Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door mmj
#1686254
ik heb een jack russel die kan maar een soort vlees verdragen en dat is lam van dibbo
en dan moet er ook nog licht de kook erover
heb meerdere soorten geprobeert hb, carnibest kivo smuldier en rodi
in diverse varianten
hij komt hier van aan de race en krijgt enorme jeuk
wat nu ik wil hem in geen geval brokken geven
voor de rest ziet hij er goed uit niet te dik en goed in de vacht
Door Nadia
#1686262
die soorten wat jij noemt zit veel rund en kip in (rodi/smuldier/kivo)

Probeer eens echt vlees te halen. Onverwerkt. Dus ook geen dibo..
Bijvoorbeeld konijn heb je dat al eens geprobeerd. Geen haaksbarf , maar gewoon karkassen en spiervlees en orgaan.. Probeer dat eens uit..
Door Mevroi Kruim
#1686308
Met Nadia eens  ;) voor zo'n hond is zelf samenstellen echt het beste, dan weet je tenminste wat je voert.
Door Too
#1686467
Dibo is toch helemaal niet compleet : wat spiervlees en orgaan oid als ik t goed onthouden heb,
dan mis je behalve variatie iig ook calcium

Heb je ook wel s zelf lamsvlees en orgaan gekocht en gevoerd [evt licht gekookt]?
Dan zou je misschien een heel eenzijdig menu van lam, lamsorganen en gemalen eierschaal kunnen geven als startpunt
Vandaar uit steeds iets rauwer en  op termijn heel voorzichtig andere diersoort introduceren
Door Nadia
#1686626
geef je ook niks anders ernaast wat het zou kunnen zijn? Koekjes oid?
Door Borke
#1686889
Hier helaas ruime ervaring met voedselintolerantie, weliswaar met een kat, maar dat probleem blijft hetzelfde.

Wat je doet is je voert 1 diersoort gedurende 6 weken zonder er wat dan ook bij te geven. Gaat dat goed dan probeer je er iets bij.
Jij hebt nu goede ervaring met lam, dat is een goede start.
Probeer nu eens eend te voeren en dan bedoel ik eendennekken of bevleesd eendkarkas.
Zoek maar eens hier op dit forum op een voedsel eliminatie dieet, dan vind je veel info!

Waar woon je?
Misschien kan iemand van BP je een beetje op weg helpen, want hoe kom je snel aan een kilootje eend? Als er een Barfer bij je in de buurt woont, dan kan je wellicht een kilootje overnemen.
Of samen een bestelling doen bij een leverancier die van alles levert.
Door Nadia
#1687175
Als ik goed heb terug gelezen woont hij/zij in gennep en gaat het om een JR.

Ik zou eend niet met lam doen eerlijk gezegd.. Is bijde vet. zou eerder kiezen voor konijn kwartel of parelhoen.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1688168
mmj schreef: ik geef er  barf complex bij
Was da?

Krijg er geloof ik al een complex van als ik het lees :biggrin2:

Verder zie ik dat je enkel heb afgewisseld met kvv's waar de nodige toevoegingen en "bijprodukten" inzitten. Als je hond tegen Lam van dibo kan, dan zal die ook wel tegen lam kunnen die onbewerkt zo van de slachter afkomt. Je kan met lam en de organen zelf een wat completer geheel maken dan wat Dibo te bieden heeft. Ik zou zo'n eenzijdig menu alleen wel altijd aanvullen met een vitaminen/mineralencomplexmiddel.
Gebruikersavatar
Door pike
#1695783
Even gegoogled:

Ingredients barf complex:
Wheypowder (sugar content reduced), brewer’s yeast, blend of herbs (nettle, fennel, anise, caraway, birch, Iceland moss), wheat bran, dextrose, carrots, ground flax seed, magnesium fumarates, calcium carbonate, calcium chelate, flax oil, potassium chloride, energized silicates


:-X
Lijkt me niet gezond ...
Door wendy71
#1696370
mysmoothcollies schreef: Barf complex zijn vitaminen en mineralen die een hond te kort zou kunnen komen bij het BARFEN, o.a. te koop bij http://www.hondenshop.nl volgens mij. ;D :D ;) :P
Schiet mij maar lek.. :P
Wat een onzin zeg, als je de percentage's goed in de gaten houd en voldoende diersoorten afwisselt loopt je hond helemaal geen tekorten op.
Typisch weer zo'n bangmakerij praatje. :-\
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#1699698
Ja er is elders ook al een topic waarin dit spul genoemd wordt.

Trouwens Lique, ik reageerde net als jij hoor; had er nog nooit van gehoord! Typisch weer zo'n gevalletje van 'hoe kunnen we een slaatje (lees: geld) slaan uit BARF bij mensen die er nog niet zo bedreven in zijn'. Want natuurlijk is het onzin en volstrekt onnodig. Als je goed gevarieerd samenstelt, zijn supplementen niet nodig.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door