezen voor een kvv met een natuurlijke calciumbron, echte gemalen botten dus.
ipv een kvv met een toegevoegd calciumsupplement.
Omdat je hond al gevoelige darmen heeft kun je kiezen voor een kvv zonder granen, al denk ik dat dit niet persé noodzakelijk en zou ikzelf eerst eens kijken hoe hij het doet op een goede kvv.
Goede kvv's voor een jonge hond en vindt ik: carnibest, haaksbarf (zonder granen), naturis, all animal (zonder granen), bandit, bibi en carnivoer.

Overgang van brok naar kvv, lees hier: http://www.barfplaats.nl/forum/viewforum.php?f=1%3baction=display%3bthreadid=790
En in het algemeen over kvv: http://www.barfplaats.nl/forum/index.php/topic,70428.0.html

Doet je hond het een tijdje goed op een kvv, zou ik wat gaan afwisselen met andere smaken/merken omdat dat ook toevoegd.
Of op den duur gaan Barfen als je dat wil  :)
Voordeel daarvan is, is dat je weet wat je voert en ook voordeliger is dan kvv, maar je moet je dan wel even inlezen en het kost iets meer werk dan kvv.
Door bloemetje
#1689105
Hoi Nika,

Ik heb niets meer toe te voegen wat het overzetten betreft aan May Linn! Gebruik hier ook eens de zoekfunctie op Giardia. Dan vind je heel veel tips met betrekking tot het uitroeien ervan en het voorkomen van herbesmetten van je eigen hond, jezelf en andere honden.
Door Nika
#1689540
Hey bedankt!

Ja ik heb alles al gereinigd met de stoomreiniger. 4 keer zelfs. Kleden, drinkbakjes, vloer, en uiteraard hond in bad en kleden gewassen. Maar helaas. Zelf heb ik het idee dat er in de buurt een hond loopt met Giardia, maar die klachtenvrij is. Helaas is mijn pup nog jong en wordt hier wel ziek van.

Wat vinden jullie van Energique? Die hebben ook voer voor pups begreep ik. Op zich heeft hij geen diarree meer hoor, dat gaat al weken/maanden goed. En ik geef hem sinds een week volkoren brood want Giardia kan slecht tegen vezels. Dit verteert hij prima.

Bedankt voor de adviezen!
Gebruikersavatar
Door luka en kira
#1689605
Hoi Nika,

Welkom! Ben zelf ook nog niet zo lang hier.
Maar... heb wel goede ervaring met KVV. Ik heb een tijdje Carnibest gevoerd aan m'n honden.
www.carnibest.nl
Zie verder de topics op BP. Er staat veel informatie op waar je zeker wat aan hebt.

Nu ben ik helemaal overgestapt op barf. Wel wat meer werk, maar je weet precies wat je geeft en het is voordeliger ook.
Mijn dierenarts had ook een dure brok geadviseerd van royal canin... Tja, het blijft een brok...
Zelf eet je toch ook liever vers denk ik dan maar?!

Succes met je hond!
Greetz Ineke
Door TMG1961
#1689633
[quote="Nika"]
Hey bedankt!

Ja ik heb alles al gereinigd met de stoomreiniger. 4 keer zelfs. Kleden, drinkbakjes, vloer, en uiteraard hond in bad en kleden gewassen. Maar helaas. Zelf heb ik het idee dat er in de buurt een hond loopt met Giardia, maar die klachtenvrij is. Helaas is mijn pup nog jong en wordt hier wel ziek van.

Wat vinden jullie van Energique? Die hebben ook voer voor pups begreep ik. Op zich heeft hij geen diarree meer hoor, dat gaat al weken/maanden goed. En ik geef hem sinds een week volkoren brood want Giardia kan slecht tegen vezels. Dit verteert hij prima.

Bedankt voor de adviezen!
[/quote]

Iki heb Pixie (Mechelse herder 5,5 maand) bij beginnen met KVV Energique nr 4 gegeven, dat is voor honden met gevoelige darmen.
Door Nika
#1689752
Ik wil eigenlijk niet meer uitgeven dan 65 euro permaand en heb een labradorpup. Is dit wel haalbaar? Ik betaal nu 65 euro per maand aan brokken en heb een zieke hond....
Door Too
#1689794
[quote="Nika"]

Wat vinden jullie van Energique? Die hebben ook voer voor pups begreep ik. Op zich heeft hij geen diarree meer hoor, dat gaat al weken/maanden goed. En ik geef hem sinds een week volkoren brood want Giardia kan slecht tegen vezels. Dit verteert hij prima.

[/quote]

Speciale puppenmaling is alleen voor t afspenen van pups, samenstelling is gelijk alleen fijner gemalen, jouw hond kan gewoon de normale kvv eten
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1690063
65 euro daar kunnen hier 3 mediumhonden van eten  :biggrin2:
maar das op barf, gemiddelt tussen de 1,5-2 euro per kilo, dat is dus een optie, maar dan moet je wel even inlezen.

Kvv is ook haalbaar voor een labradorpup lijkt me, al is het wel even zoeken en puzzelen.
Smuldier is een goedkope kvv, iig al een heel stuk beter dan brokken.
Alleen zit er geen natuurlijke calciumbron in.
Is ook een optie.

Het is dus 1. afwegen tussen ik wil goed voer (vers) of geen goed voer (brok)
2. kijken of ik bv door barf toevoegen of geheel barf goedkoper kan
3. als andere optie smuldier voeren, al is dat een minder goede kvv dan bv carnibest, het neemt niet weg dat het zeker beter is dan brok.
Door TMG1961
#1690129
Ik geef Pixie op dit moment Kivo. Dat was inclusief brandstofkosten 1,70 euro/kg. Pixie eet momenteel 800 gram per dag bij gewicht van 21,5kg. Dat komt neer op 42,16 euro per maand. Dan heb je nog 22,84 euro over voor afwisseling met andere merken KVV of aanvulling met Barf. Je kunt Kivo zelf halen in Veldhoven indien je niet al te ver weg woont. Let er wel op dat je de complete versies neemt.
Door bloemetje
#1690386
[quote="Nika"]
Wat vinden jullie van Duck? Is dat ook goed voor de pup? Het is ongeveer 3 euro per kilo en bij mij in de buurt verkrijgbaar.


[/quote]

Anders geef je toch Duck en Energique  :). Of Energique en Smuldier? Doe ik ook  :).
Ik weet helaas niet of er in Duck een natuurlijke calciumbron zit  :(. Misschien moet je eens de zoekfunctie proberen hier om dat te vinden.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door