Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door deja
#1687910
Ik heb alles geprobeerd van vit. c  tot echinacea extra forte met plantago en cat's claw tot het hele circus van vsm maar het heb allemaal niets geholpen hij lekt nog vrolijk verder.
Sterkte ermee.
Door Lizzy
#1688020
Dan zou ik beginnen met 500 mg. En dat uitbouwen naar 1000 of zelfs 2000 mg. Maar, geef het slechts tijdelijk hoor. Een hond stopt hoogst waarschijnlijk met de aanmaak van vitamine C op het moment dat je supplementen toedient.
Door Jacqueline1968
#1688120
ik heb ook vanalles geprobeerd, bij Gorby en vroeger bij Kilian, het maakte ze alleen maar gestressd met dat gedoe aan hun intieme lichaamsdeel en ik heb er nooit enig positief resultaat van gezien. Zelfs geen ab-kuren, of spoelen met een speciale zalf, geen vitamines niks helpt.

was het maar zo, zou een hoop mensen (en honden) echt helpen, want het ik vind het echt vies en onsmakelijk in huis.

dus als iemand ooit de gouden tip heeft.............  :)
Door Borke
#1688134
Ik heb vitamine C gegeven aan Borke in combinatie met Traumeel en dat heeft een tijdje geholpen.
Gespoeld en dat heeft een tijdje geholpen.
AB gegeven en dat heeft een tijdje geholpen.
Silicea D30 en ja ook dat heeft een tijdje geholpen.

Inmiddels is hij nu 6.5 jaar en nu lekt hij dus bloed  :-\
DA geweest, prostaat is prima, verder niets mis met de hond, is tierig en al.
AB gegeven en heeft heel even geholpen.
Dekking gedaan en lekt weer bloed.
Maar nu... na 4 weken homeopathie (maatwerk voor hem gemaakt) nu stopt het lekken  :biggrin2:
Ik heb nu met de homeopate afgesproken dat hij dit permanent blijft krijgen. 2x daags zo lang we bloed zien en rondom dekkingen en verder een onderhoudsdosering van 1x dag als er niets te zien is.
Hij krijgt 3 verschillende korreltjes en het maakt een wereld van verschil  :biggrin2:
Adres van de homeopate (werkt met telefonisch consult en ik vind haar geweldig, werk al 10+ jaar met haar):
http://www.homeo-natura.nl/

Overigens is Borke een 'zwaar geval', hij had al voorhuidontsteking toen hij 5 maanden was en nog zittend plaste...
Door Migudu
#1688852
Tja...castreren schijnt de enige,definitieve oplossing te zijn.
Maar ook ik wil daar niet aan hoor!
Ik probeer de vacht rond zijn piemel zo kort mogelijk te houden, ook al blijf ik het doodeng vinden om te doen.
De botste schaar die er bestaat gebruik ik daar voor.
En verder heel af en toe een kuur puresol (of hoe dat ook heet), maar echt fijn vind ik dat spul ook niet.
Voorlopig heeft hij ook nog steeds een druppellul....

Groetjes,
Gerda
Door Borke
#1689020
Joyce/sepp schreef: bedankt allemaal voor de reacties.
Wat een vervelend probleem zeg als ik het zo lees.
Als iemand nog tips heeft graag!
Probeer mijn tip eens!
Ik ken geen reu die er zoveel last van heeft als Borke.
Het leek wel of het hele huis ondergespetterd was met erwtensoep en nu niets meer van dat alles!
Door deja
#1695285
Ik ben er eigenlijk ook een beetje klaar mee met al die druppels en heb nu Tannetje Koning om raad gevraagd.
Het was een telefonisch consult, ze heeft van alles en nog wat gevraagd en gaat nu iets homeopatisch opsturen wat mogelijk ook werkt voor zijn darmen.
Heb gisteren contact gehad met de praktijk van Erwin maar als het giardia was had het al terug moeten zijn, dus zij sluiten dat uit.
Dus misschien dat Tannetje er een oplossing voor heeft maar nog belangrijker vind ik die vieze drupppels.
Door Fynn
#1695854
Borke schreef: Ik heb vitamine C gegeven aan Borke in combinatie met Traumeel en dat heeft een tijdje geholpen.
Gespoeld en dat heeft een tijdje geholpen.
AB gegeven en dat heeft een tijdje geholpen.
Silicea D30 en ja ook dat heeft een tijdje geholpen.

Inmiddels is hij nu 6.5 jaar en nu lekt hij dus bloed  :-\
DA geweest, prostaat is prima, verder niets mis met de hond, is tierig en al.
AB gegeven en heeft heel even geholpen.
Dekking gedaan en lekt weer bloed.
Maar nu... na 4 weken homeopathie (maatwerk voor hem gemaakt) nu stopt het lekken  :biggrin2:
Ik heb nu met de homeopate afgesproken dat hij dit permanent blijft krijgen. 2x daags zo lang we bloed zien en rondom dekkingen en verder een onderhoudsdosering van 1x dag als er niets te zien is.
Hij krijgt 3 verschillende korreltjes en het maakt een wereld van verschil  :biggrin2:
Adres van de homeopate (werkt met telefonisch consult en ik vind haar geweldig, werk al 10+ jaar met haar):
http://www.homeo-natura.nl/

Overigens is Borke een 'zwaar geval', hij had al voorhuidontsteking toen hij 5 maanden was en nog zittend plaste...
Moet je perse voor een consult of stuurt zij het ook op?
Ik heb hier 2 reuen die momenteel meer druppelen.

Groetjes Rian
Door deja
#1700307
Beau krijgt nu calc carb d 30 heeft hij nu 3 dagen lang 1 korrel per dag van gehad moet nu nog 4 weken 2 x per week 1 korrel, Tannetje zei dat ze veel sterker waren dan de silicea d 30 Beau had vanavond weer de diaree, ze zei ook dat het voor zijn ontlasting die bij hem gauw van slag is waarschijnlijk zal helpen.
Kan het dan nu zijn dat hij daar nu weer wat diaree van heeft?
Door Borke
#1700885
Fynn schreef: Moet je perse voor een consult of stuurt zij het ook op?
Ik heb hier 2 reuen die momenteel meer druppelen.
Ik werk al meer dan 10 jaar met haar en heb haar nog nooit gezien.
Ze werkt met telefonisch consult, daar krijg je overigens geen rekening voor, je betaalt alleen de medicatie.
Dus ik bel haar altijd tijdens haar telefonisch spreekuur van maandag t/m donderdag aan het begin van de ochtend (exacte tijden staan op haar site).
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door