Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door Angelique
#1681422
Er kan best iets hebben ingezeten wat niet zo goed valt bij jouw honden. Hier ooit ook eens 1ste keer lam/rijst vonden ze allemaal lekker en viel bij iedereen goed, 2de keer was de partij zo vet dat een aantal er letterlijk kotsmisselijk van werden en ze vonden het ook letterlijk niet te vreten. Stabiliteit in kwaliteit dus wat mij betreft een 0.
Ik zou er ook zeker een mailtje naar de fabrikant aan wagen.
Door Ons Elftal
#1681760
Mijn honden krijgen al ruim anderhalf jaar lang 's morgens Smuldier. Is ongeveer 25% van hun dagelijkse hoeveelheid. Niet de versie uit de winkel, maar de rollen vanaf de fabrikant. Vleescompleet glutenvrij.
Ze zijn er nog nooit ziek van geweest.

Wel zijn er twee weken geleden twee ziek geweest van geitenvlees. Terwijl ik al het vet er af gesneden had (en maar de helft over hield  :()
Door moniqueo
#1681928
Hier kregen ze ook altijd smuldier,ook wel andere kvv,heb het nu al een paar keer gehad en wil echt het risico niet meer nemen.
1 keer tot daar aan toe,iets klopt er niet ondanks dat ik nog nooit klachten hebben gehad over smuldier. :-X

Heb het uitgeprobeerd en het was duidelijk smuldier.

Heb een mailtje gestuurd naar smuldier en mijn verhaal daar neergezet en gevraagd of er iets verandert was aan
de samenstelling,heb ook vermeld waar ik het kocht en van welke smuldier ze ziek werden.
Heb vermeld dat een tevreden klant nu toch een beetje verontrust is dat haar hondjes ineens ziek worden van het eten
van smuldier.
Laatst gewijzigd door moniqueo op wo 14 jul 2010, 22:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ons Elftal
#1681974
[quote="Tossi"]

en wil echt het risico niet meer nemen.

[/quote]

Je hebt gelijk hoor. Zou ik ook niet doen als je er zo duidelijk de vinger op kan leggen.
Door Bullmastiff gek
#1682228
Heb je al bericht gehad van , smul?
Hier voer ik het ook dagelijks, heb tot op hede nog niks gemerkt,, ik weet wel dat er op het moment door het warme weer veel honden diaree hebben, maar zou dat nu echt door de smul komen,, ik bedoel heb je iets geroken, of was de kleur anders?

Het enigste wat me wel opvalt,  is dat Kay onze herder(full-time Smul) vreselijk blijft verharen, en sinds kort heeft ie gewoon bruinige vlekken /haren die door zijn zwarte dek komen, vind het heel raar, iemand hier misschien een verklaring voor, zou dat nu ook door de Smul komen.
Ontlasting is wel goed.
Door moniqueo
#1682304
Heb net antwoord gekregen van smuldier,i.v.m vakantie kan mijn mail niet beantwoordt worden,na 22 juli krijg ik antwoord.
Het antwoord zal ik dan hier neerzetten.

[quote="Bullmastiff gek"]
Balen zeg, heb net weer zes pakjes gehaald, mijn man zei gelijk, kliko in,, en ga ook Kay  maar weer  Carnibest geven , Mack krijgt al altijd Carnibest..! 
[/quote]

Slimme man,die van mij was ook overtuigd dat het aan de smul lag,hij heeft vakantie en heeft het zelf gezien dat Vigo ziek werd van de smul.
Die dag heb ik Vigo ook niet los laten lopen,om zeker te weten dat hij niks van de straat opvrat.
Laatst gewijzigd door moniqueo op do 15 jul 2010, 13:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Bullmastiff gek
#1682358
Yep,, ze gaan de kliko in zodra de containers weer worden geleegd,,
Heb net maar weer wat Carnibest bijgehaald,,,    alleen de  rode was op,, en ik moet echt de kilo worsten hebben,, want het zet anders geen zoden aan de dijk,, dus nu hebben ze zelfs de Biologische variant,,, hebben ze weer mazzel dankzij manlief ;) ;)
Gebruikersavatar
Door Madera
#1682383
Het ligt ook aan de hond, de ene hond krijgt kramp van het ene voer de andere van het andere. Luck had dat vroeger altijd als hij Rodi rund en groenten had gegeten, halve dag later kon ik dweilen zeg maar....
Door moniqueo
#1682387
[quote="*marianne*"]
Het ligt ook aan de hond, de ene hond krijgt kramp van het ene voer de andere van het andere. Luck had dat vroeger altijd als hij Rodi rund en groenten had gegeten, halve dag later kon ik dweilen zeg maar....
[/quote]
Het punt is
Laatst gewijzigd door moniqueo op wo 29 jun 2011, 01:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Bullmastiff gek
#1682416
Ik heb gelukkig twee verkooppunten hier in de buurt, dus kan aan Carnibest, Kivo, Energique, Haaksbarf, Duck komen.
Hier krijgen ze ook wel eens bijvoorbeeld een diepvrieskip van de Aldi,, dat is eigenlijk een complete maaltijd, want de organen zitten los in een zakje in de kip.
Kip weegt rond de 1200 gram en kost dacht ik rond de vier of vijf euro, als je een markt in de buurt hebt kun je ook proberen of je bijv, kippenekken kan krijgen, is ook prima om te beginnen, wat ik in het begin deed was met de hamer de nekken nog eens platter maken, maar toen waren ze allebei nog pup.
Zeker Mack heeft binnen now-time een hele kip naar binnen gewerkt,, Kay is er nog een beetje onwennig mee.


Maar moet eerlijk zeggen dat ik voor het gemak meestal Kvv geef.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door