Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Migudu
#1688167
Mijn Newfoundlander is gevoelig voor oorontstekingen.
Nu heb ik "Puur Oor" besteld, kan ik dit ook gewoon voor onderhoud geven, als er verder niets loos is??

Groetjes,
Gerda
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1688170
Ja, je kan met redelijke intervallen de druppels "preventief" in het oor ingeven. Afhankelijk van de gevoeligheid kan dit b.v. 1 x per week of 1 x per maand zijn, dat verschild per hond of oor.
Door Migudu
#1688172
Preventief...dat woord zocht ik..nu is het net alsof ik over een auto schrijf..

Groetjes,
Gerda
Door bloemetje
#1688185
Ik ben dat nu ook aan het proberen Migudu! Danny had het van het zwemmen steeds. Ik heb de binnenkant van zijn oren nu kort. Voor het zwemmen beetje vet maken op de oorschelp (tip van mijn da) met een babydoekje of iets dergelijks. Na het zwemmen goed drogen en puur oor druppen.
Door Migudu
#1688193
Dank voor de tips!
Ik droog zijn oren ook altijd goed na het zwemmen, maar alleen de schelp. De gehoorgang laat ik met rust.
Vorige week zijn zijn oren nog nagekeken en alles was goed. Gisteren liep hij weer te kopschudden, en nadat ik met een stukje keukenrol de schelp had
drooggemaakt, was dat weer over.

Ik heb trouwens ook geleerd van de da dat je de druppels niet helemaal in het oor hoeft te doen. Aan het begin van het oor zit een soort kronkel, daar kun je in druppelen, beetje wrijven en dat verspreidt het zich. Veel makkelijker.

Groetjes,
Gerda
Door bloemetje
#1688197
Ja klopt van die druppies. Ik ging hem gisteren even druppen en vergat in te wrijven. Toen had ik puur oor op mijn broekspijpen  ;D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door