Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door _Sandra_
#1688526
Hallo allemaal,

ivm met mijn nieuwe vriezer ben ik wat aan het rekenen geslagen.

Ik wil 1 pensdag per week invoeren, dat is prima toch?

Mijn honden moeten 325 gram en 280 gram per dag krijgen. Nu wil ik ook 1 dag in de week een geheel prooidier geven.
Kwartel en duif vinden ze lekker, hoewel dit meestal meer is dan het gewicht dat ik moet hebben.

Weten jullie nog meer kleine prooidieren die ik kan geven? Ik dacht aan ratten, muizen, gerbils en zo, maar die zijn belachelijk duur. Zeker als je kijkt naar hoe die diertjes fokken zou je ze juist goedkoop verwachten.

Groetjes,
Sandra
Door Lizzy
#1689475
_Sandra_ schreef: Hallo allemaal,

ivm met mijn nieuwe vriezer ben ik wat aan het rekenen geslagen.

Ik wil 1 pensdag per week invoeren, dat is prima toch?

Mijn honden moeten 325 gram en 280 gram per dag krijgen. Nu wil ik ook 1 dag in de week een geheel prooidier geven.
Kwartel en duif vinden ze lekker, hoewel dit meestal meer is dan het gewicht dat ik moet hebben.

Weten jullie nog meer kleine prooidieren die ik kan geven? Ik dacht aan ratten, muizen, gerbils en zo, maar die zijn belachelijk duur. Zeker als je kijkt naar hoe die diertjes fokken zou je ze juist goedkoop verwachten.

Groetjes,
Sandra
Misschien omdat deze diertjes ook gevoerd en verzorgd moeten worden, voordat ze het leven uit geholpen worden?

Verder kan ik je niet helpen met goedkope hele prooidier-vragen. Ik voer dat namelijk uit principe niet. Maar er zijn vast anderen die je daar bij kunnen helpen.
Door ulla
#1689807
Ik voer wel regelmatig hele prooidieren,en dan kwartel, konijn, en kippen, parelhoenders, en eenden, de laatste drie zijn dieren die wij hier overtollig hebben,dus mannelijke dieren, of vechters.
Specifiek fokken als prooi doen wij niet.
En het opfokken van dieren kost nu eenmaal geld zoals Lizzy zegt.

Alleen lijkt mij een muis opfokken heel wat goedkoper dan een kip opfokken.
Ik voer het liefst dieren van eigen bodem, omdat ik weet dat die een heel goed leven hebben gehad,en hele dagen vrij kunnen scharrelen.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1689838
Je zou miss ook kunnen denken aan kleine konijnen of konijn in stukken.
Prooidieren zoals muis, rat enzo zullen ook duurder zijn omdat deze niet voor menselijke consumtie gefokt worden.
Konijn bv wel weer.
Dus ik denk hoe groter de schaal, hoe goedkoper het wordt.
Door orinake
#1689962
Houd ook rekening mee dat veel honden prooidieren in vacht weigeren he...
Wat ik wel aan men kat voer zijn eendagskuikens, compleet met vacht.
Die krijgt ze enkel buiten, en int begin stond ik te janken als ze der de kop af beet, maar op nu is het: potje neerzetten met de kuikjes en weg ;)
Door Eranthe
#1689976
Pfftt... doe mij zo'n kat. Hier eentje die belieft het kuiken alleen in stukken.  >:(
Mijn honden weigeren ook veelal prooidieren op één na. Haar doe ik er een enorm plezier mee. Een van de katten ook.
Bij de prijzen van bijv. muizen verschiet ik ook van kleur. Ontiegelijk duur.
Door orinake
#1689986
Eranthe schreef: Pfftt... doe mij zo'n kat. Hier eentje die belieft het kuiken alleen in stukken.  >:(
Mijn honden weigeren ook veelal prooidieren op één na. Haar doe ik er een enorm plezier mee. Een van de katten ook.
Bij de prijzen van bijv. muizen verschiet ik ook van kleur. Ontiegelijk duur.
Mijn jane is een tijger ;)
Die eet gerbil (alleen vers dus zelf gevangen (was trouwens een foutje van men zoontje van 3, was niet de bedoeling dat ze gerbil zou eten) - eendagskuikens (komt ze graag ff showen om er dan de kop af te bijten en dan smakelijk de rest op te eten) - muizen (vers gevangen in de tuin en verder eet ze met de honden mee ;)
Door Eranthe
#1690140
orinake schreef: Mijn jane is een tijger ;)
Die eet gerbil (alleen vers dus zelf gevangen (was trouwens een foutje van men zoontje van 3, was niet de bedoeling dat ze gerbil zou eten) - eendagskuikens (komt ze graag ff showen om er dan de kop af te bijten en dan smakelijk de rest op te eten) - muizen (vers gevangen in de tuin en verder eet ze met de honden mee ;)
Oef, erg van die Gerbil.
Kuiken koppen verdwijnen hier vaak onder kastjes. Daar wordt flink mee gespeeld en dus goed in de gaten houden. Laatst was ik een muis kwijt (prooidier), die had de kat in een mandje gegooid waar het speelgoed van de honden in ligt. Ik vind het geven van prooien nog steeds erg moeilijk.
Door Nadia
#1690179
Kain blieft alleen diertjes in vacht wanneer ze minimaal 1 dag liggen te vergaan in de tuin... :-\ :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#1690207
Nadia schreef: Kain blieft alleen diertjes in vacht wanneer ze minimaal 1 dag liggen te vergaan in de tuin... :-\ :biggrin2:
Dan is het lekker bestorven.. ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door