Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door yarrah
#1688150
Toen ik ben begonnen met barf nu 3 jaar geleden en mijn hond was 10 maanden. Ben ik nooit meer een vlo tegenkomen bij haar. Wel een teek af en toe, maar vlooien helemaal niet meer. Terwijl ze normaal contact heeft met andere honden en katten.

Zal er een relatie zijn of is het toeval?

Zijn er nog meer eigenaren die dit is opgevallen?

vrolijke groetjes,
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1688163
Is geen toeval hoor. Hoe beter de weerstand van het dier, des te minder interesse is er vanuit vlooienland. Hier de laatste 7 jaar slechts 3 x een vlooieninfectie gehad nadat mensen een hond met veel vlooien voor een logeerpartijtje hadden gebracht. Iedereen was na het standaardsopje weer geheel vrij, dus iedere 3 maanden of ergo een pipetje raken ze aan ons niet kwijt. :biggrin2:
Door Juul
#1688346
Ik zat me daar laatst ook over te verbazen. Falco is nu bijna drie, nog  nooit een vlo gezien. Ik dacht dat het misschien ook kwam doordat de rest van Nederland zo fanatiek is met dat spul.
Door wendy71
#1688423
Hier hebben mijn honden ook geen last van vlooien en dat terwijl ze met een kat samenleven. :D
Teken wel maar dat ligt bij ons ook aan de plek waar wij wandelen, in het bos zitten mega veel teken hier. :(
Door lightning
#1688453
mijn oudste hond is bijna 11 ik heb in al die tijd nog nooit vlooien gezien voorheen kregen ze brok en nu al een paar jaartjes vers en nog steeds geen vlo. teken hebben ze ook zelden tot nooit..
Door bloemetje
#1688461
Helaas  :-\. Mijn heren en dames hebben toch al een aantal keer vlooien gehad hoor. Vorig jaar en nu dit jaar weer. De heren hiervoor hadden ze ook weleens..
Door flin
#1688467
hier ook geen vlooien meer,
bij de buren was er 'n vlooi-explosie, dus had 'k bij voorbaat wat advantage ingeslagen...

ik dacht; die vlooien zullen ook wel deze kant opwippen...niet dus gelukkig!

in de afgelopen 3 jaar 1 x druppels gebruikt
Door Henny V.
#1688468
bloemetje schreef: Helaas  :-\. Mijn heren en dames hebben toch al een aantal keer vlooien gehad hoor. Vorig jaar en nu dit jaar weer. De heren hiervoor hadden ze ook weleens..
:-[ Hier helaas nog een.
Als ik het goed heb, zijn ze ze net kwijt.
Teken hebben ze tot nu toe nog niet gehad.

;) Misschien hebben ze een voorkeur van ras ???  ;)
Laatst gewijzigd door Henny V. op wo 21 jul 2010, 15:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1688478
Ik denk dat teken krijgen ook grotendeels afhangt van de omgeving waar je loopt. Ga ik hier naar het bos, dan komen ze zeker met een paar teken thuis, ga ik de velden op dan zijn het er 0 om te vangen. Ging ik dus nooit naar het bos zou ik "vol trots" ook kunnen zeggen dat ze hier geen teken hebben.


Overigens denk ik niet dat we hier geen vlooien hebben omdat we zouden meerizen op het "succes" van de spuiters en drupelaars, want ik heb genoeg honden gezien die in een wolk van antivlorommel liepen, waar de vlooien alsnog in rijen van zes overheen marcheerden :-X
Gebruikersavatar
Door marnou
#1688487
Misschien hebben ze een voorkeur van ras
Denk het niet  :biggrin2: want ik heb al jaren zelden een vlo op één van mijn meiden. Ik voer al jaren kvv maar heb nooit een verband gelegd tussen vlooien en eten. Als er eens een vlo is hoef ik ook niet fanatiek schoon te maken en te spuiten, vlo vangen en we zijn er weer van af.... Voor teken moet ik wel oppassen, maar ik wandel niet veel meer in het bos dus ook dat valt wel mee.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door