Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Biancatje88
#1684041
Kenzi is ineens een moeilijke eter geworden.
Ik dacht eigenlijk dat het aan de warmte lag, maar nu is die echte hitte toch wel weg en heeft ze het nog! Ineens lust ze bijna niets meer. Terwijl ze tot nog geen maand geleden echt alles at. Ik kon het amper neerzetten en het was al op. Terwijl ze nu haar neus er voor ophaalt en me aankijkt met een blik van: "dit noem je toch geen eten?".

Nu heb ik zelf het idee dat ze aan het puberen is, ze is nu 10 maanden, en dat ze gewoon even aan het testen is in hoe ver ik er in mee ga. Maar ik heb hier echt geen zin in, en wil er ook niet in mee gaan. Want als ze echt honger heeft zal ze toch wel eten lijkt mij?
Ik denk dat de beste oplossing is om haar eten weg te pakken als ze het niet op eet, en op een later tijdstip nog eens proberen? Maar hoelang houd ik dat vol? Stel dat ze niet eet voor 1 dag of langer, wat dan?
Door *Natasja*
#1684048
Is ze al loops geweest? Zoniet, dan heb je kans dat dat er aan zit te komen en dat dat de reden is. Daarnaast zou het kunnen dat ze gewoon minder nodig heeft, omdat de grootste groei er uit is. Hoe vaak per dag voer je? En hoeveel weegt ze en hoeveel eten krijgt ze?
Door Biancatje88
#1684300
Ze is een dikke 2 maanden geleden al loops geweest, dus dat kan het niet zijn..

Kenzi is 10 maanden, weegt 19 kilo en krijgt 500g per dag.
Normaal gesproken krijgt ze 2x per dag eten. Maar als ze smorgens dus niet eet, probeer ik het smiddags ook nog eens.

Maar ik denk wel dat ik nu zou kunnen overschakelen naar 1x per dag eten geven hoor.
Door *Natasja*
#1684378
Biancatje88 schreef: Ze is een dikke 2 maanden geleden al loops geweest, dus dat kan het niet zijn..

Kenzi is 10 maanden, weegt 19 kilo en krijgt 500g per dag.
Normaal gesproken krijgt ze 2x per dag eten. Maar als ze smorgens dus niet eet, probeer ik het smiddags ook nog eens.

Maar ik denk wel dat ik nu zou kunnen overschakelen naar 1x per dag eten geven hoor.
Dikke kans dat ze schijnzwanger is  ;) Is ze misschien ook wat lusteloos?

Ik zou inderdaad sowieso overschakelen naar 1 keer per dag voeren.
Door Biancatje88
#1684384
Nu nog schijnzwanger? Is dat normaal niet na de loopsheid, of een paar weken erna? Want het is echt al 2 en een halve maand geleden..

En ze moet maandag gesterilieert worden, kan dat dan wel? Want ik wil niet dat ze zo blijft natuurlijk.
Door *Natasja*
#1684409
Biancatje88 schreef: Nu nog schijnzwanger? Is dat normaal niet na de loopsheid, of een paar weken erna? Want het is echt al 2 en een halve maand geleden..

En ze moet maandag gesterilieert worden, kan dat dan wel? Want ik wil niet dat ze zo blijft natuurlijk.
Kan volgens mij prima dat ze nu schijnzwanger is. Ik zou de sterilisatie even uitstellen tot ze weer helemaal zichzelf is. Een hond die slecht eet, om wat voor reden dan ook, laat ik geen operatie ondergaan.
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#1684428
Even niets minder eten geven?

en dan inderdaad 1 x per dag.

Moet je langzamerhand niet naar de 2 % gaan?
Door ulla
#1684518
Schijnzwangerschap treed enkele weken na de loopsheid op.
Als ze 2 1/2 maand geleden loops is geweest, en ze zou gedekt zijn had ze nu pups gehad, dus de zwangerschap zou over zijn.

Steriliseren doe je het beste tussen 2 loopsheden in, dus nu zou prima kunnen,maar overleg met je da is natuurlijk prima. ;)
Door *Natasja*
#1684787
ulla schreef: Schijnzwangerschap treed enkele weken na de loopsheid op.
Als ze 2 1/2 maand geleden loops is geweest, en ze zou gedekt zijn had ze nu pups gehad, dus de zwangerschap zou over zijn.

Steriliseren doe je het beste tussen 2 loopsheden in, dus nu zou prima kunnen,maar overleg met je da is natuurlijk prima. ;)
Ik heb altijd begrepen dat schijnzwangerschap eigenlijk "schijnbevalling" is, en dus 9 weken na de loopsheid optreedt. Teefjes lopen vaak niet voor niets met zogenaamde puppies te sjouwen tijdens de schijnzwangerschap, toch?
Gebruikersavatar
Door de Meiden
#1684934
Schijnzwangerschap kan ook langer aanhouden hoor.
Ik heb weleens gehoord ,als een teefje wordt gecastreerd als ze schijnzwanger is ,ze altijd heel aantrekkelijk blijft ruiken voor reuen, of het waar is weet ik niet..
Meestal is 100 dagen na de loopsheid de mooiste tijd voor een castratie, is de boel binnen zoveel mogelijk op rust.
Er bestaat ook een mogelijkheid dat ze een baarmoederontsteking heeft, kan ook zonder dat ze vloeit of meer drinkt e.d..
Door Biancatje88
#1685017
Nee, dat heeft ze niet want daar is ze 2 of 3 weken geleden nog uitgebreid op getest bij de DA, dmv echo en bloedonderzoek. Want daar ben ik zo bang voor!
En toen hebben we ook meteen de afspraak van morgen gemaakt om te steriliseren. Maar ik vraag morgen eerst aan hun of ze het een goed idee vinden of toch liever nog even wachten..
Door Biancatje88
#1686101
Kenzi is toch gesteriliseert vandaag. Ben haar net op gaan halen, ze is echt nog verschrikkelijk zielig nu en heb echt medelijden.. :'( Maar alles is heel goed gegaan en er was nergens iets op aan te merken, gelukkig! Nu maar hopen dat ze snel weer herstelt.

Vanmorgen toen ik daar kwam eerst de situatie uitgelegd en de DA vond dat er niets verontrustends aan de hand was, en dat we gewoon de operatie konden laten door gaan. Ook dat ze zo slecht eet kon te maken hebben met de warmte. Ze hadden al verschillende hondjes gehad met diarree, braken en slechte eetlust, die verder niet ziek waren. Dus dat heeft me ook al gerust gesteld.

Nu laat ik haar vooral goed rusten, zodat ze weer op kracht kan komen.
Door Mevroi Kruim
#1686214
Beterschap voor Kenzi!

Tja, ik vind een hondje dat braakt en diarree heeft en geen eetlust is wel ziek, maar ik ben dan ook geen dierenarts  :P

Het kan idd best wezen dat Kenzi ofwel last heeft van de warmte ofwel idd teveel krijgt en daardoor gaat miepen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door