Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1686986
Is er iemand die dit herkend? Het dus een opgesneden kalkoenbout. Bij het opensnijden kwam die gelei eruit gespoten en dat witte stukje zat er in, er zaten wel meer van die stukjes in, maar die staan er niet op. Het witte had dezelfde structuur als van gekookt vlees. Aangezien dit de laatste van de 8 was, leek me dit niet normaal, de rest had het namelijk niet.

Afbeelding

EDIT: Dat grijze bovenin is het koordje van de camera....oeps.. ::)
Laatst gewijzigd door Daphne&Jayden op wo 21 jul 2010, 21:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#1687235
misschien was dit beestje niet helemaal gezond? of tijdens het vervoer of slachten ergens tegen een heel heet scherp ijzer aangekomen. Lijkt ook iets op een blessure..
Door Daphne&Jayden
#1687778
Nadia schreef: Kan dat wit geen vet zijn??
Het voelde heel droog aan, echt dezelfde structuur van gekookte kipfilet, maar dan heel mals.
Aquillo schreef: misschien was dit beestje niet helemaal gezond? of tijdens het vervoer of slachten ergens tegen een heel heet scherp ijzer aangekomen. Lijkt ook iets op een blessure..
Ik heb in ieder geval heel die poot aan de kliko gedoneerd. Wie zal het zeggen wat er mee gebeurd is... Zou dan toch wel een inwendige blessure zijn geweest, het zat in de poot vlak naast het bot. Het zag (en was) er heel onsmakelijk uit, dit is niet echt goed te zien op de foto, zal van de week kijken voor een duidelijkere foto.
Door Migudu
#1688759
Ik weet niet of sommige vleesstukken ook eventueel voor menselijke consumptie zijn, maar bij kipfilets wordt er nog wel eens water bij gespoten.
Kan dat het ook zijn, omdat het zo "spoot"..?

Groetjes,
Gerda
Door Daphne&Jayden
#1688796
Migudu schreef: Ik weet niet of sommige vleesstukken ook eventueel voor menselijke consumptie zijn, maar bij kipfilets wordt er nog wel eens water bij gespoten.
Kan dat het ook zijn, omdat het zo "spoot"..?

Groetjes,
Gerda
Deze waren voor menselijke consumptie, kwamen van de Makro.  :)
Helaas was het geen water wat ie spoot  :P Het was echt een soort gelei.

Zal even een duidelijkere foto plaatsen.  :)
#1688868
Migudu schreef: Word er een beetje misselijk van...brrrrrr...gelei...
Dat zul jij ook wel gedacht hebben...

Groetjes,
Gerda
Haha....nogal ja...dat verwacht je niet als je alleen het vlees van een poot af wil snijden!  ;D ;D ;D
Huppekee....met gelly shot!!!  :D :D
#1690744
Daphne&Jayden schreef: Bij de Makro zijn ze heeeeeel makkelijk, was geen enkel probleem, maar ik heb mijn geld terug gevraagd. Had wel even genoeg van kalkoenbouten ontleden.  :D ;D
ok, kom er niet zo vaak. Heb wel een pas maar als ik er 2 of 3 keer per jaar kom dan is het al veel
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door