Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Sabien84
#1682575
Sinds een week of 2-3 krijgen Pipa en didi KVV. Tussendoor gaf ik al regelmatig kippenvleugeltjes zodat ze aan het idee van bot konden wennen, en zodat de maag daar ook al een beetje op voorberijd werd. Dinsdag is het vlees binnen gekomen dus vanaf deze week krijgen ze 3 keer barf en 4 keer kvv. Maar nu is er een probleem. Didi wil niet meer eten. Ze trekt haar neus op voor alles. Gister zelfs voor kvv. Het eitje gister, en vandaag de tonijn uit blik eet ze wel. Maar verder eet ze niks. Dinsdag was ze wel haar vlees aan het 'begraven' onder haar lapje (ze heeft een sabbel lap ivm dwangmatig sabbelen)

Ik heb al geprobeerd het vlees te voeren (dus vast houden) ik heb geprbeerd het vlees fijner te maken, dus geen grote kouw stukken, we hebben haar al apart gezet (pipa niet in de buurt)

Ik wil graag weten walke truckjes ik nog meer kan toepassen. Zou er wel een beetje van balen als ik het bij haar alleen bij kvv kan houden. Pipa eet zo nog toe wel goed (al laat ze nu wel het stukje ree liggen, maar de eendennek en de vis is helemaal weg)
Gebruikersavatar
Door essie74
#1682741
tja er zijn mensen die al meer ervaring hebben opgebouw, ik heb hier twee honden, eentje BARF de andere weigert...geen eten ook goed, twee dagen ook goed, drie dagen ook, staat alleen heel erg hard te piepen en is in een soort van paniek dat hij het niet begrijpt.

Nou zijn wij hier wel van de hardere aanpak maar zelf wij zijn er mee gestopt het te proberen en zijn nu voor de KVV variant gegaan......

Geeft de burger geen moed dit verhaal maar blijkbaar is het voor sommige honden niet weggelegd?

Sterkte,

Esther
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1682819
Hoe vaak per dag voer je? Misschien zit ze wel vol?????
Ik heb er hier eentje lopen die jammer genoeg 2 maanden begon te staken, maar dat kwam waarschijnlijk door onze verhuizing. In het begin voelde ik me vreselijk rot dat ze niet wilde eten, maar kreeg ook wel in de gaten dat ze mij voor de gek hield. Ik ben het bottenwerk gaan malen en heb het tot 3 keer toe aangeboden. En dat was echt aanbieden, niet met 5 minuten aan beginnen......weghalen en de volgende dag een nieuwe poging, en zo deed ik het met de KVV ook wat ze een poosje heeft gehad.
Als je hond verder in orde is, geen medische klachten heeft zou ik het ook zo doen.
Is het een reu of een teef? kan ook nog iets hormonaals zijn. Bantu eet namelijk rondom de loopsheid ook slecht
Door Sabien84
#1682833
Vol kan ze niet zitten wand ze heeft de afgelopen 2 dagen alleen haar rouwe eitje, en 2 eetlepels tonijn uit blik op... Gister begon ze euiteindelijk wel aan de eendennek te knagen. Ze heeft ongeveer 1/3 opgegeten. en het hertenvlees wou ze helemaal niks van hebben (pipa overigens ook niet) Wat wel raar is bedacht ik me vannacht. De eerste keer dat ze barf kregen was dinsdag, en dat was met kippen vleugels. Die hebben ze eerder ook gehad...

Hormonen zullen het denk ik niet zijn. Onze 2 dames zijn allebij geholpen
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1682875
Sabien84 schreef: Vol kan ze niet zitten wand ze heeft de afgelopen 2 dagen alleen haar rouwe eitje, en 2 eetlepels tonijn uit blik op... Gister begon ze euiteindelijk wel aan de eendennek te knagen. Ze heeft ongeveer 1/3 opgegeten. en het hertenvlees wou ze helemaal niks van hebben (pipa overigens ook niet) Wat wel raar is bedacht ik me vannacht. De eerste keer dat ze barf kregen was dinsdag, en dat was met kippen vleugels. Die hebben ze eerder ook gehad...

Hormonen zullen het denk ik niet zijn. Onze 2 dames zijn allebij geholpen
als ze na 2 dagen toch ook aan haar eendenek begint, zou ik het even volhouden. Aanhouder wint ;)
Niet eten, weghalen en volgende dag weer aanbieden.
Ik zou wel niet TEveel af gaan wisselen in het begin, als je al weet dat ze misschien moeten wennen
Gebruikersavatar
Door lauraV
#1682934
ja ben t helemaal eens met monique .
hier hadden toen we net barften (na een week of 4 ) een periode dat ze weinig aten , alsof ze voldaan waren ...
heb hun porties kleiner gemaakt en 2x per dag aangeboden , wilde ze niet eten jammer dan ....
als beginnende barfer ben je toch al zo bezorgd of ze wel alles binnen krijgen  :-[
maar de aanhouder wint , 4 dagen hadden ze t volgehouden waarna ik de gehalveerde menu`s opgevoerd heb tot een normaal menu  :biggrin2:
het zijn hier nog een beetje barfmietjes , moet alles nog klein knippen , maar daar heb ik me bij neer gelegd zolang ze maar netjes t bakje leeg eten ;)
Door Sabien84
#1686750
pfff, mevrouw wil echt niet. Ze heeft gelukkig wel al weer 2 dagen kvv gegeten. Vandaag stond weer Barf op het menu. Gewoon weer simpel kip en paard. Kip kregen ze hier voor al vaker, maar ze wil het echt niet.

Met wat voor een keuken apparaat kan je botjes fijn malen? Misschien dat ik dat van didi dan maar eerst ga doen. Misschien wil ze dat wel, maar moet ze gewoon aan de smaak wennen. Ik weet het niet...

Ze doet ookzo gek met eten. Ze gaat op een klein afstandje voor de bak liggen. Waar ik de bak ook neer zet.

Nu wil ik eigenlijk dit net zo lang blijven aanbieden tot ze het wel eet. Kan ik de portie van vandaag dan gewoon in de koelkast doen? Of morgen een nieuwe portie ontdooien?
Gebruikersavatar
Door lauraV
#1686755
de portie van vandaag kun je morgen rustig geven , en eventueel overmorgen ook  ;)
ik zou t wel ff afdekken in de koelkast
Door Sabien84
#1686766
heb net de kip(en paard) heel erg fijn geknipt. Dat heeft ze nu allemaal op. Paard heeft ze 2 happen op. Meer wil ze echt niet. Dus alles heel fijn geknipt, en goed door elkaar gehusseld, maar mevrouw weet precies de stukjes kip eruit te vissen... >:(
Door anneke62
#1686771
Je schreef dat ze wel tonijn uit blik wil, misschien een idee om daar een klein lepeltje van mee te mengen? Of sardientjes uit blik, ook zo'n lekker smaakmaker? Ik weet hoe je je voelt hoor, ik heb hier ook zo'n miep met eten, helemaal gek werd ik ervan in het begin ;D ;D Nu geef ik hem nog maar één keer per dag, bied het aan, als hij dat niet gelijk gaat eten dan gaat het na een paar minuten weer terug de koelkast in en is hij de volgende dag weer aan de beurt. Verder zorg ik ervoor dat hij op dat soort dagen geen extraatjes krijgt, om zijn hongergevoel te stimuleren voor de volgende dag. Dit werkt bij ons nu wel goed!
Door Sabien84
#1687057
Dat met tonijn heb ik geprobeerd. Maar dan staat ze net zo lang in die bak te likken tot er geen stukje tonijn meer in zit.
Gister hadden ze verse visjes van de markt gehad. Pipa peuzelde ze binnen een menuut op. Ze vond het echt heerlijk. Didi.... ::)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door