Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door maddoc
#1685310
Nadia schreef: Schaaltje klinkt wat enthousiast.. Ik had een schoteltje gepakt waar theezakjes opkunnen. En daar een bodempje in gedaan. 3 slokjes en t was op.. Dus het was niet zo veel..
;D ;D eh, ja, ik had beeld bij een vlaschaaltje, vond het al wat merkwaardig.

Jammer dat ie toch nog weer gespuugd heeft, hopelijk gaat het nu beter.
Heb je Recovery of AD? Vinden ze vaak wel lekker en is lichtverteerbaar.
Door Borke
#1685576
AD van Hill's is vaak wel aardig om ze in kleine porties aan het eten te krijgen.
Brakende katten zijn vervelend, voor je het weet zit je in een neerwaartse spiraal en blijven ze aan de gang.
Goed dat je meteen naar de DA bent gegaan, hoe langer zoiets duurt hoe moeilijker het te stoppen is!

Hoe gaat het nu?
Door Nadia
#1685937
Nee, heb niks van voer meegekregen. Alleen Bene-bac.

Gister nadat we van de DA terug waren hield hij het eten binnen. Na opstaan zag ik dat hij weer 2keer had gespugd :'(
Door Borke
#1685957
Heb je geen primperid gekregen?
Ik zou de DA even bellen als ik jou was.
Onze DA geeft meestal een injectie primperid die direct helpt en als dat niet voldoende is dan nog een strip met tabletjes primperid.

Benebac is trouwens ook prima spul!
Door Migudu
#1685980
Primperid, dat is echt superspul!
Omdat onze kat (andere kat, vorig jaar) ook zo ziek was, kregen wij drie injecties mee, die we zelf hebben gegeven.
Toch een stuk fijner en sneller dan die pillen!

Groetjes,
Gerda
Door Lil
#1686009
Ik weet niet wat ze krijgen bij maag/darminfectie maar bij mijn da krijgen ze altijd 4 spuiten. Tegen diarree, tegen braken, antbiotica en iets tegen kramp geloof ik.
Behalve ab tabletten ook altijd een soort norit (dus koolstoftabletten), maar die mag je alleen geven als er diarree is (anders krijg je weer verstopping).

Daarnaast als ze normaal 2 maal daags eten bij infectie 8 keer daags eten.

Ik geef eerst een tijd alleen gekookte kipfilet, steeds iets minder gekookt en dan kvv kip, andere diersoorten kvv en dan langzaam hele makkelijke barfdingen.
Voordeel is dat ik volwassen dieren heb en niet schrik van 2 weken eenzijdige voeding. Dat is natuurlijk bij een dier in de groei iets ingewikkelder.

Scooby heeft 2 jaar nodig gehad voordat ze kon barfen  :-\
Boris heeft tussendoor na 3 jaar barf 1 jaar alleen gemalen spul en beginners spul gekregen na een infectie voordat het weer goed ging.
Cayley is onlangs heel ziek geweest en kan ook nog niets groters dan een platgeslagen eendnek verdragen en nog niet alle diersoorten.

Helaas schijnt het allemaal heel langzaam te gaan....

zou met hem dus extra langzaam opbouwen.
Door maddoc
#1686031
Balen, dat het nog niet goed gaat!
Cerenia werkt veel beter dan primperid, is er ook in tabletten; dus als ze goed reageren op de inj kun je dan verder met de tabl.
Werken beide 1 dag.
Hoe lang zat er tussen tussen de injectie bij de d'arts en het weer braken? Zou kunnen dat de injectie uitgewerkt is nu.
Is hij nog wel steeds goed fit?
Door Nadia
#1686036
Ik dacht ook al dat het spul uitgewerkt is..
Ik zal even bellen met de da.
Ik had hem al op 5 x eten gezet.. Maar toen ik de portie klaar had bleek dat wel veel. Dat heb ik nu gehalveerd..

Fit is hij wel nog ja!
Door flin
#1686199
Nadia schreef: Heb nu de assistente aan de lijn. Nox heeft Cerenia idd gehad en..
Dexametason???
ja, hummm, da's ka.uu.te 

da's corticosteroide; echt 'n mug slaan met 'n olifant,

die zorgen er oa ook voor dat de bloedsuiker omhoog schiet,  en daarna een glucose load achterlaten...
Nadia schreef: Vandaag is al 20 gr gemalen kipkarkas binnen gebleven en 17 gram gekookte rosbief..
'k zou 't even (voorlopig zo'n 3 weken) bij iets heel simpels houden kwa voer:
1 diersoort, liefst iets waarvan je zeker weet dat hij daar goed op reageert, niet koken, en even zonder bot (vervang dat even door gemalen ei-schaal oid) denk aan kwartel, duif (en dan nu even de filétjes, strax weer voorzichtig met bot)

zou sukkeltje een vreemd voorwerp naar binnen hebben gesmokkeld?

of kun je nagaan wat je ervoor gevoerd hebt, kwa verschillende dingen (waar hij misschien slecht op gereageerd heeft?)

sterkte hoor!
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door