Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Yoke
#1648331
er zou een alternatief medicijn bestaan dat goed helpt bij groeipijnen.
Ik heb een deense dog van 6 maanden die reeds op de leeftijd van 4 maand begonnen is met groeipijnen. Verleden week is het zo erg geworden dat we hem op een pijnpleister gezet hebben waardoor het gedurende 3 dagen iets beter is gegaan. Zijn gehuil gaat nu weer door merg en been. Het is een schat van een hond maar sinds vandaag hapt hij naar me wanneer hij zo'n pijnscheut krijgt.
Ik ben stilaan ten einde raad met hem want je kan natuurlijk niet met pijnpleisters bezig blijven en de pijnmedicatie die hij nu krijgt (rimadyl en tramadol) lijken maar niet te helpen.
Röntgenfoto's van zijn heup zijn goed. De heupkom is goed gevormd alleen krijgt de dierenarts zelfs onder narcose zijn heup niet helemaal naar achteren getrokken wat tot de conclusie leidt dat zijn spier door het verkrampen te kort werd. De beste therapie voor hem zou, volgens onze dierenarts, zwemmen zijn. Maar krijg zo een hond maar eens aan het zwemmen. Onze andere hond is een echte zwemmer en dan gaat de Deen er ook wel eens in maar enkel tot aan zijn buik :-) Oefening baart kunst, zegt men en dus blijven we proberen.
Nu las ik hier ergens over een alternatief middel dat goede resultaten zou hebben bij groeipijnen. Iemand een idee hoe het heet en waar je dit (liefst ergens in België) kan halen?
Ook alle andere suggesties zijn welkom. Want dit is zowel voor hem als voor de rest van ons gezin geen leven meer. We willen einde juni gaan kamperen in Spanje maar dat kunnen we wel vergeten want hij zou de hele camping wakker wenen.
Alvast bedankt.
Groetjes,
Yo
Door Yoke
#1648383
Happy Tail schreef: misschien overbodig te vragen...maar wat krijgt je pup te eten?????
we zijn gestart met Royal canin voor giant puppies maar na de eerste groeipijnen zijnwe op advies van de dierenarts omgeschakeld naar Hills voor volwassen honden.
Door millyckk
#1648402
Het lijkt me hartverscheurend om dat te moeten aanzien/aanhoren :'(
Je hebt je vraag op een versvoerforum gesteld, dus mijn eerste reactie is dan ook: gooi als de wiederweerga die brokken eruit en verdiep je in versvoeren! Het zou me niet verbazen dat je dan helemaal geen pijnstilling meer nodig hebt!!! Juist bij grote rassen is het effect vaak spectaculair!
Meer info vind je hier:http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 448.0.html
Laatst gewijzigd door millyckk op vr 11 jun 2010, 22:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Yoke
#1648410
*milik* schreef: Het lijkt me hartverscheurend om dat te moeten aanzien/aanhoren :'(
Je hebt je vraag op een versvoerforum gesteld, dus mijn eerste reactie is dan ook: gooi als de wiederweerga die brokken eruit en verdiep je in versvoeren! Het zal me niet verbazen dat je dan helemaal geen pijnstilling meer nodig hebt!!! Juist bij grote rassen is het effect vaak spectaculair!
Meer info vind je hier:http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 448.0.html
daar heb ik zelf ook al gedacht maar ik lees hier zoveel tegenstrijdige berichten. Ook van mensen met honden met groeipijnen die altijd op versvoer gestaan hebben. Het lijkt me dat dit zowel bij brokkenhonden als bij versvoerhonden voorkomt. Volgens de dierenarts is hij wel vrij groot voor zijn 6 maanden en zeker niet te dik. Hij weegt nu 39 kilo.
En ja, het is idd hartverscheurend om hem zo te zien. Moest dit een oude hond zijn, ik zou hem zo niet laten lijden.
Maar het is verdorie nog maar een pupje, weliswaar groot uitgevallen :)
Ik lig mee te wenen op zijn mat!
Door Too
#1648424
Welkom hier ook al is de aanleiding nog zo verdrietig... een dier met pijn en dan machteloos moeten toekijken...

Net als Milik denk ik .. doe de brokken weg en ga vers voeren - t is geen medicijn of wondermiddel- versgevoerde honden groeien over t algemeen wat geleidelijker dan brokkenhonden en hebben minder vaak [maar niet nooit] last van groeipijnen

Sterkte voor jullie allemaal!
Door Yoke
#1648427
Too schreef: Welkom hier ook al is de aanleiding nog zo verdrietig... een dier met pijn en dan machteloos moeten toekijken...

Net als Milik denk ik .. doe de brokken weg en ga vers voeren - t is geen medicijn of wondermiddel- versgevoerde honden groeien over t algemeen wat geleidelijker dan brokkenhonden en hebben minder vaak [maar niet nooit] last van groeipijnen

Sterkte voor jullie allemaal!
bedankt voor de steunbetuiging. Maar hoe begin ik met versvoer en hoeveel moet ik dan geven?
Door millyckk
#1648435
Yoke schreef: daar heb ik zelf ook al gedacht maar ik lees hier zoveel tegenstrijdige berichten. Ook van mensen met honden met groeipijnen die altijd op versvoer gestaan hebben. Het lijkt me dat dit zowel bij brokkenhonden als bij versvoerhonden voorkomt. Volgens de dierenarts is hij wel vrij groot voor zijn 6 maanden en zeker niet te dik. Hij weegt nu 39 kilo.
En ja, het is idd hartverscheurend om hem zo te zien. Moest dit een oude hond zijn, ik zou hem zo niet laten lijden.
Maar het is verdorie nog maar een pupje, weliswaar groot uitgevallen :)
Ik lig mee te wenen op zijn mat!
Yoke, het is idd zo , net als Too zegt,dat er hier ook wel honden zijn die groeipijn hebben (gehad), maar ik ben nog nergens tegengekomen dat ze zo'n ontzettende pijn hebben als jij beschrijft ondanks de zware middelen die zijn ingezet.
Lees eerst eens de link die in een eerdere posting staat en begin ondertussen alvast met een goede KVV.
Heb met jullie te doen :-\
Door Happy Tail
#1648802
met het voeren van vers heb je de hoeveelheid calcium die je geeft in de hand: hier merkte ik bij ons opgroeiend ventje dat hij waarschijnlijk wat last had van groeipijn: dan een paar dagen minder bot en het likken en vervelend doen aan zijn gewrichten werd minder.
dus wat dat betreft vind ik het zeer de moeite waard om het te doen. En dan zou ik kijken of je zelf wilt samenstellen of voor een kvv met een natuurlijke calciumbron gaat
Door Gittje
#1689545
Yoke schreef:Ik heb een deense dog van 6 maanden die reeds op de leeftijd van 4 maand begonnen is met groeipijnen.
Hoe is het nu met hem ?

Onze puber, kruising bordeaux dog x rottweiler, heeft ook last gehad van groeipijnen (wel niet zo erg als jouw hond). Is begonnen toen hij 6 maand oud was ongeveer.

Wij hebben gewoon Primeval Puppy Gelatinaat als supplement bijgegeven, en z'n beweging gedoseerd tot hij ongeveer 1 jaar oud was. Daarna geen problemen meer gehad.
Door Evie
#1689578
Och het arme dier!! :'(
Onze vorige hond (berner) wilde ook het water niet verder in als zijn buik. Maarrrr.... en ja destijds voerden wij helaas nog brokken, hiervoor deed hij alles. Wij zijn samen met hem het water in gegaan en met brokjes als beloning en uiteindelijk zwom hij. Hij moest alleen even weten en voelen dat het veilig was en doordat wij bij hem waren was het goed. Hij had ED en HD aan alle poten en hij heeft hier heel veel baat bij gehad.
Misschien is dat ook nog een optie om het te proberen?
Door Chevynoa
#1690725
Ik denk ook dat je zo snel mogelijk op vers moet overgaan!
Mijn Grote Zwitser pup is bij de fokker al op vers gegaan en heeft dus nog nooit brok gegeten.
Mijn eerste  GZ stond op brokken en kreeg toen groeipijnen. Je zag hem ook ongelijk groeien, eerst de kont dan de rest. Bij deze nieuwe pup dus niet. Het is al een heel duidelijk verschil. Hij groeit veel regelmatiger en rustiger op! (Alle nestgenoten staan op vers/kvv en groeien allemaal geleidelijk op) Het duurt alleen iets langer voordat ze "af" zijn qua breedte maar ik vind het het wachten waard!

Voor onze eerst pup hebben we bij een homeopatische dierenarts een mix laten maken speciaal voor groeipijnen en dat hielp binnen twee weken.
Al was het niet zo erg dat hij het uitgilde van de pijn moet ik zeggen.

Heel veel succes met alles. Het lijkt me vreselijk om je hond zo te horen huilen.... :'(

Sandra
Door Boxers
#1692580
Gooi inderdaad z.s.m. die brokken er uit. Brok als voedingsbron vind ik zo wie zo al niks en voor pups kunnen brokken zelfs dramatisch zijn.
Kijk bijvoorbeeld eens op de website van Bandit, die hebben een speciaal KVV groeipijnenvoer
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door