Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1689570
Al vanaf mei heeft Mi-Lan probleempjes. Zie: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 234.0.html
Bij dit geval kregen we Rimadyl en Cefaral mee. Pootje moest elke dag 3 keer in de biotex en goed drogen. Na een week weer terug en toen het advies van 5 dagen hydrocortiderm. Ik heb dat gedaan en daarna nog even calendula.
Gelijk daarna begon hij met bijten op zijn borst/bij zijn oksels en later ook op zijn rechtervoorpoot. Op vakantie in Denemarken heeft hij nog constant met de kap (een stoffen kap) opgelopen, want de jeuk was zo erg dat je hem met kracht los moest trekken van de plek waar hij aan het bijten was. Thuis toch de kap af en toe afgedaan, maar toen kreeg hij dus wondjes van het bijten. Weer terug naar de dierenarts (nu een andere, die ik normaal ook heb) en daar kregen we Dexoral voor 5 dagen (een soort pijnstilling volgens mij) en Cefaral voor 14 dagen. Ook moest er hydrocortiderm op (5 dagen).
We zijn nu 2 weken verder sinds het vorige dierenartsbezoek, maar zonder kap zit hij toch weer af en toe te bijten aan zijn voorpoten. Nu bij de teentjes van zijn linkervoorpoot. Ook betrapte ik hem vanmiddag dat hij weer aan de linkerachterpoot zat (waar het mee was begonnen). De dierenarts stelde voor om een bloedonderzoek te doen. Ik wil dat best, maar ik wil dan wel weten of zo'n onderzoek wel werkt. Komt het er altijd uit als hij ergens allergisch voor is? Of kan ik mijn geld beter aan een ander soort behandeling besteden?

O ja, ik ben 16 juni begonnen met Puur Pollen. Ik zit ook te denken aan misschien een plant in de tuin, want Jessy zit sinds 3 dagen ook af en toe aan haar poten te likken. We hebben sinds een tomatenplanten in de tuin staan, maar die zijn gekomen nadat Mi-Lan jeuk kreeg.
Ik heb ze ongeveer drie weken geleden behandeld met Stronghold.

Het enige wat in die tijd in het eten is veranderd van de honden is dat ze i.p.v. zalm nu vaak wekelijks makreel krijgen.
Ik ben van conditioner veranderd, maar ik zou denken dat hij dan overal jeuk zou hebben. Ik heb hem de laatste keer met de oude gewassen (vorige week), maar toch nog jeuk.

Heeft iemand enig idee? Wij zijn een beetje radeloos nu. Bloedonderzoek doen of zijn er andere methoden die doeltreffender zijn?
#1689587
K&D schreef: Heb je al eens een eliminatiedieet gedaan? Hij kan best allergisch zijn voor iets in de voeding.
Ja, dat was ik ook eigenlijk van plan. Maar zoiets gaat veel tijd kosten, en dan houdt hij nog wel een tijdje jeuk. Als een bloedonderzoek of iets anders sneller aan het licht brengt wat het probleem is, scheelt dat Mi-Lan jeuk.

Maar dan nog vind ik het raar, omdat hij pas vanaf mei last heeft. Hij kreeg toen al ruim 15 maanden Barf.
#1690801
Allergie kan best later optreden. Een kennisje van me heeft een hond die een aantal jaren brok kreeg en huidproblemen had. Het vermoeden was een allergie voor rund.  Ze is toen overgestapt op CB lam en eend en de problemen verdwenen. Maar ohwee als ze nu wat rund binnenkrijgt....ooit een pensstaafje getest.... :-[ ....de hele buik/liezen knalrood door het likken van de jeuk.
Ik zou toch het dieet proberen. Je ziet nl. direkt waar hij niet goed op reageert.
#1690843
Dit soort problemen zijn echt zo strontvervelend. Het kan werkelijk van alles zijn. Bij jeuk en poten moet ik eerlijk gezegd altijd denken aan een contact-allergie. En niet zo zeer aan een voedsel allergie. Maar, alles kan. Ik zou toch zelf eerst maar eens stoppen met de makreel. En ik zou stoppen met de conditioner. Want nee, het hoeft helemaal niet zo te zijn dat hij dan overal jeuk heeft. Ja, dat zou wel het meest logisch zijn maar honden en huidproblemen: daar zit geen logica bij. Ik zou dat even voor jezelf opschrijven in je agenda. Als dat na 2 weken niks gedaan heeft en hij nog steeds jeuk heeft, dan moet je toch verder gaan kijken. Over bloedonderzoeken/allergietest kun je hier veel lezen: http://www.artu-biologicals.nl/content/ ... en&lang=nl. En ja, dat zou best wel eens zinvol kunnen zijn.
#1690950
Ongrijpbare jeuk, wat een vervelende situatie.
Ik zou in ieder geval ontgiften en ontgiften en ontgiften. Groene leem, brandnetel, solidago. Er zullen vast nog wel andere middelen zijn. Chlorella, schiet me nu ook nog te binnen.
Op alsmaar likken, of jeuk plekjes zou ik iets doen wat vies is. Berkenteer olie, teatree olie, of een zalf, waar ze liever niet aankomen, Laatst had Dorothea daar een topic over.
Soms zou je haast denken, dat iets rustgevends voor "tussen de oren" ook zou kunnen helpen, vind  je misschien een rare gedachte, maar voor mijn gevoel is dat  in bepaalde gevallen wel zo.
Bij één van mijn honden, voor zover ik het kan bekijken, is dat wel het geval. Haar pootbijt aanval is na wat extra aandacht weer (tijdelijk?) voorbij.
Ik heb een gebroken heup dat duurt en duurt. uiterst vervelend voor mens en dier en voor mevr. Roos, was dat even iets te veel.
Misschien kun je de ondergrond waar hij op ligt eens bekijken, is dat warm, zo ja, zou dat te veranderen zijn?
Een homeopatisch middel, speciaal voor jouw hond?
Al deze dingen komen in  mijn gedachten op.
Ik hoop, dat je er een keer je vinger op kunt leggen en dat het verbetert.

Hanny
#1690965
Lizzy schreef: Dit soort problemen zijn echt zo strontvervelend. Het kan werkelijk van alles zijn. Bij jeuk en poten moet ik eerlijk gezegd altijd denken aan een contact-allergie. En niet zo zeer aan een voedsel allergie. Maar, alles kan. Ik zou toch zelf eerst maar eens stoppen met de makreel. En ik zou stoppen met de conditioner. Want nee, het hoeft helemaal niet zo te zijn dat hij dan overal jeuk heeft. Ja, dat zou wel het meest logisch zijn maar honden en huidproblemen: daar zit geen logica bij. Ik zou dat even voor jezelf opschrijven in je agenda. Als dat na 2 weken niks gedaan heeft en hij nog steeds jeuk heeft, dan moet je toch verder gaan kijken. Over bloedonderzoeken/allergietest kun je hier veel lezen: http://www.artu-biologicals.nl/content/ ... en&lang=nl. En ja, dat zou best wel eens zinvol kunnen zijn.
Ja, vandaar dat ik ook dacht aan iets als hooikoorts, of een of ander kruid in de tuin.
Hij krijgt nu even alleen maar zalm. Wellicht is het zoiets kleins.

Ik ga de vorige conditioner dan toch maar weer aanschaffen, aangezien zonder conditioner bij zo'n vacht geen goede optie is. Alleen is het dan raar dat hij nog steeds jeuk heeft ondanks dat hij vorige week met de oude conditioner is gewassen.

Ik ga je link even doornemen!
#1690970
Hanny schreef: Ongrijpbare jeuk, wat een vervelende situatie.
Ik zou in ieder geval ontgiften en ontgiften en ontgiften. Groene leem, brandnetel, solidago. Er zullen vast nog wel andere middelen zijn. Chlorella, schiet me nu ook nog te binnen.
Op alsmaar likken, of jeuk plekjes zou ik iets doen wat vies is. Berkenteer olie, teatree olie, of een zalf, waar ze liever niet aankomen, Laatst had Dorothea daar een topic over.
Soms zou je haast denken, dat iets rustgevends voor "tussen de oren" ook zou kunnen helpen, vind  je misschien een rare gedachte, maar voor mijn gevoel is dat  in bepaalde gevallen wel zo.
Bij één van mijn honden, voor zover ik het kan bekijken, is dat wel het geval. Haar pootbijt aanval is na wat extra aandacht weer (tijdelijk?) voorbij.
Ik heb een gebroken heup dat duurt en duurt. uiterst vervelend voor mens en dier en voor mevr. Roos, was dat even iets te veel.
Misschien kun je de ondergrond waar hij op ligt eens bekijken, is dat warm, zo ja, zou dat te veranderen zijn?
Een homeopatisch middel, speciaal voor jouw hond?
Al deze dingen komen in  mijn gedachten op.
Ik hoop, dat je er een keer je vinger op kunt leggen en dat het verbetert.

Hanny
Ik vind het helemaal geen rare gedachte dat het ook tussen de oren kan zitten. Daar hebben mijn vriend en ik het ook al over gehad. De eerste keer (voetzooltje) niet, maar hij mocht toen twee weken niet wandelen en ik heb twee maanden geen behendigheid met hem gedaan. Hij is van kleins af aan gewend dat we sowieso één uur per week GG hebben (en nu dus behendigheid), en een lange wandeling dagelijks. Wat dat betreft is het nog geen gekke gedachte. We hebben vorige week voor het eerst weer behendigheid gelopen en ik probeer hem met spelletjes ook wat uit te dagen.

Ontgiften is ook wel een idee, maar ik denk dat zijn weerstand momenteel ook niet al te best is (door antibiotica en vanalles). Ik geef hem nu echinacea force met plantago en cats claw voor zijn weerstand.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door