Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Evie
#1684150
Hallo

Ik ben al aan het zoeken geweest maar kan iets vinden. Maar weet iemand hoe of je met de cm (lengte, breedte, hoogte) uit kunt rekenen hoeveel kilo er in de vriezer kan?
Door Benjy en Misty
#1684161
Het moet ergens staan dat weet ik wel maar waar???

Vaak staat op de vriezer zelf ook hoeveel erin kan. Bij mij helemaal links onder in de vriezer zelf. Misschien aan de achterkant van de vriezer.
Door Too
#1684164
Staat inhoud niet op t typeplaatje?

lxbxd van binnenkant  ;) geeft t aantal liters

Deel je dit door 3 dan heb je ongeveer t aantal kilo's barf dat kwijt kunt, karkassen vragen meer ruimte dan keurige blokken spier
Door Evie
#1684176
Ik heb hem nog niet.  :( Ik kan hem morgen ophalen maar heb besteld bij Tonny. En er is nog het een en ander op komst..... Dus nu heb ik de beste mensen gebeld of ze hem even op wilden meten. Op internet staat alleen groter als 90 cm breed en hoogte tussen 85 en 120 dus daar kun je alle kanten mee op. Dus ben nu bang dat ik het  alsnog allemaal niet kwijt kan

Maar stel nou dat hij 100 breed is en 90 hoog en 80 diep (hypothetisch he) dan kom ik uit op 100x90x80=720000
Dat zijn toch niet de liters?
Door Nadia
#1684196
nee, volgens mij is dat dan 72 liter. Dat moet je dan weer delen door weet ik veel wat. Je zit dat je van cm, kubike cm moet maken.
Ik rekende ook zoals jij dat doet en trekt er dan een aantal nullen vanaf :P
er staan nog meerdere topics over..
Door Evie
#1684203
Nou ik heb de maten: 127x85x60,5. Dit zijn wel de buitenmaten maar dan hou ik wel iets minder aan met de liters.
Ik heb net gezocht op internet en dan zou het lxbxh zijn voor cm3 en dan delen door 1000 zou liters zijn. Maar dan zou dit een vriezer zijn van 650 liter. Mmmmm lijkt me heel erg veel. Zo ja dan heb ik dus een heelee grote vriezer voor 30 euro. Helaas wel een ouwetje
Door Evie
#1684225
nee erg he? ik zag redelijk grote vriezer staan voor paar tientjes.. ik denk zo! die is van mij. voor noodgevallen ookwel grote leveringen genoemd  ;D ;D
Door Evie
#1684247
Ik zal straks de andere vriezers even opmeten. Ik weet van 1 hoeveel liter hij is. Ik heb de maten net gemeten langs de eettafel maar hij is volgens mij heeeeeel groot  :o
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1684667
127x85x60 = 647,7 liter idd, goed voor een kilo of 250kg barf  :D
Das mooie flinke vriezer!
Wij hebben hier ook zo'n grote, die is alleen wat minder diep/breed, maar wel wat langer, ideaal om veel vlees te bewaren.
Door Evie
#1684674
Dat is wel een hele grote vriezer he?  :o :o
Ik schrik ervan. .... ben heel benieuwd en hoop dat hij niet te veel stroom trekt want zo'n grote vriezer is natuurlijk wel heel verleidelijk om veel in te slaan...
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1684691
Evie schreef: Dat is wel een hele grote vriezer he?  :o :o
Ik schrik ervan. .... ben heel benieuwd en hoop dat hij niet te veel stroom trekt want zo'n grote vriezer is natuurlijk wel heel verleidelijk om veel in te slaan...
Ja idd, das geen mini, wel een gaaf maatje!
Het stroomverbruik hangt vooral af van het Label, een label A of A+ is het zuinigste. B, C iets minder en D, E, F nog minder zuinig.
Vaak speelt de leeftijd ook wel wat mee.
Als je echt wil weten wat ie verbruikt kun je eens een energiemeter tussen zetten en opmeten, dan weet je of het de moeite waard om constant aan te hebben.
Door **Jolanda**
#1684711
Nou...ik denk dat je er bij een vriezer niet zomaar zo vanuit mag gaan.
Ik heb een vriezer van soortgelijke afmeting en daar past never nooit 250kg vlees in, anders had ik geen vrieskist van 1,60lang erbij gekocht ;)
Ik schat dat ik zo'n 70kg-80kg in de kleinere vriezer krijg. ;)
Door TMG1961
#1684796
May Linn schreef: 127x85x60 = 647,7 liter idd, goed voor een kilo of 250kg barf  :D
Das mooie flinke vriezer!
Wij hebben hier ook zo'n grote, die is alleen wat minder diep/breed, maar wel wat langer, ideaal om veel vlees te bewaren.
Heb je wel de binnen maten gemeten, want die zijn meestal toch een stuk minder.

Dit zijn de maten van de vriezer van mijn zuster die een straat verder woont. Was er gisteravond even en heb effe boekje nagekeken
afmetingen (hxbxl): 88.5x134.5x66 cm
netto inhoud vriesruimte: 287 liter
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door