Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door viperenoscar
#1685614
ik heb een vraag over vis in het barf menu. Is witvis / kool vis ook gezond of zijn eigenlijk alle soorten vis gezond? Mogen ze eventueel ook zeevruchten eten?
En is vis uit blik ook goed ?

Groetjes Geertje
Door Linda & Kay
#1685617
Het beste is verse, vette vis. Zoals zalm, sardientjes, makreel e.d. Witvis zit niet heel veel boeiends in, je kan er wel lekkere beloninkjes van maken. Zeevruchten weet ik eigenlijk niet..
Door Lizzy
#1685755
viperenoscar schreef: ik heb een vraag over vis in het barf menu. Is witvis / kool vis ook gezond of zijn eigenlijk alle soorten vis gezond? Mogen ze eventueel ook zeevruchten eten?
En is vis uit blik ook goed ?

Groetjes Geertje
Vette vis is het gezondst. Dat is rijk aan omega 3 vetzuren. Witte vis bevat natuurlijk wel eiwit en ook vitamines en mineralen maar weer vrijwel geen omega 3. Vis uit blik.... Ach, bij gebrek aan beter. Neem alleen wel vis op water of vis in olijfolie. En niet op zonnebloemolie of soja olie. Die twee oliesoorten zijn weer veel te rijk aan omega 6 vetzuren.

Zeevruchten zijn niet zo rijk aan voedingsstoffen. Vaak wel rijk aan eiwit. Ik vind het niet echt een boeiende aanvulling.
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#1686228
Antwoord is al gegeven, maar voor de afwisseling geef ik zelf een enkele keer wel andere vis zoals poon. En als ik verse garnalen heb of mosselen, dan krijgen ze wel wat. Ze breken aan het strand na vloed ook altijd de nog gevulde schelpen open om de inhoud op te eten.
Gebruikersavatar
Door judith vd
#1686500
Eergister mijn pup van 11 weken een hele panharing (zonder kop, met vind ik zelf niet zo), vers van de markt gegeven.
Vond ze lekker (de kat was jaloers).
Door Too
#1686551
judith vd schreef: Eergister mijn pup van 11 weken een hele panharing (zonder kop, met vind ik zelf niet zo), vers van de markt gegeven.
Vond ze lekker (de kat was jaloers).

Volgende keer maar 2 harinkjes meenemen dus  ;) [en joh die kop daar hoef je niet naar te kijken]
Door viperenoscar
#1687337
bedankt voor jullie reacties
dus als ik het goed begrijp is vis als zalm en tonijn een van de betere vissoorten voor de hond?
Door Linda & Kay
#1687421
viperenoscar schreef: bedankt voor jullie reacties
dus als ik het goed begrijp is vis als zalm en tonijn een van de betere vissoorten voor de hond?
Zalm, sardientjes, makreel, panharing wel. Tonijn liever niet (te veel) ivm de hoeveelheid kwik wat erin zit.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door