Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Too
#1683607
T is niet zo heel schokkend maar Catoo heeft inmiddels al een week of 6/7 een korstje boven haar oog [in t dun behaarde deel]
T is oorspronkelijk ws een knok-wondje zonder ontsteking, door steeds te krabben wanneer t bijna dicht en over is .. verandert er niks
Ik heb al s de 'rijpe korst' weggehaald, dat was t ook niet..

Van mij mag ie wel s weg... 'too is een manisch poetser, echt dwangmatig, dus veel zalfjes en dingen zullen haar alleen maar stimuleren ben ik bang.

K heb propolis zalf in huis, da's heel smerig en natuurlijk de nodige calendula-, echinaforce-zalfjes

Tips??
Door Limpy
#1683781
bach-rescue zalf om de jeuk weg te nemen opdat ze minder manisch poetst? de crab-aplle erin zou de plek rustig moeten maken...

(smeer ik ook regelmatich op jeukplekken bij de katsels)
Door Too
#1684224
Nóg langer  :D

k denk dat dat ook t enige is maar k wordt er soms een beetje sip van
zalfje wordt t ook niet heb ik net gezien: als zelf niet poetst wordt ze in de houdgreep genomen door d'r dikke vriendin en die knaagt dan ook even de harde stukjes weg  >:(

T zal wel een keer echt dichtgaan
Door Borke
#1684230
Bach rescue gel is het enige wat ik tegenwoordig bij (onze hond) Sofi gebruik.
Sofi lijkt wel een kat, is een enorme poetser en ieder zalfje likt ze er af en dan blijft ze maar likken, waardoor het helemaal niet geneest. Alleen die rescue gel, die werkt verkoelend, daar blijft ze dus gewoon van af.
Dus ik zou dat eens proberen, ook fijn spul als je zelf in de brandnetels hebt gegrepen  :)
Door Too
#1686201
Mwah, de korst is weer verdwenen maar t blijven 2 vurig rode plekken , dat heb ik al eerder gezien
Poes heeft er geen last van, je mag er best aan komen

Ze vindt rescue iig niet zo stinken als bv propolis : dat moet onmiddellijk wegwegweg,
rescue mag best een kwartiertje blijven zitten ;)

Ik denk trouwens dat ze t ook wel openkrabt,
als rechtgeaarde neuroot poetst ze niet alleen veel maar stopt ook midden in een actie om s even te scratchen
-zeker als ze t ineens niet meer weet is t poets of krabbel[ heet dat oversprong?]
Laatst gewijzigd door Too op ma 19 jul 2010, 17:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Too
#1698341
Update:
t lijkt nu nagenoeg weg te zijn, t is nog wat rose maar niet meer korsterig en vurig rood!
Combinatie van rescuezalf en -drup mét een half uurtje gedwongen afleiding [spelen en heel makkelijke trucjes] zodat eea een beetje kon inwerken voordat ze aan de poets begon..
Door Borke
#1699679
Too schreef: Update:
t lijkt nu nagenoeg weg te zijn, t is nog wat rose maar niet meer korsterig en vurig rood!
Combinatie van rescuezalf en -drup mét een half uurtje gedwongen afleiding [spelen en heel makkelijke trucjes] zodat eea een beetje kon inwerken voordat ze aan de poets begon..
Fijn dat het geholpen heeft!
Die rescue - ik neem altijd de gel - die trekt snel in en ruikt niet en is zo ideaal voor honden en katten die erg poetserig zijn  :biggrin2:
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door