Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Ewald en Stephanie
#1686808
Heeft er iemand ervaring met Carmix en Barf ?
Ik weet dat Dierentuinen dit als voedingssupplement gebruiken.
Door Mevroi Kruim
#1687011
Nee, geen ervaring mee.
Ik voer mijn katten een compleet menu aan barf en dan hebben ze geen supplementen nodig.
Als je om een of andere reden geen compleet menu kunt voeren kun je beter kijken wat je kat tekort komt en gericht supplementeren.

Grondstoffen: Ontsloten granen, plantaardige oliën, zuivelproducten, geïnaktiveerde gedroogde gist, vitaminen, mineralen en spoorelementen, vitaminen, mineralen en aminozuren.

Daar wordt ik al helemaal niet vrolijk van  :-X

Er staat niet op de site waarom je dit zou moeten bijvoeren en ik kan me er ook niet vel bij voorstellen. Misschien als je geen botten voert ...
Laatst gewijzigd door Mevroi Kruim op di 20 jul 2010, 11:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Door flin
#1687277
zoals Kruim ook al zegt:

  die grondstoffen wil je niet in een kat,

daarnaast ist jodium-gehalte veels te hoog voor 'n kat!
Door Eranthe
#1687435
Ik zou er zelf nooit aan beginnen. Als je een variërend vers menu hebt voor je kat dan heeft dit geen enkele toegevoegde waarde en lijkt het me eerder belastend.
Vitaminen, mineralen, spoorelementen... doet me een beetje denken aan de premixen die in kvv's verdwijnen om het boeltje 'compleet' te maken. Die hebben mijn honden destijds absoluut geen goed gedaan.
Door Ewald en Stephanie
#1688681
Het was ook maar een vraag, de antwoorden zijn bevredigend.
Eigenlijk dezelfde meningen als wat wij met de Stichting Doelgroep Groene Leguanen ook hebben, namelijk een goede gevarieerde voeding behoeft geen supplementen, alleen af en toe wat calciumlactaat omdat het groenvoer in het wild van deze dieren veelal hogere concentraties calcium bevat.

bedankt voor de reacties
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door