Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door TMG1961
#1682205
Zojuist heeft Pixie haar eerste eendennekje gehad. Had het wel eerst wat platgeslagen aangezien het de eerste keer was. In het begin had ze zo iets van was dat voor iets baas? Is dat eetbaar? Na even voorzichtig eraan gelikt en geknabbeld te hebben had ze het toch door en ging ze er mee naar buiten. Ze heeft het helemaal met smaak opgepeuzeld, niks schrokken maar netjes rustig alles opgegeten. Er zat zelfs nog wat groente bij, blaadjes die op de grond lagen, heeft ze ook maar mee opgegeten.

Heb er een filmpje van gemaakt. Afbeelding
Laatst gewijzigd door TMG1961 op do 15 jul 2010, 12:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Door TMG1961
#1682230
Irish schreef: Stuk nettere eter dan mijn mechelaartje!
En wat een mooie windvangers heeft ze :smitten:
Het verbaasde mij ook dat ze zo rustig at, normaal is ze meer van het hap slik weg werk.
D'r windvanger zijn maatwerk, kost wel iets maar dan heb je ook wat  :biggrin2:
Door TMG1961
#1682315
Helaas is het eendennekje er na ruim 2 uur weer uitgekomen. Ging even een klein stukje lopen zodat ze kon plassen/poepen en opeens kwam alles er weer uit. Enigste wat ze gehad heeft waren een paar kleinen stukjes appel ter grootte van 1cm tijdens lopen.

Morgen weer een nieuwe kans, heb nog een ontdooid nekje in de koelkast liggen. Lekker vindt ze het in ieder geval. Kan het trouwens zijn dat ze het weer uitgebraakt heeft omdat ze er nog niet helemaal aan gewend is? De KVV die ze vandaag gehad heeft was geen probleem, die heeft ze vanaf vandaag gewoon rauw zonder gekookt water.
Laatst gewijzigd door TMG1961 op vr 16 jul 2010, 00:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Door **Jolanda**
#1682799
Kijk, dat is het betere werk. :)
Ben je niet trots op haar!? Ze doet het toch super zo! En hoe spannend was het wel niet!? (over 3 weken vind je het nog super leuk maar minder spannend ;) )

Het kan zijn dat de nek niet lekker op de maag lag, dan komt het er dus gewoon weer uit. Wanneer dit nou kort na het eten gebeurd kan het zijn dat ze hem weer opeet, is geen probleem en kun je gerust toestaan.

Kvv kun je nu indd wel geven zonder het te overgieten....is toch wel leuk he dat vers voeren? :D :biggrin2:
Door Nadia
#1682809
Eend is ook relatief vet! Daar kan het ook aan liggen. probeer anders morgen eens kwartelkarkas.. dat zal vast beter gaan.. dr maagje moet dr nog aan wennen..

Maar ze eet HEEL keurig! Knappe Pixie!
Door TMG1961
#1682862
Ben heel trots op haar. Had verwacht dat de eendennek gelijk afgeslikt zou worden, ze is meer van het hap slik weg werk. Is wel fijn om haar zo te zien genieten van haar eten. Nu alleen nog een grote vriezer scoren.

Zal eens kijken of ik een kwarteltje van de hoop afkrijg. Kan de rest toch gewoon weer terug in de vriezer gooien als het een beetje ontdooid is?
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#1682914
Ja hoor dat kan prima. Ik zou dan gelijk de hele hoop een beetje verdelen, dan hoef je niet steeds alles te ontdooien om er een of twee af te krijgen  ;)
Ze eet echt keurig hoor; super!  :)
Door TMG1961
#1682959
Inge en Bono schreef: Ja hoor dat kan prima. Ik zou dan gelijk de hele hoop een beetje verdelen, dan hoef je niet steeds alles te ontdooien om er een of twee af te krijgen  ;)
Ze eet echt keurig hoor; super!  :)
Heb er 2 stukjes vanaf en de rest ligt al weer in de vriezer. Straks even opnieuw er uit halen en dan gelijk in porties verdelen zodra ze enigszins van elkaar te halen zijn.
Door TMG1961
#1683067
Poging 2. Zojuist een kwarteltje gegeven, kwa gewicht is het niets, voor de lol even gewogen en meer dan 45 gram was het niet. Ze wist nu direct wat ze moest doen, begon gelijk te eten en even later was kwartel naar binnen gewerkt.

Nu even afwachten of dit binnen blijft en dan krijgt ze vanavond het andere stuk kwartel. Is niet echt veel, meer een snack, maar je moet als pup van 5 maanden toch ergens mee beginnen als je nog nooit gebarft hebt. Lekker vond ze het wel  :biggrin2:
Door Nadia
#1683174
kwarteltjes zijn ook mini :) Is leuk om nu als pup eens te geven voor de fun. maar daarna niet meer ;)
en je hebt weer wat afwisselen.
Door TMG1961
#1683456
Het kwarteltje is er netjes in gebleven  :biggrin2: Straks krijgt ze het andere stuk. Morgen nog eens een eendennekje proberen. Hoe lang voordat je het geeft haal je iets uit de koelkast? Ik haal de KVV nu ongeveer 1 uur van te voren eruit, maar het is vaak nog vrij koud. Wat ik dan doe is de bak even in warm water uit de kraan zetten totdat de inhoudt niet meer echt koud is.
Door Limpy
#1683501
Denk dat je met nek hetzelfde kunt doen hoor!

Leuk filmpje van een mooi puppekind! (zei ik met grootoorkatten ;D)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door