Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

#1689190
Ik geloof dat onze Joy richting een loopsheid gaat (de 1e). Nicky is ineens heel geinteresseert in haar en probeert haar te dekken. Nu is Nicky een gecastreerde reu dus ik had gehoopt dat dat geen problemen op zou leveren.
Als ik dit zo even heb gezien gaat dat dus wel degelijk voor een heleboel onrust zorgen. Ik ben ook erg bang dat dit teveel is voor Nicky nu dus vandaar dat ik iets zoek om hem een beetje kalm te houden. Nu heb ik gelezen over de geslachtsdrift en over de rust compositum voor Nicky. Maar wat is nu het verschil en waarom werkt het ene beter als de ander? En moet ik hierbij ook nog rekening houden met medicijnen die hij slikt? (pheonbarbital en kaliumbromide)
#1689202
Ik heb ook een gecastreerde reu gehad met een intacte teef. De 1e keer was hij hevig geintresseerd en constant moest hij erop. De keer erop werd dat al minder en doofde eigenlijk langzaam uit. Van haar kant allerminst en ze bleef om hem heen draaien tot hij er gek van werd. Uiteindelijk probeerd hij haar dan te dekken maar leek dat meer te doen om er maar vanaf te wezen  :biggrin2:. Ik vond het in elk geval helemaal geen succescombie en werd er zelf ook stapelgek van samen met de reu en de teef zelf..

Ik denk zelf dat ik de rc zou proberen. Het lijkt me zo stug namelijk dat die geslachtsdrift wat doet.. Ik heb hier ook weleens gelezen dat het 3 weken duurt voordat je er iets van merkt en dan heb je het al niet meer nodig..
Ivm de medicatie die hij nu slikt zou ik de da raadplegen. Dat weet ik niet.
#1689250
In Rustcompositum zit o.a. St. Janskruid verwerkt en dat heeft de eigenschap Fenobarbital razendsnel af te breken. Voor een hond met epilepsie valt deze "rustgever" helaas dus af.

"Geslachtsdrift" remt puur de hitserigheid, maar daarnaast kan de hond wel gewoon een zenuwlijer blijven. Rustcompositum geeft een algehele rust voor de hond.

In jouw geval zou ik "geslachtsdrift" geven en daarnaast wat "passieflora". En verder maar kijken hoe het gaat. 
#1689272
Annett schreef: Waarom registreer je je niet op het honden epilepsieforum ? http://www.epilepsiebijhonden.nl en dan naar het forum surfen.
Daar zit veel kennis en kunde en zul je waarschijnlijk nog andere zaken lezen die je kunnen helpen bij dit probleem. Het is overigens de site waar al eerder in je andere topic op gewezen is.... ;)
Betekent dat dan dat ik hier dit niet mag vragen?? :o
#1689309
Evie schreef: Betekent dat dan dat ik hier dit niet mag vragen?? :o
Tuurlijk mag je het hier ook vragen, dit is immers een gezondheidsrubriek :) Neemt niet weg dat ik ook wel vind dat je aanmelden op het epilepsievoorhondenforum heel nuttig en leerzaam kan zijn. Eigenlijk durf ik wel te stellen dat het punt waar we nu zijn niet bereikt zou zijn als ik daar niet had meegelezen en advies had gevraagd.
#1689327
Daar gaat het ook niet om. Ik heb al heel veel gelezen daar en kennis op gedaan. Hele mooie site. Maar ik heb inmiddels een aantal antwoorden gehad dat ik denk: moet het nu zo? Gewoon hele vreemde reacties dat ik me schuldig ga voelen alsof ik niet zou doen wat nodig is voor mijn beestjes. En dat gevoel krijg ik nu weer, terwijl ik alles doe voor mijn honden wat in mijn macht ligt
#1689484
Evie schreef: Daar gaat het ook niet om. Ik heb al heel veel gelezen daar en kennis op gedaan. Hele mooie site. Maar ik heb inmiddels een aantal antwoorden gehad dat ik denk: moet het nu zo? Gewoon hele vreemde reacties dat ik me schuldig ga voelen alsof ik niet zou doen wat nodig is voor mijn beestjes. En dat gevoel krijg ik nu weer, terwijl ik alles doe voor mijn honden wat in mijn macht ligt
Als jij alles voor je honden doet wat in je macht ligt, moet je je vooral niet schuldig voelen en het van je af zetten! Je krijgt deze reacties omdat mensen je willen helpen. Niet om je te plagen :-*!
#1689535
Inderdaad, ik wil je helemaal niet plagen.  :biggrin2:
Ik wil je helpen en als je een vraag hebt over het gebruik van epilepsiemedicatie en er wat bij wilt gaan geven, ben je daar zeker aan het goede adres. Maar dat wil niet zeggen dat je het hier niet mag vragen hoor, zo bedoel ik het echt niet.  :-\  :)
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door