Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1689786
Wat doen jullie in zo'n geval?
Ik ben zo'n verwend nest die normaal enkel met verse producten werkt.
Krijg ik nu een levering binnen, blijkt die al 2 jaar over datum te zijn...
Geven jullie dat aan de honden?
Ik vind dat wel jammer.
Mag het nog zo'n mooie prijs zijn...
#1689836
May Linn schreef: 2 jaar over datum zou mij ook wel erg overdreven zijn :o :-\
Ik zou ermee terug gaan.
Een half jaar/jaar zou ik nog wel mee kunnen leven, mits de prijs daar ook naar is.
MITS het van te voren gezegd is en dus in overleg is gekocht..

Maar nee iets van een jaar over datum zou ik nog niet voeren al kreeg ik het gratis. Ik eet zelf ook niks van een jaar over datum..
Als iets een paar dagen over datum is dan boeit me dat niet.. Maar 2 jaar?? Winst hebben ze er ook niet meer op gemaakt.. Al die tijd koel houden en plek dat het in beslag neemt. (maar hopen dat het al die tijd koel heeft gelegen..)
#1689846
Nadia schreef: MITS het van te voren gezegd is en dus in overleg is gekocht..

Maar nee iets van een jaar over datum zou ik nog niet voeren al kreeg ik het gratis. Ik eet zelf ook niks van een jaar over datum..
Als iets een paar dagen over datum is dan boeit me dat niet.. Maar 2 jaar?? Winst hebben ze er ook niet meer op gemaakt.. Al die tijd koel houden en plek dat het in beslag neemt. (maar hopen dat het al die tijd koel heeft gelegen..)
Weet je, ik denk als je diepvriesspul koopt dat bijna nooit zeker weet hoelang het in de vriezer gelegen heeft.
Carnibest bv heeft een houdbaarheidsdatum van een jaar ongeveer, maar ikzelf voer het als het over datum is ook wel aan de honden, maar dat is dan max. een maand of 4-5.
Ook in de supermarkt is het maar de vraag hoelang het al ingevroren is.
Dus een jaar in de vriezer kijk ik nog niet zo van op, voor een keertje  ;)
#1689850
Ik neem aan dat dit bevroren KVV of iets dergelijks is??
Dat vind ik ook wel heeeel erg lang over tijd om dat nog te verkopen!!!
Ook als zouden ze het met korting verkopen vind ik dit TE lang over datum.
Als ik zelf iets 'n jaar in de vriezer heb zitten dan maak ik er ook geen probleem van,
maar wanneer je iets koopt dan verwacht ik dat het voor de datum geleverd word.
Ik zou in ieder geval contact maken met de zaak waar je het gekocht hebt.


btw...wist je toen je 't bestelde dat het met korting was of dat het over datum was?
Laatst gewijzigd door mahuni op do 22 jul 2010, 20:27, 1 keer totaal gewijzigd.
#1689862
@ jaar is wel heel lang, ik heb wel s iets 'gekregen' dat ruim een half jaar over datum -voor humane consumptie- was
Heel eerlijk gezegd weet ik t liever dan dat t overgestickerd wordt, dan heb je er helemaal geen zicht op.

K zou t iig aankaarten, dit klopt natuurlijk niet
#1689869
202Spots schreef: Ik neem aan dat dit bevroren KVV of iets dergelijks is??
Dat vind ik ook wel heeeel erg lang over tijd om dat nog te verkopen!!!
Ook als zouden ze het met korting verkopen vind ik dit TE lang over datum.
Als ik zelf iets 'n jaar in de vriezer heb zitten dan maak ik er ook geen probleem van,
maar wanneer je iets koopt dan verwacht ik dat het voor de datum geleverd word.
Ik zou in ieder geval contact maken met de zaak waar je het gekocht hebt.


btw...wist je toen je 't bestelde dat het met korting was of dat het over datum was?
Is geen KVV maar echt BARF - spul...
Verpakkingsdatum datteert van 2006, uiterste verbruiksdatum 2008...
#1689880
orinake schreef: Is geen KVV maar echt BARF - spul...
Verpakkingsdatum datteert van 2006, uiterste verbruiksdatum 2008...
Dat zou ik voor niks nog niet hoeven hebben. Ook raar dat die lui dat nog hebben liggen.  :-X Beetje geordend bedrijf ruimt minstens 1 x per jaar z'n vriescellen op en dan zouden dit soort dingen moeten verdwijnen. Indien er voor die tijd niet over gesproken is dan kregen ze het gewoon terug. Ik vind het al heel wat dat het al 2 jaar mag liggen voordat het over de datum gaat :-X
#1689914
orinake schreef: Is geen KVV maar echt BARF - spul...
Verpakkingsdatum datteert van 2006, uiterste verbruiksdatum 2008...
Maar WIST je dat het over datum was toen je 't bestelde? Of hebben ze het gewoon gestuurd en voor dezelfde prijs als dat "vers" kost?
Als je niet wist dat he ze ver over datum was,dan zou ik in ieder geval me geld terug willen hebben en ergens anders bestellen.
Wanneer je van te voren wist dat je met keorting kon kopen omdat 't over datum was..tja dan wist je wat je kreeg en kan niet veel zeggen.
Maar wanneer de vlees met of zonder bot al 4 jaar bevroren is,dan heeft 't volgens mij weinig voedingswaardes en zal 't wel lekker uitgedroogd zijn, vlees droog en de botten ook droog en verhard...dus ik zou iets dat 4 jaar gevroren is echt niet geven...

Ik vind de 2 jaar vriezen al erg lang, ik zou liever binnen 1 jaar gebruiken :-\
Laatst gewijzigd door mahuni op do 22 jul 2010, 21:06, 1 keer totaal gewijzigd.
#1689934
202Spots schreef: Maar WIST je dat het over datum was toen je 't bestelde? Of hebben ze het gewoon gestuurd en voor dezelfde prijs als dat "vers" kost?
Als je niet wist dat he ze ver over datum was,dan zou ik in ieder geval me geld terug willen hebben en ergens anders bestellen.
Wanneer je van te voren wist dat je met keorting kon kopen omdat 't over datum was..tja dan wist je wat je kreeg en kan niet veel zeggen.
Maar wanneer de vlees met of zonder bot al 4 jaar bevroren is,dan heeft 't volgens mij weinig voedingswaardes en zal 't wel lekker uitgedroogd zijn, vlees droog en de botten ook droog en verhard...dus ik zou iets dat 4 jaar gevroren is echt niet geven...

Ik vind de 2 jaar vriezen al erg lang, ik zou liever binnen 1 jaar gebruiken :-\
Ik wist van niks... Is de eerste keer dat ik van daar iets heb.
Wacht nu op reactie van mijn medebestellerke of het bij haar ook zo is.
Ben eens benieuwd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door