Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1686695
Wat een verschrikkelijke dark is Rosco tegen andere reuen. Hij valt echt letterlijk alles aan, of het nou een pup is of niet, maakt niet uit.
Behalve de vrouwtjes, oh, dan weet meneer van leukigheid niet hoe hij zich moet uitsloven om de lady's te plezieren. Alle vrouwtjes zijn zijn vriendinnetjes.

Verhaal:
Vanavond waren we lekker zwemmen in de Lek. Bal mee, meneer is geobsedeerd door de bal (fly-ball wedstrijden). Alles wat in de buurt komt grijpt hij.
Dit keer ook een Tervurense pup van een maand of 6 die leuk mee wou doen. Tuurlijk worden we gelijk op ons nummer gezet door dat baasje.
(Ja, ik vind dat ook niet leuk >:() Rosco grijpt dus ook gericht, pup janken en kruipt achter de baas. FF later komt er een grotere jonge reu langs, wil mee spelen, foute boel dus, hoppa meneer knalt erin en van de weer om stuit vind ook Tessa (de ouwe muts) het nodig om hem weg te keffen. Fijn wandelplezier mensen >:( Bal mee op een wandeling kan dus niet meer. Ookal begrijp ik dat dit ook komt omdat we wedstrijden met hem lopen.

Rosco duld absoluut geen andere reu in zijn of Tessa haar buurt. Verder is het de grootste knuffelhond die je kunt bedenken, totdat je gaat wandelen, reuen tegenkomt (loslopen kan al bijna niet meer), loopse teven (nou laten we het daar maar niet over hebben), de hele wijk wordt schoon gelebberd en geklappertand.

Ik denk er dus heel sterk over om hem te 'ontmannen'.  Ik heb het verhaal van Ellen gevolgd en begrijp dat een implantaat goed kan helpen maar uiteindelijk heeft zij Vince toch laten 'helpen'. Hij is net zo leuk gebleven als hij was. En dat is wel wat ik wil.

Of te wel Rosco speelt letterlijk met zijn ballen!! >:(
#1686715
Rosco is nu 4 jaar.

Net heb ik het er over met mijn man (dat is natuurlijk een 'gevoelig' onderwerp. En dan krijg ik te horen dat het alles te maken heeft met onder controle hebben van je hond!! Nou ja, dan vraag ik je >:(

Ik vind dit gedrag dus gewoon niet kunnen. En ik wil hem ook niet alleen maar lopen corrigeren waardoor hij gedrukt gaat worden. Hij is echt heel leuk, behalve met reuen. Groot of klein, hij moet ze niet. Of ik nou de befaamde 'packleader' ben of niet. Voor mijn gevoel heb ik hier niets in te brengen. :(
Laatst gewijzigd door tiny op ma 19 jul 2010, 23:07, 1 keer totaal gewijzigd.
#1686723
Op 4 jarige leeftijd kan veel gedrag al gewoontegedrag zijn geworden. Je zou hem kunnen castreren, je zou ook eerst eens het effect van een castratie kunnen uitproberen door een implantaat. Mijn ervaring is dat mannen een implantaat vaak wel zien zitten en dan makkelijker overstag gaan voor een echte castratie zodra ze merken dat de honden toch een stuk makkelijker worden in de omgang.
#1686785
ik zou eerlijk gezegd ook eerst kiezen voor een inplantaat, dan kan je al zien of het wel of niet hormoon gerelateerd is, dus, neemt het gedrag af, dan weet je meer, maar is dat niet het geval dan hoef je ook niet nodeloos te castreren, maar ik kan mij wel voorstellen dat je het een beetje zat ben, het is gewoon niet makkelijk als je een soortgelijke karakter heb, je voel je continu in een positie waarin je je excuses moet aanbieden aan iedere honden (reuen) eigenaar :-\
#1686834
Ik heb onze reu ook laten castreren toen hij al 3 jaar was, en heel veel mensen riepen dat het niets uit zou maken en dat alles al gewoonte was, maar we waren het zo ongelofelijk verschrikkelijk zat, iedere reu werd met argwaan bekeken, maar zo gauw er een teef in de buurt was, was het zeker raak, en het ook opzoeken, dus niet als hij benaderd werd, nee, actief op zoek naar confrontaties.
Ik zag al tegen gg2 aan en toch........ owww, ik kan er nog kwaad en gefrustreerd van raken.

Implantaten bestonden toen nog niet, maar na een laatste vechtpartij met een stabijreu in bijzijn van een teef savonds laat waarbij de andere eigenaresse zo dom was haar handen er tussen te steken en zwaar gewond aan een duim raakte, heb ik de telefoon de volgende ochtend gepakt en een afspraak gemaakt.

NOOIT spijt van gehad, in tegendeel, hadden we 2 jaar eerder moeten laten doen.
Hij was daarna geen allemansvriend, maar hij zocht het zelf niet meer op, en dat gestresste gedoe rondom teven en alsmaar op zijn spreekwoordelijke (en letterlijke) tenen lopen was binnen 14 dagen zo goed als weg.
Hij ging weer spelen met andere honden en met ons, en werd 100% leuker als hond.

Ik zou heel gauw dat implantaat laten zetten (geweldig dat het er is) en als het werkt.......castreren, dat gezeur van mannen daar over, ze hoeven zelf niet en bovendien leiden ze zelf een "normaal" sexueel leven, wat we van onze reuen niet kunnen zeggen.

De reuen mogen eigenlijk niet vechten, niet dekken, niet een spoor volgen van een loopse teef etc etc en eerlijk gezegd zie ik dat toch wel als tegennatuurlijk. En als een reu daar niet goed mee om kan gaan......... jammer dan.
#1686890
[quote="Jacqueline1968"]

De reuen mogen eigenlijk niet vechten, niet dekken, niet een spoor volgen van een loopse teef etc etc en eerlijk gezegd zie ik dat toch wel als tegennatuurlijk. En als een reu daar niet goed mee om kan gaan......... jammer dan.
[/quote]

Het bovenstaande is idd waarom reuen zulk gedrag gaan vertonen. Met name het niet dekken, wat idd tegennatuurlijk is en daardoor heel frusterend. Vanuit de natuur paren honden 2x per jaar, wanneer een reu dat dus niet doet, blijft het wel met zijn hormonen zitten, dus frustratie, dus (voor de mens) vervelend gedrag.
Haha...je leert nog wat op national geografic. Maar het is ook eigenlijk ook heel logisch zoals Jacqueline het hierboven beschrijft.
Tja...en die mannen wie weet als zij die 2x per jaar niet zouden kunnen.... ;D :D

Zonder gekheid, ik heb mijn reu ook, met veel pijn in mijn hart en tegenstrijdigheden, 2 jaar geleden laten castreren (hij was toen 2,5). Hij had niet het gedrag zoals jouw hond, maar met loopse teefjestijd  :o. Dan was het echt nature calls!!! Een echte laatbloeier, voorheen vond hiij ze maar vies (altijd weer naar de kop toelopen als hij die billen gepresenteerd kreeg) en liep hij weg, maar toen hij het doorkreeg... Het bleef gelukkig bij er achter aan lopen, maar ja...die oren werken dan echt niet meer, al is hij nooit weggelopen dat ik hem moest gaan zoeken. Hij is nooit vervelend geweest tegen reuen. Al is zijn bal wel zijn bal, maar dat ligt echt aan de andere hond of hij er fel op is of niet.
Voor de rest is hij gewoon steeds de lieve stabiele hond die hij voorheen was. Helaas wel de vachtverandering, maar ik barf sinds september vorig jaar en zijn vacht is echt weer heel mooi aan het worden.
#1687398
Toch frappant wat jullie zeggen over dat dekken en wat dat voor het gedrag doet.

Ik heb namelijk nooit enig verschil bemerkt aan Borke qua gedrag voor of nadat hij ging dekken en hij was een jaar of 4+ toen hij zijn eerste dekking deed. Tot nog toe heeft hij ieder jaar 1x gedekt (tenminste 3x 1 teefje 2 of 3 keer gedekt).

Hooguit dat hij een jaar na zijn eerste dekking toen er een loopse teef in de buurt was opeens ging huilen, wat na 24 uur over was toen hij daar maatwerk homeopathie voor kreeg.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door