Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door isabel2
#1683274
hoi allemaal,

een tijd geleden heb ik mij hier al aangemeld.
wodan mijn hond en rebbel de kat kregen toen nrv.

helaas vond ik dat wodan het er bar slecht op deed.
erg moedeloos, lui niet vooruit te branden.

en na een behoorlijke tijd geprobeerd te hebben zijn we gestopt.
ik moet zeggen dat ik het een behoorlijk gedoe vond ook, wodan wilde niet scheuren aan het vlees, en kon zelfs moeite hebben met de kippennekken, en het afwegen alles als het binnen kwam vond ik niet echt een prettig werkje.

nu wil ik graag KVV gaan voeren.

maar wat is goed en belangrijk ook nog eens leuk van prijs,
en hier in de buurt goed te verkrijgen?
Gebruikersavatar
Door essie74
#1684294
ik zou beginnen met een voorzichting 2% van het lichaamsgewicht, das ongeveer 240 gram per dag...

Liever nog 1.5 procent om te beginnen, bij voeren kan altijd nog, maar afvallen is wat moeilijker, is hij nu te zwaar en of juist te mager zou ik voor de 240 gram per dag gaan....

Waar woon je precies, welke regio?
Door isabel2
#1684836
wodan is goed op gewicht.

het is een franse bulldog met epilepsie..
daarom wil ik voor hem gewoon het beste...

ik woon in kampen...

hoe lang voer je dan 240 gram?
en hoeveel zou hij dan als hij er aan gewent is moeten krijgen?
Door evenstar
#1684884
Persoonlijk vind ik 240 gr weinig voor een Fransje zou dan ook niet minder gaan voeren of hij moet gecastreerd zijn.
De engelse hier krijgen 600 gr en wegen 21 kg.
Ik zou allerlei kvv door mekaar gaan voeren waarin geen graan/gluten zitten vanwege de epilepsie.
Door isabel2
#1685019
oke.
super bedankt.

hoeveel zou jij dan voeren?

hij krijgt nu nog wat brok...
maar wil weer helemaal over op vers.

ik wil mee gaan bestellen bij lupa.
zijn er ook complete maaltijden zonder granen?
Gebruikersavatar
Door essie74
#1685143
ik zou ook wat meer gaan lezen over epilepsie,

Zo uit mijn hoofd kan rund en vis een aanval triggeren, maar ik geloof dat Timmy op dit forum je hier meer over kan vertellen....

wellicht dat ik fout reken hoor maar een hond van 12 kg=1 % toch 120 gram x 2 %= 240 gram per dag? Of reken ik me nu totaal een verkeerd beeld aan?

Om te beginnen lijkt me dat toch niet fout? beter dan eerst iets minder, wordt de hond te schraal kun je altijd nog wat aanpassen toch?
Door isabel2
#1685280
oke dat had ik nog niet gehoort over vis en rundvlees.

misschien dat timmy hier zelf even kan reageren?
of andere mensen die honden met epilepsie gewent zijn
Door Jacqueline1968
#1687646
Als ik zo lees eten jullie honden wel veel, of die van mij zo weinig, dat kan natuurlijk ook  :D.
Gorby krijgt ca. 400gr kvv (cb-eend) gemixt met groente, vaak vers, soms gedroogd.
En hij weegt 40kg !!! en is super actief.
Hij is wat schraal, maar mooi gespierd.

Ik ben zelf wel erg gecharmeerd van de CB, ziet er goed uit, je ziet allerlei dingen erin, bloedvaatjes, levertjes, hartjes, en de hond doet het er erg goed op.

Gelukkig hoeft tie niet zoveel, want als we op vakantie gaan, moet het wel mee  ::)
Gebruikersavatar
Door essie74
#1687713
nou die van mij eten ook niet veel hoor, jesse is 60 kg en die krijgt 650 gram KVV en daar doet hij het goed op, magerder moet hij niet worden en dikker ook niet!

We lopen gemiddels 1.5 uur los per dag en kan hij doen wat hij wil en 2 a 3 korte rondes van een half uurtje minstens!

Het verschilt gewoon per hond dus....
Door isabel2
#1732570
nou gisteren de bestelling binnen gekregen.

het eerste wat hij kreeg stond geen merk op, het was een worst van 250gr.
maar hij vond het heerlijk. (heeft het gedeeld met de kat)
Door AussieSue
#1732670
Wij voeren al een hele tijd Lotgering..Bindy doet het daar erg goed op, het is alleen vrij vet en je moet dus echt niet teveel geven. Het is goedkoop 0,65 voor totaal voer met pens 500 gram minimale afname voor bezorgen is  1 krat = 36 "worsten"van 500 gram. Mijn kat vond het ook erg lekker. Er is ook nog meer keus aan ander vlees dus je kan het ook combineren.
Bindy weegt 11 kilo en met een stuk van 500 gram doe ik 3 dagen...in het begin gaf ik meer maar ze werd echt dikker ondanks het fietsen en rennen door het park en de behendigheid...
Nu combineer ik het met barf.

Succes!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door