Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door lightning
#1685024
ik weet niet wat te doen. een week of 7 geleden hebben we bij mijn oude htk kater bloed laten prikken omdat hij nogal afviel en we toch wilde weten of er niks medisch aan de hand was. na een week kregen we de uitslag en alles was goed. volgens zeggen was alles getest dus een algehele gezondheid werd na gekeken via bloed. aangezien hij niet makkelijk is en zeker niet bij de dierenarts konden we het zo laten mits zijn gewicht in de gaten blijven houden.

maar net 10 minuten geleden doet hij zo raar. hij valt om uit het niets binnen 5 minuten had hij het wel 7 keer. zelfs als hij stil zit gebeurd het. ik weet niet wat te doen. eten doet hij wel hij slaapt al weken zo niet maanden al veel meer. gisteren was hij nog wel aan het rennen maar heeft hij wel vaker die gekke 5 minuten. maar ik word hier bang van. moet ik me zorgen maken of nog aankijken? of is het toeval? :(
Laatst gewijzigd door lightning op do 18 nov 2010, 10:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Migudu
#1685042
In ieder geval zou ik naar de dierenarts gaan, want goed is het niet natuurlijk.
Het zou misschien (maar ik ben geen dierenarts) een middenoorontsteking kunnen zijn...
Maar omvallen, aan de bel trekken hoor!
Sterkte!

Groetjes,
Gerda
Door 202Spots
#1685065
Hoe oud is de kat? Maakt ie meow geluid voor dat ie omvald?
Heb je z'n al oren nagekeken?
Kan het zijn dat ie zich bezeerd heeft?
Of misschien kan het z'n hart zijn?
Alle katten slapen veel dus daar zou ik me niet heel druk over maken,
maar ik zou toch wel naar de DA terug gaan om te onderzoeken en eventueel foto maken.
Door lightning
#1685088
kat is 14 jaar oud geholpen. de laatste keer DA was niks te horen aan zijn hartje. nee hij miauwt niet vlak voor dat hij door zijn pootjes zakt. hij slaapt 80% van de dag als het niet meer is. ik zou niet weten waar hij zich an bezeert heeft. oren niks te zien. beide pupillen even groot houd zijn kop niet scheel valt alleen soms om naar de zijkant. alleen de achterhand. de laatste half uur niet meer hij slaapt. hij verhaart extremer als wat ik gewend ben van hem. hij heeft zelfs gebedeld tijdens eten bij ons om shoarma doet hij altijd als we shoarma eten. hij springt nog steeds met gemak ergens op zomder problemen. ik begrijp het dus niet. in totaal nu 9 keer gebeurd
Door Migudu
#1685093
Middenoorontsteking is ook niet altijd zichtbaar met het blote oog...
En kan heel zeer doen.
Echt even naar de dierenarts hoor.

Groetjes,
Gerda
Door lightning
#1685097
Migudu schreef: Middenoorontsteking is ook niet altijd zichtbaar met het blote oog...
En kan heel zeer doen.
Echt even naar de dierenarts hoor.

Groetjes,
Gerda
zou hij er dan geen last van hebben als ik aan dat oor zit dan of te hard zou zijn met dat oor?
Door Migudu
#1685100
Ik weet natuurlijk niet zeker dat dat het is, maar ALS het zo is, dan zit het dieper en kan alleen de da dat zien.
Of ze dan pijn hebben als je aan het oor zit, dat weet ik niet..

Groetjes,
Gerda
Gebruikersavatar
Door koekje
#1685102
als met 1 van je honden zoiets zou gebeuren, zou je er ook mee naar de dokter gaan, mss zelfs met spoed. waarom met je kat dan niet? is die je minder waard ofzo?
Door lightning
#1685104
koekje schreef: als met 1 van je honden zoiets zou gebeuren, zou je er ook mee naar de dokter gaan, mss zelfs met spoed. waarom met je kat dan niet? is die je minder waard ofzo?
hoef je me niet aan te vallen heb nooit gezegt dat ik niet naar de DA zou gaan laat maar topic mag weg
Gebruikersavatar
Door koekje
#1685110
ik val je helemaal niet aan. ik vraag naar een bevestiging van een gevoel van mij, dat je je dieren niet gelijkwaardig behandelt. en dat kan je dan idd bevestigen of weerleggen.
hij valt nu 9x in korte tijd ineens om. en jij vraagt je af of er mss iets ergens met hem aan de hand kan zijn...
Door lightning
#1685112
dan mag jij je gevoel wel eens even veranderen medisch word toch hier neer gezet ik stel een vraag en er word meteen gezegt dat ik mijn katten niet goed verzorg of iig niet dezelfde behandeling zou geven als een hond? sorry hoor maar die insinuaties houd ik niet van maar zoals gezegt topic mag gesloten worden of verwijderd. het vervolg zal dan niemand weten :'(
Gebruikersavatar
Door koekje
#1685118
zo te zien heb je zere tenen.

ik kan er nog steeds niet over uit waarom je je afvraagt of er iets mis is met je niet meer zo jonge kat als die ineens 9x omvalt. met een hond op leeftijd die ineens uit het niets 9x zou omvallen, was je vast ook naar de dokter gegaan en vrij snel.
tuurlijk mankeert die kat wat! wat kunnen wij vanuit hier ook niet ruiken, alleen wat suggesties doen (hartfalen, evenwichtstoornis die weer een symptoom kan zijn van iets veel ergers, etc).
er wordt je door 2 mensen voor mij al aangeraden op zeer korte termijn medische hulp in te schakelen, en jij roept dat hij pas nog bij de dokter is geweest.

je hebt nog steeds niet mijn vraag kunnen weerleggen of je wel adequaat handelt met je kat.
je gedraagt je alleen als slachtoffer en dat ik de grote boze wolf ben, omdat ik je een kritische spiegel voorhou. ik eet je niet op, ik vraag je wat.
en ik zeg nergens dat je je kat niet goed zou verzorgen, ik vraag alleen of je wel adequaat handelt.
Door Mevroi Kruim
#1685135
Eerlijk gezegd ben ik het wel met koekje eens, het bevreemdt mij dat je hier komt schrijven over zoiets ernstigs ipv linea recta naar de da te gaan. Je schrijft zelf dat de kat niet in orde is, ook al vinden ze niks in het bloed betekent dat nog niet dat de kat dus kerngezond is. Dat blijkt ook want hij valt af, verhaart en valt nu om. Negen keer achter elkaar zonder aanwijzbare oorzaak omtuitelen zou voor mij iig alarmfase rood wezen, dan zat ik echt niet op BP.
Gebruikersavatar
Door koekje
#1685141
Lighting, het boeit ook niet wat je van mij vindt, of ik van jou eventueel, of hoe ik jouw handelen inschat.
Wat wel belangrijk is dat de kat snel medische hulp nodig heeft, het liefst vandaag nog. Krijg je die niet van je normale DA en voel je je daar een beetje opgelaten, zoek dan snel een andere dokter. Iemand die het wel serieus neemt.
Je kat is een spoedgeval. Nog een paar dagen wachten kan er toe resulteren dat hij het mss niet overleeft, in het geval van bloedpropjes of hersenbeschadiging. Om 2 voorbeelden te geven.

Wij zijn hier geen artsen en voor diegenen die dat wel zijn, kunnen ook geen diagnose geven adv een stukje tekst.
Door Migudu
#1685166
Het vervelende van katten is, dat ze pas zo laat symptomen gaan vertonen, het zijn taaie rakkers die slecht pijn aangeven.

Echt verstandig om zsm naar de da te gaan hoor!

Nogmaals sterkte!

Groetjes,
Gerda
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door