Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door hannabelgje
#1686873
Hoe erg is het als het menu van mijn katten bestaat uit alleen bot van kip?
Het vlees komt dan van konijn, kip, rund, eend, paard, hert. Orgaan van kip, eend, rund.
Ik wil zelf kvv maken van gemalen bot, maar ik kan alleen aan gemalen kipkarkas en gemalen kippennekjes komen. Na een half jaar eet mijn kat nog steeds geen bot. Gewoon kvv vind ik erg duur.

groetjes van Hanna.
Gebruikersavatar
Door Elise Lecarme
#1686928
Als je een poelier in de buurt hebt kun je hem vragen of hij konijnenkarkassen, eendenkarkassen etc voor je wil bewaren. Die kun je dan zelf malen.
En wie weet heeft hij ook iets als fazantkarkas, patrijskarkas.....
Alleen kippenbot lijkt mij eenzijdig...
Door hannabelgje
#1686931
Het probleem is dat ik zelf niet kan malen. En ik kan via smuldier aan gemalen kipkarkas komen en bij lupa aan gemalen kippennekken.

groetjes van Hanna.
Door hannabelgje
#1686966
Ja dat hebben ze bij lupa ook, maar er zit dan ook orgaan doorheen. Dan kloppen de verhoudingen niet meer.

groetjes van Hanna.
Door Mevroi Kruim
#1687024
Een handmatige vleesmolen hoeft je bij Marktplaats de kop niet te kosten. En ook nieuw kosten ze maar een paar tientjes.
Als je katten echt niet zelf botjes willen eten dan zou ik gaan malen, konijn, parelhoen, kwartel, eend krijg je wel door de molen als je het vantevoren klein snijdt of knipt. Voor haas moet je wat meer moeite doen.
Gebruikersavatar
Door koekje
#1687084
Ik zou ook zachte botjes zelf gaan malen. ik doe dat ook en dat gaat met mijn minieme handfunctie en -kracht. ik gebruik een gietijzeren porkert, maar er zijn ook huishoudelijke elektrische die zacht bot net aan moeten kunnen (zware kenwood met ijzeren binnenonderdelen). konijnkarkas en parelhoenkarkas en kwartel(karkas) moet dan kunnen. eend vind ik een stuk zwaarder, maar vleugels zijn wel van te voren vrij makkelijk te meppen en hakken.
Door hannabelgje
#1701334
De porkert arriveert volgende week zondag. Ik ben gezwicht  :)
Heb nu zelf nog maar even een barfhapje gemaakt van gemalen kipkarkas, kippenhart, kippenlever en gemalen paardenvlees.
heel de vriezer ligt vol met eendennekken +ruggen, parelhoen, kuikens, konijnenruggen, kippennekken, makreel en zalm. Kortom er is genoeg werk voor de porkert  8)

groetjes van Hanna.
Gebruikersavatar
Door koekje
#1701374
dat wordt ook snot.
kuikens zijn echt heel zacht, die hoef je niet te malen. snappen je katten nog niet wat ze ermee aanmoeten, kan je een beetje het buikje openknippen of in bevoren toestand en grove stukken hakken.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door