Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door DJ_Doerak_Tucker
#1682141
Voor Doerak heb ik een nieuw menu gemaakt, hij heeft de laatste tijd regelmatig last van grote stukken opgehoopt verteerd bot in zijn ontlasting wat pijn veroorzaakt bij het poepen. Er zitten echt stukken in wat alleen uit droog poeder bestaat, voor de rest mooie ontlasting. Ik heb al gebrobeerd meer spiervlees of orgaan ernaast te voeren, soms gaat het goed, soms weer niet. Nu een menu aan de hand van het NRV model, minder bot meer van de rest. Zie hier:

Naam van de Hond   Doerak  
Gewicht   18  kg
Perc. per dag (t.o.v. gewicht)   2,5  %
Behoefte per dag   450  gram
Behoefte per week (7 dgn)    3150  gram

Percentages:      35 % vleesbot
                          40 % spiervlees
                          15 % orgaan
                          10 % vis

Dit moet het menu worden:

Zo. 367 gr parelhoenkark. + 118 gr rundernier
Ma. 420 gr rund.spiervl. + 118 gr kip.hart.
Di. 367 gr haaskark. + 400 gr pens (pens is niet in de percentages meegerekend! Dit is eigenlijk extra.)
Wo. Biogarde + eitje
Do. 367 gr eend.rugstuk + 118 gr. kip.lever
Vr. 420 gr. hertsp.vl + 118 gr lamsnier
Za. Makreel of zalm + 420 gr. rund.spiervl.

De lever zal om de week gegeven worden, en de ene week vervangen worden door een andere orgaansoort.

Is dit wat?
Laatst gewijzigd door DJ_Doerak_Tucker op do 15 jul 2010, 12:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Hanny
#1682503
Ik zou de hoeveelheid vleesbot over alle dagen verdelen.
Je schrijft, dat het botgedeelte problemen geeft, daarom zou ik dus de hoeveelheid verdelen en niet zoals je nu van plan bent in drie keer geven.

Hanny
Door DJ_Doerak_Tucker
#1682722
Dat zou nog een optie zijn inderdaad. Het botwerk wordt dan wel heel klein, en dat is nou juist zo jammer. Maar ik snap het idee wel, hij krijgt nu natuurlijk nog steeds veel bot op één dag... Dat ik dat zelf niet zag ;)
Door Lizzy
#1682922
Als je hond last heeft met ontlasten, dan doe je er toch verstandig aan om het bot te verdelen over de week. En natuurlijk om groenten te geven.
Door DJ_Doerak_Tucker
#1683061
Oké, bedankt voor de tips! Ik dacht ik voer minder bot, maar natuurlijk moet ik die hoeveelheden wel over de week verdelen... :doh: En groente ga ik ook weer toevoegen, ze krijgen wel af en toe wat maar dit zal ik weer opvoeren naar regelmatig ;).
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door