Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door TMG1961
#1689193
Gisteren en vandaag heeft Pixie een uur of 3,5-4 nadat ze gegeten heeft overgegeven. Beide keren haar eten van uren daarvoor. Niets bijzonders gedaan tussendoor. Gisteren had ze om half drie gegeten, daarna even geslapen en om 18.30 zijn we gaan wandelen, we waren om 19.20 terug en om 19.45 kwam een gedeelte van de parelhoen karkas eruit. Haar avondeten is gewoon binnen gebleven.

Vandaag om 09.00 uur gegeten, daarna weer even geslapen tot 10.45 en om 12.30 uur kwam een gedeelte van ontbijt er weer uit, ze heeft tussen wakker worden en braken niets gedaan, wat rondgelopen en laatste paar minuten samen rustig op de bank gelegen en wat geknabbeld op m;n handen. Opeens kwam het ontbijt er weer uit, een keer opstoten en hopla het lag op de grond.

Weet niet wat ik ervan moet denken, ze heeft dit enkele weken geleden ook al eens gedaan, heeft toen 2 keer een pilletje gehad tegen misselijkheid en daarna was alles goed.
Door TMG1961
#1689198
Lizzy schreef: Wat heeft ze vanmorgen gegeten en wat heeft ze uitgebraakt?
Vanmorgen heeft ze 300 gram energique gehad. Wat ze uitbraakte was de energique, althans een gedeelte ervan.
Door toscak
#1689393
Nee... behalve dat Bob als pup ook regelmatig zijn eten eruit gooide... Leek wel of het niet zo lekker viel, want zag verder niets aan hem.

Hoe is pixie verder?
Gebruikersavatar
Door lauraV
#1689395
tja , heb geen advies hoe nu verder met voeren....
raar dat ie de energique eruit gooit , zo vaak hoor ik dat toch niet...
ik zou persoonlijk wel iets geven (desnoods homeopatische pillen zodat de hond t niet zo snel uitbraakt)  wat de darmflora bevordert.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1689401
hey ben je ook hier!!!!
ben je inmiddels gestopt met het geven van beschuit ed...
en tja energique, ik heb het de jongens van de week eens gegeven en ik vindt het helemaal niks, lijkt niet eens op vlees....
zal als ik jouw was eens haar helemaal goed na laten kijken, zeker haar maag, zo blijf je tobben met haar...
zimba heeft dit ook gehad, maagvliesontstoken en hij heeft 2 maagbloedingen gehad.......lichte vorm van gastritus..
Door Lizzy
#1689403
Blijkbaar heeft ze last van het verteren van voeding op het moment. Dat kan echt van alles wezen. Ik neem aan dat je de voeding niet te koud hebt gegeven? Dat kan braken veroorzaken. Maar, meestal braken ze dat vrij snel na het eten weer uit, dus ik denk zelf niet dat dit het is. Ik zou er wel op letten, als ik jou was. Dat je alles goed op kamertemperatuur geeft.

Ze eet het na het braken niet op?

Misschien heeft ze een virus. Of last van de warmte. En ja, dan kan het nog om -tig andere redenen zijn dat ze moeite heeft met de vertering. Ik zou vandaag en morgen het eten even overgieten met heet water, af laten koelen, probiotica erbij doen en 20 minuten na het eten wat Okugest geven.
Door Lizzy
#1689404
vanaalst schreef: hey ben je ook hier!!!!
ben je inmiddels gestopt met het geven van beschuit ed...
en tja energique, ik heb het de jongens van de week eens gegeven en ik vindt het helemaal niks, lijkt niet eens op vlees....
zal als ik jouw was eens haar helemaal goed na laten kijken, zeker haar maag, zo blijf je tobben met haar...
zimba heeft dit ook gehad, maagvliesontstoken en hij heeft 2 maagbloedingen gehad.......lichte vorm van gastritus..
Als ik het goed begrijp, is dit de 4de keer dat ze over geeft. Voor mij zou dat geen redenen zijn om heftige dingen te ondernemen.
Door TMG1961
#1689428
vanaalst schreef: hey ben je ook hier!!!!
ben je inmiddels gestopt met het geven van beschuit ed...
en tja energique, ik heb het de jongens van de week eens gegeven en ik vindt het helemaal niks, lijkt niet eens op vlees....
zal als ik jouw was eens haar helemaal goed na laten kijken, zeker haar maag, zo blijf je tobben met haar...
zimba heeft dit ook gehad, maagvliesontstoken en hij heeft 2 maagbloedingen gehad.......lichte vorm van gastritus..
Ben hier inderdaad ook. Beschuit of iets anders krijgt ze niet meer. Enige wat ze af en toe krijgt is stukje fruit of stukje gedroogd vlees.
De afgelopen weken geen enkel probleem gehad, goede ontlasting, geen braken. Ze braakt ook niet constant, laatste keer was 2 weken geleden en dat was 2 keer en daarna niets. Ze zit nu sinds 1,5 week op KVV, vanmiddag was de energique op en ben ik verder gegaan met Kivo. Zodra ik een grotere vriezer heb gaat ze volledig op Barf over.
toscak schreef: Nee... behalve dat Bob als pup ook regelmatig zijn eten eruit gooide... Leek wel of het niet zo lekker viel, want zag verder niets aan hem.

Hoe is pixie verder?
Voor de rest gaat het prima met Pixie, levendig, alert, niets aan te merken.
lauraV schreef: tja , heb geen advies hoe nu verder met voeren....
raar dat ie de energique eruit gooit , zo vaak hoor ik dat toch niet...
ik zou persoonlijk wel iets geven (desnoods homeopatische pillen zodat de hond t niet zo snel uitbraakt)  wat de darmflora bevordert.
Ze heeft wat Okugest gehad tegen eventuele misselijkheid, maar als ik haar zo zie dan lijkt ze geen last te hebben van misselijkheid.
Lizzy schreef: Blijkbaar heeft ze last van het verteren van voeding op het moment. Dat kan echt van alles wezen. Ik neem aan dat je de voeding niet te koud hebt gegeven? Dat kan braken veroorzaken. Maar, meestal braken ze dat vrij snel na het eten weer uit, dus ik denk zelf niet dat dit het is. Ik zou er wel op letten, als ik jou was. Dat je alles goed op kamertemperatuur geeft.

Ze eet het na het braken niet op?

Misschien heeft ze een virus. Of last van de warmte. En ja, dan kan het nog om -tig andere redenen zijn dat ze moeite heeft met de vertering. Ik zou vandaag en morgen het eten even overgieten met heet water, af laten koelen, probiotica erbij doen en 20 minuten na het eten wat Okugest geven.
Ze kijkt even naar datgene wat ze opbraakt en lijkt alsof ze iets heeft van dat is gebruikt eten en dat eet ik dus echt niet op. Haar eten krijgt ze goed op kamer temperatuur, daar let ik altijd goed op. Laat haar liever nog wat langer wachten dan het te koud geven.
Door TMG1961
#1689431
vanaalst schreef: ik heb al de verhalen op een ander forum meegemaakt, is een jong hondje wat regelmatig spuugt, en langdurige diarree heeft...
De diarree is inmiddels over, sinds ik over gestapt ben op KVV is dat allemaal in orde. Het spuwen was de laatste keer 2 weken geleden, kan dus echt niet zeggen dat ze regelmatig spuugt.
Door TMG1961
#1689433
Lizzy schreef: Als ik het goed begrijp, is dit de 4de keer dat ze over geeft. Voor mij zou dat geen redenen zijn om heftige dingen te ondernemen.
Klopt, laatste keer was 2 weken geleden en dat gebeurde toen 2 keer, daarna 2 weken niets en gisteravond weer spontaan eruit enige uren na eten
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door